Liian rakastunut mies. Ahdistaa.
Olen yh ja bongannut mukavan oloisen miehen. Pari viikkoa tässä nyt tunnettu, ja mies tekee aivan liikaa. Koen epämukavaksi kun hän tulee meille siivoamaan. Meillä on perussiistiä, mutta silti mies hyörii täällä tuntitolkulla kuin väkkärä ja puunaa ja kiillottaa ja ruuvailee joka paikkaa. Ruoat tuo mukanaan ja laittaa pöytään kynttilöineen päivineen, antaa kaikkia ohjeita ruoanlaittoon ja muihin kodin nikseihin, leikkii lasten kanssa, hieroo hartioita ja vaikka mitä. Olen tietysti kiittänyt kovasti, mutta koen oloni vaivautuneeksi. Sanoin monta kertaa että istu nyt alas ja rauhoitu, mutta ei. "Mitä hyötyä minusta on jos istun?". Tähän väliin mies on puhunut jo yhteenmuutosta, saisin lainata hänen autoaan jne jne.
En todellakaan ole tällaiseen tottunut. Olen hoitanut asiani itsenäisesti vuosia. En kaipaa holhoajaa tai jotain pelastajaa.
En jaksa tavat joka päivä, vaan olen lähettänyt miehen kotiinsa useammin kuin kerran päivän päätteeksi. Pidän miehestä, mutta tuntuu että tukehdun tällä menolla. Hän etenee liian nopeasti.
Olenko mä vaan kiittämätön typerys vai onko mulla oikeus tuntea ahdistusta ja perääntyä?
Kommentit (62)
Ensin nainen valittaa täällä kun mies ei puhu ja näytä tunteitaan, sitten kun sellainen osuu kohdalle niin sekään ei kelpaa. Pah! Et ansaitse sitä miestä, pistä poikki ennenkuin hyväksikäytät rakastunutta miestä joka selvästi luottaa sinuun.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 18:40"]
Ensin nainen valittaa täällä kun mies ei puhu ja näytä tunteitaan, sitten kun sellainen osuu kohdalle niin sekään ei kelpaa. Pah! Et ansaitse sitä miestä, pistä poikki ennenkuin hyväksikäytät rakastunutta miestä joka selvästi luottaa sinuun.
[/quote]
..niin vai läheisriippuvaista? Haloo, kuka terve ja tähyspäinen ihminen puhuu jo viikon päästä yhteenmuutosta! Pidätkö oikeasi tuollaista käytöstä normaalina? Ja miten niin käyttää hyväksi? Itsehän miekkonen tunkee itsensä ap:n kotiin hössöttämään.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 18:40"]
[/quote]
..niin vai läheisriippuvaista? Haloo, kuka terve ja tähyspäinen ihminen puhuu jo viikon päästä yhteenmuutosta! Pidätkö oikeasi tuollaista käytöstä normaalina? Ja miten niin käyttää hyväksi? Itsehän miekkonen tunkee itsensä ap:n kotiin hössöttämään.
[/quote]
Aamen. Ei tod. oo normaalilla järjellä varustetun miehen käytöstä, yök.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 00:04"]
Pari viikkoa ja nyt jo lapset esitelty? Anna mun kaikki kestää.
[/quote]
Mulle lapset esiteltiin ekan yön (tavattiin samana iltana ekaa kertaa) jälkeen aamulla kun heräilin.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 23:43"]Olen yh ja bongannut mukavan oloisen miehen. Pari viikkoa tässä nyt tunnettu, ja mies tekee aivan liikaa. Koen epämukavaksi kun hän tulee meille siivoamaan. Meillä on perussiistiä, mutta silti mies hyörii täällä tuntitolkulla kuin väkkärä ja puunaa ja kiillottaa ja ruuvailee joka paikkaa. Ruoat tuo mukanaan ja laittaa pöytään kynttilöineen päivineen, antaa kaikkia ohjeita ruoanlaittoon ja muihin kodin nikseihin, leikkii lasten kanssa, hieroo hartioita ja vaikka mitä. Olen tietysti kiittänyt kovasti, mutta koen oloni vaivautuneeksi. Sanoin monta kertaa että istu nyt alas ja rauhoitu, mutta ei. "Mitä hyötyä minusta on jos istun?". Tähän väliin mies on puhunut jo yhteenmuutosta, saisin lainata hänen autoaan jne jne.
En todellakaan ole tällaiseen tottunut. Olen hoitanut asiani itsenäisesti vuosia. En kaipaa holhoajaa tai jotain pelastajaa.
En jaksa tavat joka päivä, vaan olen lähettänyt miehen kotiinsa useammin kuin kerran päivän päätteeksi. Pidän miehestä, mutta tuntuu että tukehdun tällä menolla. Hän etenee liian nopeasti.
Olenko mä vaan kiittämätön typerys vai onko mulla oikeus tuntea ahdistusta ja perääntyä?
