Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaneet! Miten iholle kävi?

Vierailija
03.12.2014 |

Kiinnostaa tapahtuiko mitään muutoksia?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes pv tulee kolme kuukautta täyteen lopettamisesta ja en huomaa mitään "hyvää" eroa. Naama kukkii kuin teininä ikään ja ihan yhtä petolinnun perse tämä on kuin tupakoidessakin. Onneksi en kuitenkaan ihon takia tupakista luopunut, muuten varmaan palaisin takasin pahoihin tapoihin.

Vierailija
22/56 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui ylirasvoittuminen ja sen myötä finnien tulo :)

-yli 6 vuotta ilman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kun vastailette. Oon polttanut yli 10-vuotta ja mulla on just noita pintaverisuonia. Hyvä tietää että ne voivat vähentyä. Ilmeisesti tupakointi saattaa niitä just aiheittaakin. Toivottavasti saan pian tehtyä lopullisen lopetuspäätöksen.

Vierailija
24/56 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 ap

Vierailija
25/56 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 16:02"]Minulla loppui ylirasvoittuminen ja sen myötä finnien tulo :)

-yli 6 vuotta ilman
[/quote]
Kauan meni? T. Kutonen

Vierailija
26/56 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se selvä, että kun myrkyt ei tunge enää ihosta ulos niin iho muuttui huomattavasti terveemmän oloiseksi. Harmittaa vaan ne tuhot eli ts. RYPYT joiden syntymistä olisin joitakin vuosia voinut pitkittää mikäli en alunperinkään olisi tupakoinut. Olisi varmaan sileämmät kasvot nyt, mutta tehty mikä tehty.

Vierailija
27/56 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aivan järkyttävän aknen. :(

Vierailija
28/56 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuttui parissa viikossa iho taas hyvännäköiseksi... sittemmin taas retkahdin ja taas oon vanhan rupuakan näköinen

Vierailija
29/56 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 17:08"]

Poltin kymmenen vuotta, lopetin kymmenen vuotta sitten. Ihoni on ollut aina erittäin hyvä enkä ole huomannut vaikutuksia puoleen tai toiseen. Ikätoverini, tupakoimattomat ja etenkin tupakoivat, alkavat olla ryppyisiä sieltä täältä, mutta minulla ei näy ensimmäistäkään juonnetta. Ne geenit, ne geenit. Ja muuten hyvät elintavat ja ihonhoitorutiinit. Tai ehken ollut polttanut tarpeeksi pitkään.

Tupakoinnin lopettamisen jälkeen palautui ensin hajuaisti, mikä oli suuri ja ilahduttava yllätys, koska en ollut edes huomannut hajuaistini kadonneen. Erittäin kiusallinen tupakkayskä häipyi muutamassa viikossa. Päänsäryt ovat kadonneet kokonaan. Sitäkään en ollut huomannut, että suussani oli ollut jatkuvasti paha maku, mutta yhtenä päivänä se oli poissa. Suuhygienisti poisti mustuneen hammaskiven, eikä sitäkään vaivaa ole sittemmin ollut.

Jos maailmanloppu olisi kohtapuoliin tulossa, saattaisin haluta ottaa hermosauhut. Muuten en ikimaailmassa enää edes kokeile.

[/quote]

Se tupakoitsijan suussa tuntuva paha maku tuntuu pahana hajuna tupakoimattomien nenään. Eikö olekin kivaa nyt kun henki ei enää haise paskalle?

Vierailija
30/56 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään muutosta. 3,5v polttamatta.

Vierailija
31/56 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kk ilman ja kärsin huonosta ihosta. Finnejä täynnä. Polttaessani olin kalpeampi, mutta muuten iho oli hyvä. 30-vuotias, 15 vuotta polttanut nainen

Vierailija
32/56 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan turha toivo, mutta siloittuuko rypyt yhtään? Ajattelin, että ilman tupakkaa iho voisi vielä korjata itseään nopeammin, kuin vanhenee, niin voisikohan niistä juonteista päästä vielä eroon?

Vierailija
33/56 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 17:16"]

Ei muuttunut kuin negatiivisesti. Huulista katosi väri, ovat ihan kuolleen näköiset. Naama on täynnä finnejä ja mustapäitä. Otsa ja posket rasvoittuu nyt herkemmin. 3kk polttamatta, 12v poltin puol-\askin päivässä. Ikä 33v. Ikenet ovat vetäytyneet ja vuotavat jatkuvasti verta. Olenkin miettinyt, pitäisikö tossa vuodenvaihteessa aloittaa uudelleen, jospa saisin ongelmani sillä poistettua..

[/quote]

Vertavuotavat, vetäytyneet ikenet = paha ientulehdus josta seuraa kiinnityskudoskato (parodontiitti). Joko hampaasi heiluvat? Mene ihmeessä hammaslääkäriin ennen kuin menetät kaikki hampaasi äläkä missään nimessä aloita tupakointia uudelleen. Tupakka tilasi luultavasti on aiheuttanutkin. Ehkä suuhygieniatottumuksesi eivät muutenkaan ole olleet ihan kunnossa, mutta tupakka on ainkin pahentanut tilannetta rajusti.

Vierailija
34/56 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/56 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 09:19"]

Varmaan turha toivo, mutta siloittuuko rypyt yhtään? Ajattelin, että ilman tupakkaa iho voisi vielä korjata itseään nopeammin, kuin vanhenee, niin voisikohan niistä juonteista päästä vielä eroon?

[/quote]

Juonteista ei enää pääse eroon, mutta huolehdi riittävästä nesteytyksestä juomalla tarpeeksi vettä ja käyttämällä ihotyypillesi sopivaa kosteusvoidetta. Kuori kuollut ihosolukko pois kerran viikossa. Noilla toimenpiteillä iho voi hyvin ja ainakin aikaa myöten ilmaantuvat uudet ikäjuonteet ovat ihon luonnollisen ikääntymisen tuomia, eivät tupakan :)

Vierailija
36/56 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa tupakatta, ja ihon väri on parempi. Nenästä suunpieliin juonteet on madaltuneet selvästi, kun en päivittäin ime tupakkaa. Tää on se iloisin muutyos. Näytin ennen tosi surulliselta ja vanhalta tuon takia. Ei oo tietty kokonaan poissa, mutta ero on ihan selkeä.

Vierailija
37/56 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aluksi puski finnejä koko naaman täyteen. Mutta tilanne rauhoittui muutaman kuukauden sisällä ja iho on ehkä hiukan punakampi ja terveemmän näköinen kuin ennen. Mutta ei voi sanoa että ihmeitä olisi tapahtunut. Mun iho on ollut melko huono aina, olen sitten tupakoinut tai en.

Vierailija
38/56 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vasta osasin ajatella kun kysyttiin! Mutta juu, ne verisuinet tosiaan on vähentyneet. Ja mulla taas jatkuva ientulwhdus on parantunut. Ja valokuvista huomaa, että iho ei ole enää niin harmaa/vihertävä kuin ennen, en huomannut sen olevan mutta oli, kun vertaa. Nyt on kauniimpi ja heleämpi, kun olisi meikkiä kun kuvista katsoo. Kaksi vuotta nyt polttamatta, tupakointia takana 15v.

Vierailija
39/56 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuup

Vierailija
40/56 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin naama kukkii pahemmin kuin teini-iässä, tosin poltin silloin tupakkaa. Eikä kyllä tunnu olevan mitenkään rauhoittumaan päin, pikemmin päinvastoin. Poltin parikymmentä vuotta ja polttamatta olen ollut reilun vuoden.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi