Kokemuksia huoli-ilmoituksen teosta?
Tein huoli-ilmoituksen sosiaalihuoltoon samassa rapussa asuvasta pariskunnasta, toinen ilm. toisen omaishoitaja, jatkuvaa ulinaa ja huutoa valittamista ja tappelua.
Mietin että mahtaako tässä tapahtua mitään ja
mitä. Olisi kiva että saisivat apua eivätkä esim. häätöä.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein huoli-ilmoituksen ikävästä naapurista. Sellainen vanhempi ukko, koko ajan valittamassa jostakin ja taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja. Luulen että hän on muistisairas. Ei tuollainen kusipäisyys muulla selity. Nyt hän saa apua.
Ei tuolla muuta tapahdu kuin saat tuolla itsellesi mukavan kunnianloukkaussyytteen
Ei saa, on oikeus olla huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Hgissä en uskalla tehdä huoli-ilmoitusta. Kaveri teki ja sossu oli kertonut ao. kohteelle heti, kuka huoli-ilmoituksen oli tehnyt. Tästä seurasi sitten jatkuva sota, häiriköintiä, kiusaamista, huutoa, fyysistä koskettelua jne. Eli en uskalla tehdä vakavasti mt-ongelmaisesta naapurista huoli-ilmoa, vaikka hän ei ota lääkkeitään, sotkee rappua kananmunilla ja paperisilpulla, jyskyttää öisin seiniä ja lattioita, huorittelee naapureita, siivoojaa jne. Huokaus.
Huoli-ilmon voi tehdä nimettömänäkin.
Käytännössä ei voi jos netin kautta teet niin ip-osoite on tallessa.
Tämä vaatii rikosilmoituksen tekemistä poliisille ja rikoksen tutkimisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein huoli-ilmoituksen ikävästä naapurista. Sellainen vanhempi ukko, koko ajan valittamassa jostakin ja taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja. Luulen että hän on muistisairas. Ei tuollainen kusipäisyys muulla selity. Nyt hän saa apua.
Ei tuolla muuta tapahdu kuin saat tuolla itsellesi mukavan kunnianloukkaussyytteen
Työkaverin kerrostalossa joku kiusaaja sai häädön kun teki tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa saan. Olen huolissani hänen selviämisestään. On pihalla koko ajan seisomassa. Eikö osaa kotiinsa? Kyllä kansalainen saa olla huolissaan, se ei ole rikos.
Ei olekaan rikos ja jokaisen kansalaisen velvollisuus on auttaa aina kun huomaa että jotakin pahaa tapahtuu tai jotakin kohdellaan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Hgissä en uskalla tehdä huoli-ilmoitusta. Kaveri teki ja sossu oli kertonut ao. kohteelle heti, kuka huoli-ilmoituksen oli tehnyt. Tästä seurasi sitten jatkuva sota, häiriköintiä, kiusaamista, huutoa, fyysistä koskettelua jne. Eli en uskalla tehdä vakavasti mt-ongelmaisesta naapurista huoli-ilmoa, vaikka hän ei ota lääkkeitään, sotkee rappua kananmunilla ja paperisilpulla, jyskyttää öisin seiniä ja lattioita, huorittelee naapureita, siivoojaa jne. Huokaus.
Mutta sossu ei niitä erikseen tongi saatika ilmoittele kohteelle.
Joo eivät pysty mutta poliisi pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vaadi kuin sen että kohde tekee rikosilmoituksen. Joskus sossut myös suosittelevat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin kerrostalossa joku kiusaaja sai häädön kun teki tuollaisia.
Ok, paljon mahdollista. Tilanteita on monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vaadi kuin s
Kannattaa ylilyöntien kohdalla tehdäkin se rikosilmoitus. Vainoaminen on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Ei rosvoja yhtään enää kirjoitti:
Oikeesti . Ette voi . Pitää ensin ajatella , millainen itse olen vanhana . Siihen on lyhyt matka . Ihminen alkaa olla vanhus 50-60 vuotiaana . Antaa ihmisten elää . Mutta Suomessa on seniori vanhusten asuntoja liian vähän ei tarkoita palvelu asuntoja vaan tavallisia sillä enemmistö käy itse kaupassa ja lääkärillä mutta tarvii ympärilleen tietysti ikäistään ihmisryhmää . Ei tosiaan nuorilla ja vanhoilla ole paljonkaan yhteisiä puheen aiheita . Siksi saman ikäiset samaan taloon ilman kontrollia jos pystyy itse hoitamaan asiat . Nyton myös rosvoja . Eli rosvovaistainen aluin alue siis vanhoille päälle 50-60 v.
No huh huh. Hienosti niputettu kaikki tietyn ikäiset taas samaan. 50-60 vuotiaat alkavat jo olla vanhuksia, salli mun nauraa. Olen 68 vuotias nainen ja en todellakaan viihdy samanikäisten kanssa. Mulla pääosin noin 20 vuotta nuorempia ystävinä, heidän kanssa
Lisäyksenä vielä: olin mieheni omaishoitaja hänen kuolemaansa saakka, kuoli kotiin joka oli hänen toivomuksensa. Tästä nyt yli 20 vuotta aikaa. Tämä vain lisäyksenä kun sivuaa ketjun aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sossu ei niitä erikseen tongi saatika ilmoittele kohteell
Perättömien lausuntojenkin antaminen sekä valheiden levittäminenkin on rikos. Kenellekään ei saa haluta pahaa millään toimilla. Jos jollekin tapahtuu pahaa omien toimien vuoksi niin saattaa joutua vastuuseen avunannosta rikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa saan. Olen huolissani hänen selviämisestään. On pihalla koko ajan seisomassa. Eikö osaa kotiinsa? Kyllä kansalainen saa olla huolissaan, se ei ole rikos.
Ei olekaan rikos ja jokaisen kansalaisen velvollisuus on auttaa aina kun huomaa että jotakin pahaa tapahtuu tai jotakin kohdellaan väärin.
Jatkuva puuttuminen muiden asioihin tekaistuin keinoin on nopeasti vainoamista ja rikos.
"Niin no mutta tajuatko että ei ne aggressiiviset ihmiset aina ole toisia kohtaan pahoja sen tunteensa takia? Ymmärrätkö sinä kuinka paljon on vihaisia, kiukkuisia ja aggressiivisia ihmisiä? Kerro nyt täysin selkeästi mikä apu täällä yhteiskunnassa tähän on tarjolla? Nyt haluan kuulla niin pääsemme auttamaan kaikkia."
Ei kaikki voi auttaa vaikka miten haluaisi. Etenkään jos sitä apua ei itse hae niin ei sitä kukaan tule tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kieltää pihalla seisomisen?
Jos olet todella huolissasi siitä, osaako pihalla seisova ihminen mennä kotiinsa vai ei, niin voisit käydä kysymässä voisitko olla avuksi.
Huoli-ilmoitus on tarkoitettu tilanteisiin, joissa ihminen ei enää selviydy itsenäisestä elämästä ja tarvitsee apua päivittäisiin toimiin. Huoli-ilmoitus ei ole tarkoitettu siihen, että ilmoitellaan sosiaalityöntekijöille omasta mielestä oudosta tai ärsytystä aiheuttavasta ihmisestä.
Toisin, toimiihan tuo huoli-ilmoitus toisinkin päin. Kun ilmoittelee pihalla seisovan naapurin aiheuttavan huolta, niin toivottavasti sosiaalityöntekijät kyselevät hieman tarkemmin ilmoituksen tekijän omaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva puuttuminen muiden asioihin tekaistuin
Kyllä ja näiden valheellisten pahantekijöiden takia minulle tapahtui hyvin pahoja asioita mutta eipä auttanut kukaan, edes se poliisi. Asia on tutkittava myöhemmin. Kaikki valheet on oikaistava ja minua on kuunneltava. Kohtuutonta haittaa on tapahtunut niin minulle kuin lapsillenikin joista täytyy rikoksen tekijöiden joutua vastuuseen. Elämä menee pilalle koska mielikuva hyvästä ihmisestä on nyt täysin vääränlainen. Toivoisin rehellisyyttä Suomeen, pahanteko ja kiusaaminen ei ole ratkaisu hyvinvoinnin kohentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
"Niin no mutta tajuatko että ei ne aggressiiviset ihmiset aina ole toisia kohtaan pahoja sen tunteensa takia? Ymmärrätkö sinä kuinka paljon on vihaisia, kiukkuisia ja aggressiivisia ihmisiä? Kerro nyt täysin selkeästi mikä apu täällä yhteiskunnassa tähän on tarjolla? Nyt haluan kuulla niin pääsemme auttamaan kaikkia."
Ei kaikki voi auttaa vaikka miten haluaisi. Etenkään jos sitä apua ei itse hae niin ei sitä kukaan tule tarjoamaan.
No minä tarjosin exälleni kuten kaikille lähimmäisilleni apua koko elämäni kunnes itse uuvuin. En syytä heitä siitä koska en tehnyt yli rajojeni muutoin kuin elämäni pakottamana. Etkö sinä ymmärrä että nämä nk. pahimmat ihmiset eivät voi saada apua. Täytyisi ymmärtää mistä ne ongelmat johtuvat eikä esimerkiksi terapia niihin paljoakaan auta eikä varmasti terapeutit rupea siellä kenenkään sadattelua kuuntelemaan. Kyllä se tunteiden puhdistus tapahtuu koko elämässä ja sitten valitettavasti tapahtuu niitä pahojakin asioita joten se apu on se että jokainen ottaa vastuun itsestään ja jokainen lähimmäinen samaten. Kuunnellaan toisiamme, lopetetaan kaikki ilkeys ja pahan haluaminen. Ne ovat niitä ongelmia.
Ihan pelkkää kiusaamista. Oiva työkalu kiusaajille.
Pidä urkki huolta vain omista asioistasi, älä kosta naapurille riitojasi yhteiskunnan rahoilla.
Tein huoli-ilmon alakerran k*sipää kukkujasta, niin jo puolen tunnin kuluttua poliisi tuli ja vei ukon pois.
Tehokasta toimintaa tosiaan...
Niin no mutta tajuatko että ei ne aggressiiviset ihmiset aina ole toisia kohtaan pahoja sen tunteensa takia? Ymmärrätkö sinä kuinka paljon on vihaisia, kiukkuisia ja aggressiivisia ihmisiä? Kerro nyt täysin selkeästi mikä apu täällä yhteiskunnassa tähän on tarjolla? Nyt haluan kuulla niin pääsemme auttamaan kaikkia.