[/quote]
Ihan kuin mun ex !! Tosin mulla ei ollut lapsia. Kolme viikkoa kun menee niin kosi.. Siis viisi viikkoa oltiin tunnettu niin ukko polvillaan mummon perintö sormuskourassa. Sitä ennen toki viikolla 4 alkoi kaikkinainen komentelu mitä syön juon teen ja puen päälleni mitä luen ja mitä musaa kuuntelen ketä kaveeraan. Suhde loppu kosintaan vasstasin ei.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:45"]2
[/quote]
Ime kyrpää sen peräröörin mainostamisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:45"]2
[/quote]
Ime kyrpää sen peräröörin mainostamisen kanssa.
[/quote]
KEULIIKO?
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 16:18"]
Hyi.... Iho nousi kananlihalle. Ei todellakaan ole tervettä. Lähes lupaan että taustalla lienee mt-häiriötä. Mieti, entäs sitten kun hän alkuhuuman jälkeen tuntee edelleen riittämättömyyttä? Saatta vaikka alkaa kontrolloiman ja alistamaan sua, keinonaan pitää sut elämässään.
Seurustelin itse vähän vastaavan henkilön kanssa. Loppuajasta ahdisti niin paljon että oli pakko erota. Meni niin yli.
Jos nyt jo ahdistaa, lopeta suhde heti alkuunsa, ennenkuin mies luikertelee elämääsi enemmän.
[/quote]
Ai niin, ja jos saan vielä neuvoa, ennen "lähtöäsi" sano miehelle suoraan tuosta, miten epänormaalia, loukkaavaa ja viddumaista moinen käytös on. Ehkä se antaa hänelle tölväisyn, joka johtaa hänet älyämisen partaalle.
[/quote]
Aika radikaalia.. en lähtis ihan tuolle linjalle. Sanoisin varmaan miehelle että nyt on otettava takapakkia, on tapahtunut liian paljon liian lyhyessä ajassa. Kertoisin kuitenkin arvostavani miehen panostusta.
Hyi.... Iho nousi kananlihalle. Ei todellakaan ole tervettä. Lähes lupaan että taustalla lienee mt-häiriötä. Mieti, entäs sitten kun hän alkuhuuman jälkeen tuntee edelleen riittämättömyyttä? Saatta vaikka alkaa kontrolloiman ja alistamaan sua, keinonaan pitää sut elämässään.
Seurustelin itse vähän vastaavan henkilön kanssa. Loppuajasta ahdisti niin paljon että oli pakko erota. Meni niin yli.
Jos nyt jo ahdistaa, lopeta suhde heti alkuunsa, ennenkuin mies luikertelee elämääsi enemmän.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 16:18"]
[/quote]
Ai niin, ja jos saan vielä neuvoa, ennen "lähtöäsi" sano miehelle suoraan tuosta, miten epänormaalia, loukkaavaa ja viddumaista moinen käytös on. Ehkä se antaa hänelle tölväisyn, joka johtaa hänet älyämisen partaalle.
Puhu ihan rehellisesti että sinä olet tottunut hoitamaan asiat itse, et tarvitse apua ja miehestä ei tarvitse olla hyötyä jatkuvasti etkä pidä siitä kun hän kokojaan puuhaa jotain.
Ihme äijä. Ensimmäinen pari viikkoa seurustelussa pannaan rankasti joka päivä ja yö ja sitten ehkä aletaan miettimään jatkoa.
Joku vätys ja äidin pikkupoika se on, jaksatko tuollaista tossukkaa katsoa vuosia?
t. mies
Liika on liikaa. Ei tuo välttämättä narsismiin viittaa, voi yhtä hyvin viitata juurikin läheisriippuvuuteen niin kuin 36 sanoi. Ehkä hänellä on kova hätä saada uusi parisuhde, kun on eronnut? Ja hätähän ei ole mikään maailman puoleensavetävin piirre, saatika hyvä ja terve perusta parisuhteelle... Tuota menoa hän kyllä karkottaa sinut. Ei ole todellakaan hyvä merkki, jos jo KAHDEN VIIKON jälkeen tunnet olosi ahdistuneeksi ja nurkkaan ajetuksi. Melkoisella jyrällä on mies elämääsi tullut. Eikä ole hyvä merkki sekään, jos hän ei osaa yhtään kuunnella sinua ja sitä mitä sinä haluat ja toivot ja et halua ja et toivo. Hän vain jyrää. Sellainen ei ole hyvästä, vaikka kuinka tekisi hyviä asioita ja tarkoittaisi hyvää.
Mä mainitsin yhdelle deitille, että mun kahvinkeitin on rikki. Oltiin tavattu kerran (ei meillä). Sanoi puhelimessa ostaneensa mulle kahvinkeittimen.
Samainen tyyppi tuli sovitusti hakemaan mut niille treffeille. Sovittiin, että nähdään meidän parikkilsella. Kun tulin hissistä, tyyppi oli siinä ala-aulassa. Ahdisti.
Nämä pienet kivoiksi tarkoitetu eleet olisivat ehkä oikealta mieheltä tuntuneet mielettömiltä. Minusta ne tuntuivat siltä, että tyyppi tulee mun tontille ilman lupaa.