Älkää maksako yksityisiä parkkisakkoja!
Älä ole niin tyhmä, että maksat yksityisoikeudellisen pysäköintivirhemaksun. Niitä ei tarvitse maksaa, ja maksamalla tuet ja mahdollistat kyseisten paskafirmojen liiketoiminnan.
Toimi näin:
Kun saat "sakon", älä reagoi siihen mitenkään, vaan odota ensimmäistä muistutuslaskua. Tässä vaiheessa kiistä ajaneesi autoa, etkä näin ollen tiedä maksusta yhtään mitään. Et voi muistaa kuka autoasi kauan sitten ajoi, joten pyydä heitä itse selvittämään sopimuskumppaninsa ja lähettämään maksu hänelle.
Tässä vaiheessa he vetoavat KKO:n ratkaisuun ja uhkaavat haastaa sinut oikeuteen, mutta se bluffia ja kusetusta. He eivät voi haastaa ketään, elleivät tiedä ketä haastaa. Koska kiistät tehneesi heidän kanssaan mitään sopimusta, heillä on todistustaakka näyttää sinun olleen kuljettaja.
ÄLKÄÄ MAKSAKO NÄITÄ!
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:59"] Älä parkkeeraa toisten pihoille tai parkkialueille, niin et saa näitä sakkoja. [/quote] Kyllä niitä sakkoja monet saavat ihan omista parkkiruuduistansakin. [/quote] Sen saat kyllä ihan neuvottelemallakin pois, ei tarvi alkaa kenkkuilemaan mitenkään.
[/quote]
Joillain firmoilla saattaa saada, mutta ei esim. Parkkipatella.
Näiden firmojen toimintatavat ovat täysin moraalittomia. Yleensä rotannaama istuu kaupan pihassa kyttäämässä uhria joka kipaisee nopeasti hakemaan maitolitran, eikä muita laittaa kiekkoa. Tuloksena on lappu ikkunassa, mutta tämä asiakkaan kiusaaminen ei ole syy miksi kauppias on sopimuksen tehnyt. Ainoastaan Rotta ja sen edustama yritys voittaa.
Jos olet luvallisesti omalla paikallasi, mutta lupalappusi on tipahtanut auton lattialle voit syyllistyä sopimusrikkomukseen, koska sopimuskyltin mukaan lapun tulee olla ikkunassa. Jos se ei ole, syyllistyt sopimuksen rikkomiseen ja maksuvelvollisuus lankeaa. Sillä, että sinulla oikeasti on lupa, ei välttämättä ole mitään merkitystä firman mielestä. Reklamaoidessasi asiasta samalla tunnustat näppärästi olleesi kuljettaja.
Mun mielestä nää sais viedä montun reunalle ja....
Heh heh täällä taas yksityisen parkkifirman työntekijät jakamassa neuvoja: yllytät rikokseen (petos)
Fakta nyt vaan on että maksua ei tarvitse maksaa, jos parkkifirma ei aukottomasti pysty todistamaan, että sinä ajoit sitä autoa. Piste
[/quote]
Väärin. Maksua ei tarvitse maksaa, jos ei itse pysäköinyt autoa. Jos pysäköit ja kiistät maksun, syyllistyt petokseen. Jos parkkifirma vie asian oikeuteen ja edelleen kiistät, niin syyllistyt väärään valaan.
Avaaja on just hävinnyt parkkiriidan ja haluaa laittaa vahingon kiertämään.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:37"]
Näiden firmojen toimintatavat ovat täysin moraalittomia. Yleensä rotannaama istuu kaupan pihassa kyttäämässä uhria joka kipaisee nopeasti hakemaan maitolitran, eikä muita laittaa kiekkoa. Tuloksena on lappu ikkunassa, mutta tämä asiakkaan kiusaaminen ei ole syy miksi kauppias on sopimuksen tehnyt. Ainoastaan Rotta ja sen edustama yritys voittaa.
