Kyselevätkö teidän työkaverit et oletko ottanut rokotuksen?
Käsittääkseni se on henkilökohtainen tieto, mitä esim työnantaja ei saa kysyä. Olen kuitenkin havainnut sellaista "hiljaista painostusta" tyyliin kerrotaan miten itse on otettu rokotteet ja sitten jäädään odottamaan, miten ja ketkä muut reagoivat. Tosi moni vastaa heti "niin minäkin".
En ole rokotevastainen, mutta en pidä lainkaan tällaisesta toiminnasta. Mietin esim. tilanteita, joissa jollain on todellakin jokin syy olla ottamatta vaikka sitä kakkospiikkiä. On esim. saanut vakavan reaktion ekasta tai ihan mitä muuta tahansa. Tuskin hän välttämättä haluaa kertoa tällaisia yksityisasioita muille. Minua ei myöskään haittaa, jos vieressäni istuu ns. rokotekriittinen.
Kommentit (31)
Helvettiin joudutte niiden rokotetteidenne kanssa koko sakki. Älä ota rokotetta!
Utelevat jatkuvasti. Siis päivittäin. Aina sanon että olen ottanut.
Ainoa oikea vastaus lienee "joo". Oli totuus mikä tahansa.
Kyselee. Kerroin rehellisesti, etten ole ottanut. Ja syynkin kerroin. Olisi noloa, jos tulisi joku altistuminen tms, ja jäisin kiinni valehtelusta.
Vierailija kirjoitti:
minulle pomo uhkaili pakollisilla testeillä. onneksi unohti kaikessa kiireessä .toivotaan ettei saa sitä ajatusta uudelleen päähän.
Millä testeillä?
Olen miettinyt tuota asiaa ja kun nyt etätyösuosituksetkin puretaan ja palataan pikkuhiljaa työpaikoille niin tähän täytyisi mielestäni saada joku selvyys.
Joko niin että rokottamattomat käyttävät työpaikoilla sitä maskia tai sitten niin että sellaiset henkilöt joilla sairautensa takia on alentunut vastustuskyky saavat jatkaa etätöissä.
Kummat halutaan leimata? Sairaat vai jääräpäät?
Tiedän että meillä töissä on henkilöitä joilla on astma, ainakin yhdellä on elinsiirrännäinen ja kahdella on syöpähoidot.
Ei rokotuksesta puhuminen ole sen kummallisempaa keskustelua työpaikan kahvipöydässä kuin se että käykö yleensä ruokaostoksille Prismassa vai Citymarketissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kysellä. Meillä on muutamia, jotka itse ovat tuoneet esiin sen, että eivät ole rokotusta ottaneet eivätkä ota. Suurin osa on kuitenkin ottanut. itse ajattelen, että minulla on velvollisuus työntekijänä suojella työkavereitani ja asiakkaita ja heidän läheisiään. Pidän toki maskiakin.
-lastensuojelu-
Sinällään kiva ajatus tuo, että otetaan rokote muita suojellakseen, mutta harmi vaan että sehän ei ole totta. Se rokote suojaa itse rokotettua, ei muita. Rokotetun ja rokottamattoman kehossa on virusta yhtä paljon jos tartunta tulee. Rokotettu itse asiassa on vaarallisempi muille ihmisille. Sillä nyt kun ilmapiiri on muuttunut siihen suuntaan, ettei enää pikkunuhat haittaa, kunhan vaan on se taianomainen kaksi rokotetta plakkarissa, pikkuoireilla liikkuva rokotettu on todennäköisempi koronan levittäjä kuin se rokottamaton, joka pysyy kotona oireita saadessaan. Rokotteen antama "suoja" muille perustui ainoastaan siihen, että kun tauti tulee lievänä, ei tällöin yski ja pärski ympäristöönsä niin paljon taudinaiheuttajia kuin mitä silloin kun tulee oikein kunnolla kipeäksi.
Rokotettu ei siis ole rokotteensa ansiosta yhtään asiakkaitaan suojaavampi tai läheisilleen turvallisempi kuin rokottamaton. Toki hän on todennäköisesti yhteiskunnalle tuottavampi, kun ei jää karanteeniin, eikä sairastu vakavasti rokotteen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kysellä. Meillä on muutamia, jotka itse ovat tuoneet esiin sen, että eivät ole rokotusta ottaneet eivätkä ota. Suurin osa on kuitenkin ottanut. itse ajattelen, että minulla on velvollisuus työntekijänä suojella työkavereitani ja asiakkaita ja heidän läheisiään. Pidän toki maskiakin.
-lastensuojelu-
Sinällään kiva ajatus tuo, että otetaan rokote muita suojellakseen, mutta harmi vaan että sehän ei ole totta. Se rokote suojaa itse rokotettua, ei muita. Rokotetun ja rokottamattoman kehossa on virusta yhtä paljon jos tartunta tulee. Rokotettu itse asiassa on vaarallisempi muille ihmisille. Sillä nyt kun ilmapiiri on muuttunut siihen suuntaan, ettei enää pikkunuhat haittaa, kunhan vaan on se taianomainen kaksi rokotetta plakkarissa, pikkuoireilla liikkuva rokotettu on todennäköisempi koronan levittäjä kuin se rokottamaton, joka pysyy kotona oireita saadessaan. Rokotteen antama "suoja" muille perustui ainoastaan siihen, että kun tauti tulee lievänä, ei tällöin yski ja pärski ympäristöönsä niin paljon taudinaiheuttajia kuin mitä silloin kun tulee oikein kunnolla kipeäksi.
Rokotettu ei siis ole rokotteensa ansiosta yhtään asiakkaitaan suojaavampi tai läheisilleen turvallisempi kuin rokottamaton. Toki hän on todennäköisesti yhteiskunnalle tuottavampi, kun ei jää karanteeniin, eikä sairastu vakavasti rokotteen ansiosta.
Näinhän se on vaikka kuinka osa haluaisi mielellään nähdä miten kaikki pakotetaan piikille tai paljastamaan tilanteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulle pomo uhkaili pakollisilla testeillä. onneksi unohti kaikessa kiireessä .toivotaan ettei saa sitä ajatusta uudelleen päähän.
Millä testeillä?
COVID-19
kuulema on oikeutettua tartuntalain nojalla laittaa testeihin. jos kieltäytyy niin se on potkut.