sumut ja positiivinen testi??
Hei!
Osaisikohan kukaan auttaa, tai kellään kokemusta....
Toiseen ivf:ään sumuttelen synarelaa 8:tta päivää, tänään piti menkat alkaa ja tein raskaustestin joka näytti suureksi epäuskokseni toistakin viivaa. Voisiko tämä olla vain jokin virhe??? kemiallinen raskaus tms? Jos todellakin olisin raskaana onkohan sumuista ollut haittaa, huolestuttaa tämäkin.... Ennen synarelan aloittamista tein raskaustestin, silloin ei näkynyt mitään. Ensimmäinen ivf n. puoli vuotta sitten oli lyhyellä kaavalla silloin ei siis sumuja ja nega testistä. Ongelma minulla on kohonnut fsh ja miehellä sitten vielä vähän normaaleja simppoja.
Kommentit (4)
Teikäläinen [b][size=2]ON RASKAANA!!!!!![/b][/size]!!!!!
Tuo ei ole mitenkään edes kovin harvinaista, että tulee raskaaksi aloitettua sumut. Tiedän itse henkilökohtaisesti enemmän kuin yhden tai kaksi keille on käynyt näin onnellisesti :-)
Ethän nyt enää kuitenkaan ole jatkanut sumuja?? Joko soitit hoitopaikkaasi??
Kannattaa pyytää verikokeeseen (hcg).
Ajattelehan miten ihanasti on käynyt teille...[b]ONNEA[/b] vielä kovasti plussasta ja nautihan raskaudestasi, vaikka on varmasti vaikeaa uskoa sen olevan tottakaan!!
Terveisin: Je_Ni *plussanneista*
että sumuista ei ole vielä tässä vaiheessa pienen pienelle sikiölle haitaksi, joten siitä ei kannata murehtia:-)
Kiitos paljon vastauksista! Lopetin sumut tietenkin heti. Vielä tänä aamunakin testi näytti positiivista, suhtaudun jo varovaisen toivekkaasti :-) Vaikka mitään oireita ei olekaaan, paitsi että vuotoa ei ole ollut. eilen en ehtinyt ottaa klinikkaan yhteyttä mutta soitan tänään ja pyydän veritestiä vaikkei sitä tuolta väestöliitolta koskaan ole tarjottukaan.
Olen joskus lukenut yhdestä tapauksesta jossa nainen tuli raskaaksi jo aloitettuaan synarelat. Eli se on hyvinkin mahdollista. Jos testissä vielä selvä viiva, todennäköisesti olet raskaana. Synarela ei anna positiivista tulosta. Neuvoisin ottamaan yhteyttä naistenklinikalle tai hoitavalle lääkärille. Synarelaa ei saa käyttää raskaana ollessa, joten se pitäisi lopettaa. Toivottavasti olet raskaana!! Tsemppiä ja kerrohan miten meni!