Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset mummulaan=muuttokuorma

Höpö
08.10.2021 |

Meillä siis lapsi kohta 5 vuotias. On mummulassa yötä jonkin verran. Koen että aina mummu olettaa tai jopa sanoo mitä ottaa mukaan. Aina laitan siis ulkoiluvaatteet tottakai mutta kun listalla on pyörä, kypärä, kahdet ulkovaatteet/kuravaatteet, 2 hanskat ja kurahanskat, tavalliset VK kengät ja kumisaappaat jne jne jne. Eikö vähempi riitä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen lapsi on? Rötlääkö kaikki vaatteet kuraan ja märäksi, vai tulevatko vaatteet puhtaina ja selvästi käyttämättöminä takaisin? Sulla on varmaankin auto, millä lapsen ja kamat kuskaat, joten onko tuo nyt oikeastaan varsinainen ongelmakaan? Mulle kertoo vain siitä, että mummo todellakin antaa aikaansa lapselle, ulkoilee jne, eikä vaan laita lihapullia ja kenties pelaa kierroksen mustaapekkaa. Lapsella on virikkeitä ja hänelle annetaan huomiota ja aikaa. Sehän on se pääasia. Ihanaa, että on rakastava isoäiti! :)

T:Mummo

Vierailija
2/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompikin polkupyörä kulkee kätevästi. Meillä lapset menevät kaupungille itse ja haemme kotiin niin, että pyörät kulkevat auton peräkoukkuun asennettavassa kuljetustelineessä. Tämä on ihan rutiinia eikä liikaa aikaa vievää. Hyvä että liikkuvat pyörillä milloin minnekin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen lapsi on? Rötlääkö kaikki vaatteet kuraan ja märäksi, vai tulevatko vaatteet puhtaina ja selvästi käyttämättöminä takaisin? Sulla on varmaankin auto, millä lapsen ja kamat kuskaat, joten onko tuo nyt oikeastaan varsinainen ongelmakaan? Mulle kertoo vain siitä, että mummo todellakin antaa aikaansa lapselle, ulkoilee jne, eikä vaan laita lihapullia ja kenties pelaa kierroksen mustaapekkaa. Lapsella on virikkeitä ja hänelle annetaan huomiota ja aikaa. Sehän on se pääasia. Ihanaa, että on rakastava isoäiti! :)

No kotonakin ulkoillaan paljon ja selvitään yksillä vaatteilla. Ongelma myös siinä että ne kaikki vaatteet täytyy pestä reissun jälkeen koska ne haisee mummulalle.... Ei hyvä... Ehkä olen laiska äiti mutta en jaksais kun sitä pyykkiä tulee muutenkin. Ne siis haisee oli käytetty tai ei. Ja ihanaa tietysti että mummu haluaa olla ja tehdä mutta eikö pyörät ja kypärät voisi hankkia ihan itselle käytettynä?

Vierailija
4/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kotonakin ulkoillaan paljon ja selvitään yksillä vaatteilla. Ongelma myös siinä että ne kaikki vaatteet täytyy pestä reissun jälkeen koska ne haisee mummulalle.... Ei hyvä... Ehkä olen laiska äiti mutta en jaksais kun sitä pyykkiä tulee muutenkin. Ne siis haisee oli käytetty tai ei. Ja ihanaa tietysti että mummu haluaa olla ja tehdä mutta eikö pyörät ja kypärät voisi hankkia ihan itselle käytettynä?

Haisee mummulalle? Ja ettäkö mummu ostaisi lapsenlapsille pyörät ja kypärät?

Siis et kai oikeasti ole tosissasi. Mieti nyt vähän. Teillä osallistuva mummu, joka hoitaa lapsenlapsiaan ja vielä touhuaakin heidän kanssaan. Ja kehtaat valittaa.

Ostakaa itse käytettynä toiset pyörät ja kypärät mummulaan, JOS mummulassa tilaa niitä säilyttää. Kysykää etukäteen.

Vierailija
5/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, vaatteet haisevat, eipä tullut mieleenikään. Voithan sinä hankkia sinne mummolaan jotkut edulliset vehkeet, jos kerran mummo hoitaa lasta ja viettävät laatuaikaa. Monet ei välitä pätkääkään. Olisin tosi tyytyväinen. Itse olen aina hoitanut ja huolehtinut, joten mun sympatiani menee nyt kyllä tuolle ihanalle mummolle :D

Kannattaako ostaa käytettyä pyöräilykypärää muuten? En tosin tiedä millaisia ne nykyään ovat :)

Vierailija
6/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti?

