Ajattele nopeasti! Mikä väri sinulla tulee mieleen 80-luvusta
Tuleeko jollekkin mieleen jokin muu väri kun Neon pinkki, sähkönsininen tai lime
Kommentit (78)
Beige. Kaikilla oli sellainen vaalea, toffeen värinen nahkasohva silloin.
Meillä oli kasarilla huonekaluliike. Musta, kromi, harmaa, persikka, mintunvihreä, kirkkaanpunainen ja sähkönsininen oli trendikkäitä silloin. Tosin tavallisen väki suosi eniten just sitä ruskeaa kirjahyllyä ja nahkasohvaa.
Kyllä ekana tulee mieleen sellainen ruskehtava oranssi. Meillä oli kotona yksi seinä maalattu sellaisella ja kun itse olin vauva kasarin alkupuolella, niin kuvien perusteella olin puettuna ruskean ja oranssin eri sävyisiin, froteisiin potkupukuihin.
Kellastuneen koivu/mäntypanelin väri
Persikka. :) Sellainen pastellinsävyinen, punertava (mieluummin kuin kellanoranssi säilykepersikka).
Fuksianpunainen ja musta olivat kasarin värit.
Sähkönsininen ehdottomasti.
Mulla oli sen värinen samettihame ja neule.
Ruskea. Oli myös semmonen jättimäinen ruskea kirjahylly olohuoneessa. Pidemmällä ajattelulla minttu ja muut pastellivärit.
Punainen vasara, kuten kaikille muillekin.
Violetti tuli jostain syystä mieleen ensimmäisenä...
Ruskea täälläkin! Olen syntynyt - 81 ehkä 80-luvun lopulla on ollut muitakin sävyjä.
Vaaleansininen, ja muut vaaleat pastellin sävyt. Etenkin lohenpunainen/persikka tuli silloin 80-luvulla. Ja nimenomaan 80-luvulla, 90-luvulla tulikin sitten jo murrettuja värejä, esimerkiksi oliivinvihreää oli paljon. Mutta kasari oli ensin pastelli, sitten neon, sitten sähkönsininen-musta-kromi-valkoinen. Ja kirkasväriset tekonahkavaatteet... Ja eläinprintit. Ja graffiti, ja graafiset printit. Vahvat kontrastit.
Ja 80-luvulla tuli myös mustat strech-farkut, kun elastaania alettiin kutoa farkkukankaaseen. Ne oli ihkut. Ja mahtuu muuten mulle edelleen, vetoketjun olen joutunut vaihtamaan kertaalleen.
Mutta 80-luvun väri on vaaleansininen.