Liian rakastunut mies. Ahdistaa.
Olen yh ja bongannut mukavan oloisen miehen. Pari viikkoa tässä nyt tunnettu, ja mies tekee aivan liikaa. Koen epämukavaksi kun hän tulee meille siivoamaan. Meillä on perussiistiä, mutta silti mies hyörii täällä tuntitolkulla kuin väkkärä ja puunaa ja kiillottaa ja ruuvailee joka paikkaa. Ruoat tuo mukanaan ja laittaa pöytään kynttilöineen päivineen, antaa kaikkia ohjeita ruoanlaittoon ja muihin kodin nikseihin, leikkii lasten kanssa, hieroo hartioita ja vaikka mitä. Olen tietysti kiittänyt kovasti, mutta koen oloni vaivautuneeksi. Sanoin monta kertaa että istu nyt alas ja rauhoitu, mutta ei. "Mitä hyötyä minusta on jos istun?". Tähän väliin mies on puhunut jo yhteenmuutosta, saisin lainata hänen autoaan jne jne.
En todellakaan ole tällaiseen tottunut. Olen hoitanut asiani itsenäisesti vuosia. En kaipaa holhoajaa tai jotain pelastajaa.
En jaksa tavat joka päivä, vaan olen lähettänyt miehen kotiinsa useammin kuin kerran päivän päätteeksi. Pidän miehestä, mutta tuntuu että tukehdun tällä menolla. Hän etenee liian nopeasti.
Olenko mä vaan kiittämätön typerys vai onko mulla oikeus tuntea ahdistusta ja perääntyä?
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 00:00"]
Minulle ei vaan tuollainen hoivaava miestyyppi käy, kun ne on sitten itse sitä hoivaa vailla kun tulee jokin ongelma elämässä, haluavat itkeä olkaa vasten ja puhua.
[/quote]
Eiköhän tuo ole ihan normaali-ihmisen merkki, että kaipaa tukea toiselta, kun on vaikeaa? Ja että ihmiselle on hyväksi, jos osaa puhua tunteistaan. Vai oletko niitä naisia, joiden mielestä miestä ei tarvitse koskaan lohduttaa, mies ei saa itkeä ja niin edelleen..
Yrittää vähän liikaa, tuskin siinä sen kummempaa on taustalla.