Jos olet luvallisesti omalla paikallasi, mutta lupalappusi on tipahtanut auton lattialle voit syyllistyä sopimusrikkomukseen, koska sopimuskyltin mukaan lapun tulee olla ikkunassa. Jos se ei ole, syyllistyt sopimuksen rikkomiseen ja maksuvelvollisuus lankeaa. Sillä, että sinulla oikeasti on lupa, ei välttämättä ole mitään merkitystä firman mielestä. Reklamaoidessasi asiasta samalla tunnustat näppärästi olleesi kuljettaja.
[/quote]
Eli sinusta on oikein toimia moraalittomasti, jos toinen toimii moraalittomasti? Minusta näin ei ole. Jos olen perseillyt pysäköinnissä, niin maksan perseilystäni. Jos en ole, niin sitten en maksa. Silloin saa patet ja kumppanit lähetellä lappunsa sopimuskumppanilleen.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:39"]
Avaaja on just hävinnyt parkkiriidan ja haluaa laittaa vahingon kiertämään.
[/quote]
Bahaha :D Ei niitä häviä kun mitään riitoja ei ikinä aloitetakaan, kun ei pysty firmat todistamaan ajajaa, voivoi ;)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:38"]
Heh heh täällä taas yksityisen parkkifirman työntekijät jakamassa neuvoja: yllytät rikokseen (petos)
Fakta nyt vaan on että maksua ei tarvitse maksaa, jos parkkifirma ei aukottomasti pysty todistamaan, että sinä ajoit sitä autoa. Piste
[/quote]
Väärin. Maksua ei tarvitse maksaa, jos ei itse pysäköinyt autoa. Jos pysäköit ja kiistät maksun, syyllistyt petokseen. Jos parkkifirma vie asian oikeuteen ja edelleen kiistät, niin syyllistyt väärään valaan.
[/quote]
Juurihan korkein oikeus linjasi, että syyllisyyttään ei tarvitse tunnustaa esim. toisen autoa kolhiessaan, koska ihmisillä on itsekriminointisuoja. Eli ei syyllisty yhtään mihinkään, jos jatkaa kiistämistä.
Ei tarvitse todistaa kuka ajoi, lasku lankeaa auton omistajalle. Tarkastajat ottavat kuvan väärinpysköidystä autosta ja siinä on näyttöä tarpeeksi.
Mun mielestä kyllä moraalittomaan toimintaan saa ja pitääkin vastata moraalittomilla keinoilla. Eikö tämä ole itsestään selvää? Jos joku kusettaa sinulta rahaa jollakin tapaa, niin olisit valmis alistumaan tähän heti, koska kusettajaa vastaan ei saa venkoilla? Onko noissa esimerkeissä mielestäsi kysymys autoilijan perseilystä?
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:46"]Ei tarvitse todistaa kuka ajoi, lasku lankeaa auton omistajalle. Tarkastajat ottavat kuvan väärinpysköidystä autosta ja siinä on näyttöä tarpeeksi.
[/quote]
Noin pysäköintivirhemaksuissa, mutta yksityisoikeudellisissa valvontamaksuissa on vähän toisin.
Johtaa jatkossa siihen että pysäköinninvalvojat kuvaavat näiden autojen kuskit.... Tai ehkäpä kuvaavat jo nyt. Oikeudessa tavataan.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:46"]
Ei tarvitse todistaa kuka ajoi, lasku lankeaa auton omistajalle. Tarkastajat ottavat kuvan väärinpysköidystä autosta ja siinä on näyttöä tarpeeksi.
[/quote]
Sä idiootti sotket nyt kunnalisen pysäköinninvalvonnan ja yksityisen sopimusperusteisen valvonnan. Kunnallisessa valvonnassa maksu lankeaa auton omistajalle. Yksityisessä valvonnassa ei.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:50"]
Johtaa jatkossa siihen että pysäköinninvalvojat kuvaavat näiden autojen kuskit.... Tai ehkäpä kuvaavat jo nyt. Oikeudessa tavataan.
[/quote]
Luulisin että on laitonta kuvata yksityishenkilöjä tuossa tarkoituksessa, koska he olisivat varmasti alkaneet kuvaamaan kuskeja jo aikoja sitten ..
