Kyselevätkö teidän työkaverit et oletko ottanut rokotuksen?
Käsittääkseni se on henkilökohtainen tieto, mitä esim työnantaja ei saa kysyä. Olen kuitenkin havainnut sellaista "hiljaista painostusta" tyyliin kerrotaan miten itse on otettu rokotteet ja sitten jäädään odottamaan, miten ja ketkä muut reagoivat. Tosi moni vastaa heti "niin minäkin".
En ole rokotevastainen, mutta en pidä lainkaan tällaisesta toiminnasta. Mietin esim. tilanteita, joissa jollain on todellakin jokin syy olla ottamatta vaikka sitä kakkospiikkiä. On esim. saanut vakavan reaktion ekasta tai ihan mitä muuta tahansa. Tuskin hän välttämättä haluaa kertoa tällaisia yksityisasioita muille. Minua ei myöskään haittaa, jos vieressäni istuu ns. rokotekriittinen.
Kommentit (31)
Olisiko yhtään asiallista vastausta?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko yhtään asiallista vastausta?
On jo loppuunajettu aihe.
Oma asia, terveystieto. Mutta tänään tuli ylemmältä taholta taas uusia ohjeistuksia ja suosituksia+määräys maskin käyttöön sisätiloissa ellei ole tuplarokotettu. Eli siinähän sekin "oma asia" sitten selviää muille..
T. Varhaiskasvatuksesta
Vierailija kirjoitti:
On kysytty. Valehtelin ottaneeni.
Sitten sinun oletetaan olevan töissä mahdollisen altistuksenkin jälkeen, koska karanteeni ei täysrokotettuja enää koske.
Ei enää. - Pitänevät kaiketi itsestään selvänä, että kaikki (tai lähes kaikki) ovat ottaneet jo, ainakin ensimmäsen rokotteen ja suurin osa tosienkin vanhemmat ovat saanee mahd.. saada jo täydennystä näiden lisäksi.
Se vähän yksinkertaisempi mies
Ei kysellä. Meillä on muutamia, jotka itse ovat tuoneet esiin sen, että eivät ole rokotusta ottaneet eivätkä ota. Suurin osa on kuitenkin ottanut. itse ajattelen, että minulla on velvollisuus työntekijänä suojella työkavereitani ja asiakkaita ja heidän läheisiään. Pidän toki maskiakin.
-lastensuojelu-
Ei. Suurin osa oli ensimmäisenä jonossa heti kun heidän ikäluokkansa rokotukset alkoivat. Ei kukaan ole sen koommin kommentoinut muuta kuin milloin kakkosrokotus on kelläkin ollut (koska mahdolliset poissaolot haittavaikutuksista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kysytty. Valehtelin ottaneeni.
Sitten sinun oletetaan olevan töissä mahdollisen altistuksenkin jälkeen, koska karanteeni ei täysrokotettuja enää koske.
Karanteenin tarve on tapauskohtainen ja tuplarokotettukin voidaan sellaiseen määrätä. Ja toisaalta, jos kaikki muut työpaikalla ovat tuplarokotettuja, niin tuskin menevät sairastuttuaan testeihin. Joten miten siihen karanteeniin edes päädyttäisiin?
Kaikki tietävät oikeastaan kysymättäkin vakiväestä koska työnantajan ansiosta kävimme rokotuksilla samoihin aikoihin. Ne muutamat jotka eivät ole rokotusta ottaneet muistavat mainita asiasta vähintään kerta viikkoon joten sekin kaikkien tiedossa. Nyt jo kolmaskin rokote varmaan kaikilla otettu.
Kuka nyt tahallaan olisi ilman rokotetta yläkoulussa. Ei kukaan!
Eli ei tarvi kysellä.
Kyllähän tämä toki iso keskustelun aihe on viimeisen puoli vuotta ollut. Jotenkin sitä olettaa että korkeasti koulutetuista ihmisistä suurin osa on sen verran järjissään, että rokotuksen ottaa niin lähinnä on kyselty että joko olet saanut tms. Ei sillä kyllä minä meiltä töistä yhden tiedän joka ei itseään ole rokottanut ja toisen joka sanoo että otti rokotteen, mutta en olisi hirveän yllättynyt jos oikeasti olisi jättänyt väliin ja sanonut noin vain sen takia ettei aiheuta ihmettelyä.
Eivät kyllä kysele. Tehdään 80% etänä ja ollaan sovittu että max. puolet tiimistä on toimistolla kerrallaan koska kaikki ymmärtää että ne jotka oliskin rokotettu voi silti levittää tautia. Maskit ja turvavälit on yhä käytössä toimistolla.
minulle pomo uhkaili pakollisilla testeillä. onneksi unohti kaikessa kiireessä .toivotaan ettei saa sitä ajatusta uudelleen päähän.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt tahallaan olisi ilman rokotetta yläkoulussa. Ei kukaan!
Eli ei tarvi kysellä.
Minä ainakin olen ja meitä on kyllä muitakin. Älä oleta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oma asia, terveystieto. Mutta tänään tuli ylemmältä taholta taas uusia ohjeistuksia ja suosituksia+määräys maskin käyttöön sisätiloissa ellei ole tuplarokotettu. Eli siinähän sekin "oma asia" sitten selviää muille..
T. Varhaiskasvatuksesta
Monihan käyttää maskia muutenkin, ei se mitään kerro. Itse aion käyttää sitä kaikkialla missä on porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
minulle pomo uhkaili pakollisilla testeillä. onneksi unohti kaikessa kiireessä .toivotaan ettei saa sitä ajatusta uudelleen päähän.
Ehkä tuosta asiasta kannattaa jatkaa keskustelua sitten liiton edustajan kanssa.
Meillä on rokottamattomilla punainen viiri päässä kiinni. Ei tarvii kysellä