Kuinka monelle on tullut hypokondria kahden vuoden sisällä?
Omassa piirissä on moni alkanut tarkkailemaan kehoaan aivan liikaa ja aiheuttaa itselleen jatkuvasti ahdistusta. Pahimmilla on älyrannekkeet, joista he tarkkailevat "elintoimintojaan" jatkuvasti.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut se jo 30 vuotta :/
Onko pahentunut nyt, kun koronasta on uutisoitu päivittäin?
Hypokondria, ennen luulosairaus tunnetaan nykyään nimellä "terveysahdistus". Menee varmasti vuosia, ennen kuin ihmisten mieliala palautuu ja uskalletaan elää keittämättä mandariineja.
Mulle pamahti ahdistus Koronan sairastamisen jälkeen. Se fyysisten tuntemusten tarkkailu oli kamalaa. Onneksi loppui. Fitnesskello noin muuten on vaan positiivinen juttu omassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle pamahti ahdistus Koronan sairastamisen jälkeen. Se fyysisten tuntemusten tarkkailu oli kamalaa. Onneksi loppui. Fitnesskello noin muuten on vaan positiivinen juttu omassa elämässä.
Ensin pelottaa, että saa tartunnan, sitten kun saa tartunnan, niin pelkää sen pahenevan ja kuolevansa, ja kun tauti on ohi, niin pelottaa mitä vammoja jäi. Tämä on mielelle melkoinen vuoristorata ja sen johtamasta uupumuksesta toipuminen vie kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin pelottaa, että saa tartunnan, sitten kun saa tartunnan, niin pelkää sen pahenevan ja kuolevansa, ja kun tauti on ohi, niin pelottaa mitä vammoja jäi. Tämä on mielelle melkoinen vuoristorata ja sen johtamasta uupumuksesta toipuminen vie kuukausia.
Joo,voisin sanoa, että itse korona oli viikon pikkuflunssa ja se siitä johtuva ahdistus oli kahden kuukauden helvetti.
Mulla on ollut se jo 30 vuotta :/