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:50"]
[/quote]
Luulisin että on laitonta kuvata yksityishenkilöjä tuossa tarkoituksessa, koska he olisivat varmasti alkaneet kuvaamaan kuskeja jo aikoja sitten ..
[/quote]
Julkisella paikalla kuvaaminen on luvallista. Kyseeseen saattaa tulla henkilörekisterisäännöt jotka hankaloittaa, mutta kuvaaminen sinällään sallittua.
Mieluummin...ÄLKÄÄ PARKKEERATKO VÄÄRIN! Parkkeeratkaa sinne minne saa!
älytön vinkki..."tehkää väärin.,,Mutta älkää kantako vastustanne"! Haloo!!
Opetelkaa liikennesäännöt ja toimikaa niiden mukaan.
( tehkää mieluummin oikein, kuin että..."hei, mä jees en jää kiinni ylinopeudesta ja jees mä en jää kiinni rattijuopumuksesta...jees ei se haittaa, vaik vähän väärin tekis, ku ei kato jää kiinni...jees!" )
pässivinkkejä täällä joku viljelee...sama tyyppi varmaan, joka haluaa kamat roskiin mieluummin kuin hyväntekeväisyyteen...
Kyttääjä ja kateellinen...ei mitään hyvää kenessäkään...ja ei tarvi tehdä oikein, kunhan joku vaan ei mistään hyötyisi...
plääh. Pikkuisen näkökulmaa voisi laajentaja sieltä omasta navasta.
mä en halua, että meidän pihalla joku pitää ilmaista parkkipaikkaansa, ja mä haluan uskoa hyväntekeväisyyden hyvään...ei kaikki ole pahoja, jos joku on.
Enemmistö ihmisistä haluaa hyvää ja tekee asiat sääntöjen mukaan.
Turhaan valitatte palveluiden yksityistämisistä, koska olemme menossa oikeistolaista Suomea kohti.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 16:03"]
Mieluummin...ÄLKÄÄ PARKKEERATKO VÄÄRIN! Parkkeeratkaa sinne minne saa!
älytön vinkki..."tehkää väärin.,,Mutta älkää kantako vastustanne"! Haloo!!
Opetelkaa liikennesäännöt ja toimikaa niiden mukaan.
( tehkää mieluummin oikein, kuin että..."hei, mä jees en jää kiinni ylinopeudesta ja jees mä en jää kiinni rattijuopumuksesta...jees ei se haittaa, vaik vähän väärin tekis, ku ei kato jää kiinni...jees!" )
pässivinkkejä täällä joku viljelee...sama tyyppi varmaan, joka haluaa kamat roskiin mieluummin kuin hyväntekeväisyyteen...
Kyttääjä ja kateellinen...ei mitään hyvää kenessäkään...ja ei tarvi tehdä oikein, kunhan joku vaan ei mistään hyötyisi...
plääh. Pikkuisen näkökulmaa voisi laajentaja sieltä omasta navasta.
mä en halua, että meidän pihalla joku pitää ilmaista parkkipaikkaansa, ja mä haluan uskoa hyväntekeväisyyden hyvään...ei kaikki ole pahoja, jos joku on.
Enemmistö ihmisistä haluaa hyvää ja tekee asiat sääntöjen mukaan.
[/quote]
Parkkipatekin löysi palstan.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:37"]
[/quote]
Eli sinusta on oikein toimia moraalittomasti, jos toinen toimii moraalittomasti? Minusta näin ei ole. Jos olen perseillyt pysäköinnissä, niin maksan perseilystäni. Jos en ole, niin sitten en maksa. Silloin saa patet ja kumppanit lähetellä lappunsa sopimuskumppanilleen.
[/quote]
Mitä perseilyä se on jos lappu on tippunut ikkunalta?
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:22"]Heh heh täällä taas yksityisen parkkifirman työntekijät jakamassa neuvoja: yllytät rikokseen (petos)
[/quote]
Eli jos kämmäät, niin itsepintaisesti väittämällä ettet se ollut sinä vältyt rangaistukselta ja se on oikein? Opetatko saman elämänkatsomuksen lapsillesikin?