Vierailija
7/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko mummolle?

Jos et, älä marise.

Vierailija
8/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat mummulaan toiset kamppeet, joita pidetään siellä. Siis jos mummulle sopii.

Vierailija
9/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan kasvaa koko ajan,ei voi olettaa,että mummo ostaa tarvikkeet lapselle.Voihan siellä mummolassa tehdä muuta kuin pyöräillä.

Vierailija
10/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummola siis esim.  home- tai kissatalo, vai miksi haisee?

Vierailija
11/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsille mummo työntää tabletin kouraan ja laittaa youtuben päälle. Ei osaa olla lasten kanssa läsnä edes tuntia.

No, eipähän tartte kuskata kuravaatteita tai polkupyöriä…

Vierailija
12/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsihan kasvaa koko ajan,ei voi olettaa,että mummo ostaa tarvikkeet lapselle.Voihan siellä mummolassa tehdä muuta kuin pyöräillä.

Sieltä mummolasta ei välttis pääse minnekään muuten kuin pyöräilemällä.

Vierailija
13/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mummola siis esim.  home- tai kissatalo, vai miksi haisee?

Hometalo

Vierailija
14/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sovi asiasta mummun kanssa? Haju saattaa kyllä lähteä vaatteista ihan tuulettamallakin, ei välttämättä tarvitse pestä. Osta kirppikseltä mummulaan kurakamppeet ja se pyörä, jos asia noin kovasti häiritsee.

Vierailija
15/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no ne haisee rasvalle ja vanhalle talolle. Ja kissoja on myös. Ja he käyvät vaan pyörällä siis pienen korttelin ympäri lenkin kun mummu kissoja ulkoiluttaa. Eli liikkuvat kyllä autolla jos jonnekkin menevät.

Lähinnä se että kun kotonakin me pärjäämme kyllä yksillä vaatteilla, on siis kaksi haalaria kyllä mutta toinen käytössä silloin kun toinen pesussa tai jos tarvitaan siistimpää/kevyempää. Ja hanskat on ihan perus hanskat kotona eikä käytetä kurahanskoja ja ulkoillaan joka päivä useita tunteja.

Toiselle mummulle riittää yhdet ulkoiluvaatteet ja hekin käyvät metsässä ja laavulla paistamassa makkaraa jne. Ja toisella mummulle on lapselle oma pyörä ja kypärä, kypärä ostettu uutena ja pyörä kirppikseltä.

Vierailija
16/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikseltä mummolaan ulkoilukamat erikseen niin ei tarvitse jatkuvaan kuskata mukana. Minun vanhemmat hommasi itse kirpputorilta lapsille sopivia ulkoiluvaatteita ym. Varavaatteita myös jos omat likastui niin äiti oli pessyt valmiiksi ne vaatteet missä vein niin nappasin puhtaissa vaatteissa muksut taas kotiin.

Vierailija
17/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, sanot ettei vierailun aikana tartte pyöräillä. Muuten ei ole liikaa tavaraa, eihän se lapsi nyt montaa kertaa vuodessa sentään mummolassa yötä kyläile.

Laita varavatteet tyhjiöpussiin ja siinä laukkuun ja sano, ettei avaa sitä jos ei tarvitsekaan vaihtotamineita. Sitten ei hajut tartu.

Vierailija
18/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, sanot ettei vierailun aikana tartte pyöräillä. Muuten ei ole liikaa tavaraa, eihän se lapsi nyt montaa kertaa vuodessa sentään mummolassa yötä kyläile.

Laita varavatteet tyhjiöpussiin ja siinä laukkuun ja sano, ettei avaa sitä jos ei tarvitsekaan vaihtotamineita. Sitten ei hajut tartu.

No kyllä meillä lapsi yökyläilee ainakin kerran kuussa, joskus on kaksi yötä ja joskus yhden. Eli usein yökyläilee koska mummu tahtoo ja lapsi myös. Ja en halua heiltä sitä evätä.

Vierailija
19/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä meillä lapsi yökyläilee ainakin kerran kuussa, joskus on kaksi yötä ja joskus yhden. Eli usein yökyläilee koska mummu tahtoo ja lapsi myös. Ja en halua heiltä sitä evätä.

No sitten kannattanee ostaa ylimääräiset vaihtovaatteet tyhjiöpussiin ja jättää mummolaan. (siinä pussissa ei vie toppavaatteetkaan mummolasta juuri tilaa)

Ja kiellät vain pyöräilyn.

Vierailija
20/34 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä pisti alotus ärsyttämään. Onneks mun lastenlapsilla on fiksut vanhemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme