Luovunko toisesta tutkinnosta ja otan työn vastaan?
Minulle avautui mahdollisuus saada koulutustani vastaava työpaikka läheltä kotia, olen ollut siellä harjoittelussa ja viihtynyt erittäin hyvin. Koska kyseessä on vuorotteluvapaan sijaisuus minun tulisi erota koulusta, jossa suoritan toista tutkintoa joka tukee tätä nykyistä. En kuitenkaan sitä suoranaisesti tarvitse, mutta paljon hyötyä olisi. Tartunko työhön ja luovun toisesta tutkinnosta vai suoritanko loppuun (n 1v) ja toivon että saan töitä (todnäk samoja kuin nyt tarjotaan)
Kommentit (8)
Eli sun pitää olla työtön työnhakija, että saat sen paikan ja se paikkaa aukeaa just nyt eikä ensi vuoden puolella (uudet määräykset 3 kk pitkäaikaistyöttömyydestä).
Onko sinne kouluun pääsykoe vai voiko sieltä ottaa väliaikaiset loparit ja jatkaa sitten? juttele rehtorisi kanssa
Mikset pistä tutkintoa vain tauolle? Turhaan yhteiskunnan varoja olet käyttänyt kouluttautuaksesi valmistumatta.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:25"]Mikset pistä tutkintoa vain tauolle? Turhaan yhteiskunnan varoja olet käyttänyt kouluttautuaksesi valmistumatta.
[/quote]
Ei käy tetoimistolle. Minum tarvitsee olla vain 1 pv työtön kun olisin vastavalmistunut alle 30v.
Minä lopettaisin koulun ja menisin töihin.
"Turhaan yhteiskunnan varoja olet käyttänyt kouluttautuaksesi valmistumatta."
Enemmän se tuhlaa, jos jatkaa vielä vuoden siellä, saa tukia ja kuluttaa opetusresursseja, jos kerran tämänkin ajan pystyisi olemaan sen sijaan töissä veroja maksamassa.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:25"]Eli sun pitää olla työtön työnhakija, että saat sen paikan ja se paikkaa aukeaa just nyt eikä ensi vuoden puolella (uudet määräykset 3 kk pitkäaikaistyöttömyydestä).
Onko sinne kouluun pääsykoe vai voiko sieltä ottaa väliaikaiset loparit ja jatkaa sitten? juttele rehtorisi kanssa
[/quote]
Paikka avattaisiin minua varten valmistumisen mukaan. Vapaalle jäävä oli sitä mieltä että aloittaa vapaan sitten kun minä voin tulla tilalle. Ekasta tutkinnosta puuttuu pieni loppurutistus.
Tutkinto loppuun ja sen jälkeen sinne töihin
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:25"]Eli sun pitää olla työtön työnhakija, että saat sen paikan ja se paikkaa aukeaa just nyt eikä ensi vuoden puolella (uudet määräykset 3 kk pitkäaikaistyöttömyydestä). Onko sinne kouluun pääsykoe vai voiko sieltä ottaa väliaikaiset loparit ja jatkaa sitten? juttele rehtorisi kanssa [/quote] Paikka avattaisiin minua varten valmistumisen mukaan. Vapaalle jäävä oli sitä mieltä että aloittaa vapaan sitten kun minä voin tulla tilalle. Ekasta tutkinnosta puuttuu pieni loppurutistus.
[/quote]
No voisitko sitten rutistaa sen tutkinnon nyt loppuun, jolloin saisit molemmat, sekä tutkinnon että työpaikan? Jos kerran se vapaalle jäävä odottelee, kunnes olet tulossa tilalle?
Toki saan tutkinnon ja työn. Se mitä en saa on molempia tutkintoja ja työtä! :)