Kokemuksia halvoista ompelukoneista?
Kannattaako ostaa? Ei tulisi kovin aktiiviseen käyttöön vaan aloittelijalle yksinkertaisiin puuhiin.
Esimerkiksi tämä:
http://www.prisma.fi/fi/prisma/singer-promise-1408-ompelukone
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 18:29"]
Ei kannata. Parempi ostaa jopa iänikuinen käytetty, mutta metallinen singer, bernina, pfaff tms. Noilla muovisilla halpiksilla ei tule kuin paha mieli. Tärkeintä ei kuitenkaan ole erilaisten tikkien määrä, vaan itse koneen tukevuus ja jälki sekä kuinka paljon siinä on voimaa ommella paksujakin kankaita, kuten farkkua.
ja jos ostaa halpiksen, niin sillä ei kannata edes yrittää sitä farkkua ommella, koska rikkihän se siitä menee.
Kaverillani kone meni rikki siten, että neula ei enää osunut sinne reikään alapuolella.
Vei korjattavaksi, mutta kuulemma liian paksu kangas oli vääntänyt rungon rikki. Ei voitu korjata.
Kaverin ammatti on askartelunohjaaja. Hän kyllä osaa ommella oikein.
En ostaisi käytettyä netistä ilman toimivuustakuuta tai sitten ihan halvalla.
Minulla on Husqvarnan ompelukone ja saumuri, ja en niitä kyllä vaihda mihinkään uuteen.
30 vuotta vanhoja.
Käytän ne huollossa 5 v välein, ja aina korjaaja sanoo, että älä ikinä vaihda niitä, sillä ne ovat rautaosilla sisältä ja nykyään kaikki on muovia.
Ompelen aika paljon, ja aika kausittain, ja kumpikin pelittävät yhä edelleen.
Toki katselen kyllä sulavalinjaisia koneita, uusia, mutta en raski oikein näitä vaihtaa pois.
Jos vaihtaisin, katsoisin ehkä Berninaan päin.
Kannattaa satsata hyvää laatuun, jos ompelee runsaasti ja valita se malli jota tarvitsee.
Yleensä me käytämme perusommelta ei pituuksilla, siksakkia, napinläpeä ja kaksoisneulaommelta.
Minä en juuri muuta käytä koneestani.
Monesti huollettu vanha kone on parmepi kuin halpiskoneet.
Kannattaa käydä katsomassa.
Jos minäkin vaihtaisin, joku saisi ihan hyvän koneen, en valittamista.
OSTAISIN KYLLÄ LIIKKEESTÄ JOLLAKIN TAKUULLA, EN NETISTÄ, SAATTAA TULLA HUIJATUKSI KUTEN ERÄS YSTÄVÄNI.