Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vinkki masentuneille/ahdistuneille

Vierailija
02.12.2014 |

Itse oon ollut vakavasti masentunut pitkän aikaan. En ole käynyt kaupassa, en lenkillä, en missään. Mutta viimeviikolla päätin googletella kotikonsteja masennuksen poistoon. Törmäsin ihan hullun kuuloiseen kertomukseen että suolavesi auttaa masennukseen. Päätin kokeilla sitä koska se ei maksa mitään. Natrium ja nestetasapaino minulla on juuri mitattu ja ne oli hyvät joten en olisi tarvinnut mitään suola kuuria mutta päätin yrittää. Käytin suolaa noin kaksi teelusikallista päivässä noin kahteen litraan vettä. Suola jota käytin oli puhdistamatonta luomu merisuolaa sekä kristallisuolaa.
Tulos: kahden päivän jälkeen lähdin shoppailemaan vaatteita, kolmantena päivänä halusin seksiä kuukausien tauon jälkeen, neljäntenä päivänä tajusin että mitään ahdistus ja masennusoireita ei ole ja rupesin miettimään siinä kohtaa että mitä olen tehnyt toisin, tajusin että ainoa asia minkä olen elämässäni muuttanut oli suolaveden juominen pitkin päivää. Enkä edes uskonut sen oikeasti tuovan mitään apua. Luin myöhemmin että natrium kuljettaa hermojuttuja ja antaa sähköimpulsseja jne. joten kai se on tärkeä aine. Plus puhdistamattomassa luomusuolassa on muita ravintoaineita paljon.
Kokeileminen ei maksa mitään:) ♥

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä lukevaikutus. Todellisilla masennuspotilailla ainoastaan lääkitys vaikuttaa aivojen serotoniinitasapainoon, esim. voprax, diapam tai neuroleptit.

Vierailija
2/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaikka luulla, että on olemassa ihmisiä, jotka huvikseen kirjoittavat valheita Internetissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla! :)

Vierailija
4/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua shoppailla vaatteita.

Vierailija
5/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kiitos. On totta, että solukalvon toiminta perustuu natrium-kaliumpumppuun, mutta ei sitä tasapainoa pidä lähteä sotkemaan ylenmääräisellä suolan syönnillä, kun veriarvot ovat normaaleja.

Kuriositettina: laihduttajan kannattaa joskus miettiä saako natriumia tarpeeksi. Runsas vedenjuonti ja kevyt ruokavalio saattavat joskus johtaa ihan oikeasti suolan tarpeeseen, ja se saattaa ilmetä ahmimisen himona. Saattaa olla, että nuolaisu suolaa helpottaakin "ruuannälkää".

http://fi.wikipedia.org/wiki/Natrium-kaliumpumppu

sh

Vierailija
6/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja verenpaineet kattoon!

Vierailija
7/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan kuitenkin ottaa asiasta selvää muualtakin, ennen kuin koittaa. Eikös sitä aina käsketä vähentämään ylimääräistä suolankäyttöä, siis ihan yleisesti kaikkia ihmisiä? En siis tiedä asiasta itse mitään, tuli vain mieleen, mutta jos oikeasti toimii, niin mikäs siinä.

Vierailija
8/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:10"]Pelkkä lukevaikutus. Todellisilla masennuspotilailla ainoastaan lääkitys vaikuttaa aivojen serotoniinitasapainoon, esim. voprax, diapam tai neuroleptit.
[/quote]
Miten voi olla lumevaikutus jos ei usko että toimii? Ja mulla on diagoosina vakava masennus. Ap

Vierailija
9/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:17"]Ja verenpaineet kattoon!
[/quote]
Mun verenpaineet on edelleen 110/70 :)

Vierailija
10/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomusuola ei nosta verenpainetta koska siinä on kaliumia ja magnesiumia jotka tasaavat sitä.

Vierailija
11/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuollainen suolakokeilu vaarallista on. Paitsi jos verenpaine on korkea ja käyttää kaupan natriumkarbonaatti suolaa ilman kaliumia

Vierailija
12/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin nautin illan viimeisen lasillisen vettä pienellä suolahipulla ♥》 Hyvää yötä ja joulunodotusta, mun joulusta tuli valkea. Ap

Vierailija
13/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaa oivamieli sivusto kanssa. itse sain sielt apua:)

Vierailija
14/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:26"]

Luomusuola ei nosta verenpainetta koska siinä on kaliumia ja magnesiumia jotka tasaavat sitä.

[/quote]

"Ruoan mukana saadun kaliumin määrä ei käytännössä vaikuta lainkaan veren kaliumpitoisuuteen. Terveellä henkilöllä runsas kaliumin nauttiminen ei suurenna seerumin kaliumarvoa yli normaalin."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03062

Vierailija
15/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen heti. Juon nyt lasillisen suolavettä ja huomenna juon sitä pitkin päivää. Palaan kertomaan tuloksista lähipäivinä. Minä olen valmis kokeilemaan mitä vaan ja paljon mieluummin tätä kuin mitään lääkkeitä, niitä otan vasta hengenhädässä. Sen tiesin jo entuudestaan, että suolavesi auttaa päänsärkyyn tehokkaasti, mutta tämä oli uutta. Kunpa auttaisi!

Vierailija
16/19 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:42"]

Kokeilen heti. Juon nyt lasillisen suolavettä ja huomenna juon sitä pitkin päivää. Palaan kertomaan tuloksista lähipäivinä. Minä olen valmis kokeilemaan mitä vaan ja paljon mieluummin tätä kuin mitään lääkkeitä, niitä otan vasta hengenhädässä. Sen tiesin jo entuudestaan, että suolavesi auttaa päänsärkyyn tehokkaasti, mutta tämä oli uutta. Kunpa auttaisi!

[/quote]
Muista laadukas suola! Luomusuola terveyskaupoissa 3-5e /pussi joka riittää puoleksi vuodeksi

Vierailija
17/19 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin suolavesi auttaa masentuneeseen oloon!

Vierailija
18/19 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on mennyt hukkaan psykiatria lääketieteessä, kun vastaus löytyikin näin helposti. Ihmetellä sopii, että suolakaivoksilla pakkotöissä olleet kuitenkin masentuivat? Eivätkö tohtineet syödä kuormasta?

Vierailija
19/19 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin kesällä etanoita raakana puutarhasta, kun olin jo kaikkea muuta masennukseeni kokeillut. Hämmästyin suuresti miten jo kahdeksannen jälkeen masennus väistyi. Vaimokin muuttui kauniimmaksi kuin taikaiskusta. Nyt viljelen asunnossani etanoita talven varalle. Napsin vain tuosta noin heti kun ahdistaa yhden huiviin. Enää ei esim harmita vaikka vaimo lähtikin pitsakuskin matkaan viime viikolla. Aika paljon noita kyllä tarvitsee, mutta kannattaa kokeilla!