Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

todella edullisia joululahjoja?

Vierailija
03.12.2014 |

Onko kenelläkään ideoita, mitä todella edullista voisi antaa lahjaksi?
Mummoille, papoille, omille lapsille, kummilapsille.

Palkka tuli juuri ja suurin osa meni laskuihin. 450 euroa jäi tilille. Sillä olisi vielä koko kuun ruoatkin ostettava 4 hengen perheelle.

15 Päivä tulee toisesta työstä palkka, mutta käteen jää vain n. 100 euroa koska verotetaan lisätyö prosentin mukaan.

Olen neulonut villasukkia ja lapasia lapsille ja muutamalle aikuiselle. Ja isovanhemmille tein muutamaa erilaista hilloa ja tehdään lasten kanssa pipareita.

Kumpa voisi jättää koko joulun väliin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen ostaminen ei ole mikään velvollisuus, enkä usko että saajat toivoisivat sinun ahdistuvan niiden takia. Heille sinä olet kuitenkin tavaraa tärkeämpi.

Vierailija
2/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin mummot ja papat lahjomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta lasta ja minkä ikäisiä?

Vierailija
4/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan lahjat vaan omille lapsille ja kummilapsille. Näin ollut jo vuosia ja siitä on sovittu ennalta.

Vierailija
5/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 09:45"]Mä jättäisin mummot ja papat lahjomatta.
[/quote]

Haluaisin heitä kuitenkin jotenkin muistaa, koska ovat auttaneet minua niin paljon. Hoitaneet lapsia, että voin tehdä kahta työtä. Lasten pappa on korjannut autoni ja hoitanut katsastukset ja huollot.

Ap.

Vierailija
6/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummoille ja papoille askartelet lasten kanssa joulukortin ja sinne kirjoitat että lupaat pestä ikkunat keväällä, pestä matot kesällä, haravoida lehdet syksyllä tai vastaavaa. 

Vierailija
7/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme.
7, 6 ja 4 vuotiaat.

Kummilapsia on kaksi 7 ja 4 vuotiaat.

Ap.

Vierailija
8/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eBaysta kännykänkuoria, koruja, huiveja. Katso ne jotka toimittavat ilmaiseksi. Erikoiset kuoret maksaa 1-6€. Monet saat. Kaulakellon tilasin kummitytölle, 3€. Viime viikolla tilasin, eilen tuli.

Vierailija
9/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on jotain kangasta tai lankaa vielä, niin tee lapsille pehmoleluja, sorminukkeja, maskotteja yms.

Jouluruokien suhteen keskity olennaisiin (eli sellaisiin joiden puute tuntuisi pilaavan joulun) ja jätä muut pois. Mieti myös vaihtoehtoja: jos kinkku on tärkeä vaan yhdelle, tulisiko halvemmaksi ostaa muutama siivu valmiina kuin kokonainen jne.

Vierailija
10/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan että aatonaattona tulee vielä lapsilisät, pystyisitkö niistä ostamaan lahjoja omille lapsilleja nyt ostaisit vain muille. Hong kongissa halpoja lyhtyjä n.3€ kpl ostat sellaiset mummoille ja papoille ja täytät suklaalla tai tuikuilla.

Vierailija
11/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 10:06"]Muistathan että aatonaattona tulee vielä lapsilisät, pystyisitkö niistä ostamaan lahjoja omille lapsilleja nyt ostaisit vain muille. Hong kongissa halpoja lyhtyjä n.3€ kpl ostat sellaiset mummoille ja papoille ja täytät suklaalla tai tuikuilla.
[/quote]

En muistanut. Tuo helpotti jo kovasti.
Kiitos :).

Ap.

Vierailija
12/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt mm. Seuraavia juttuja:
- erilaisia pehmoleluja (kirjomalla, virkkaamalla ja ompelemalla). Leluista saa mieluisia, kun tuntee saajan mieltymykset (lempieläimen ja värin).
- lorupusseja voi tehdä helposti ja nopeasti. Ompele pussukka ja laita nyörit. Etsi netistä loruja ja tulosta sekä liimaa pahville, liimaa kortteihin muutama tarra tai piirrä kuva. Pussista voi tehdä jouluaiheisen tai ns. Tavallisen lorupussin.
- isovanhemmille voi tehdä erilaisia karkkeja itse. Toffee ohjeita löytyy paljon netistä ja onnistuu melko varmasti.
- muista kaikki alennusmyynnit, esim. suomalaisen kirjakaupan nettikaupassa oli kirjoja tosi edullisesti. Kanta-asiakkaille toimituskin oli ilmainen.

Vierailija
13/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ja papat ilahtuvat enemmän jostakin itse tehdystä tai vaikka lasten tekemistä korteista ja vierailusta kuin tavaroista, on heillä ollut vuosikymmenet aikaa kerätä kaikenlaista tavaraa asuntonsa täyteen. Kummilapsille ei tarvitse myöskään ostaa kalliita lahjoja, on heillä omat vanhemmat ja isovanhemmat, jotka ostavat myös lahjoja.

Vierailija
14/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee isommille tapauksille saaristolaisleipää jonka paketoit kauniisti?

Vierailija
15/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös kiertää kirppareita. Monesti löytyy ihan uutta tai uutta vastaavaa, ja hyvällä lykyllä vielä pöydästä jossa on tyyliin -50% alennus :) Kirppareilta löytyy monesti ihmisille juuri persoonaan sopivia lahjoja, kun taas kaupoissa on kaikissa vaan ne samat valikoimat.

Vierailija
16/16 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aikuisille ei ainakaan mitään tavaraa. Jos haluat jotenkin muistaa, niin sitten jotain "pois kulutettavaa", esim. ruokalahja. Saaristolaisleipää, itse tehtyä sinappia (pilttipurkkeihin, maalaat kannet), taatelikakku, lasten koristelemia pipareita jne. Kummilapsille, varsinkaan jos eivät enää usko pukkiin, esim. leffalippu ja lupaus että pääsee kummin kanssa leffaan. Sitten viet leffaan joulun jälkeen, kun rahaa enemmän ja samalla käytte syömässä tms. Aikaa lapsen kanssa mielummin kuin tavaraa =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä