Mikä avuksi kun työmatkalla jotain 70-vuotias mummo ajaa minusta joka aamu ohitse pyörällä enkä millään pysy vauhdissa!!!
Vaikka kuinka koetan polkea perässä niin millään kunto ei riitä ja ikää minulla on 37-vuotta joten kyllä 70-vuotias mummo pitäisi voittaa pyöräilyssä.
Kommentit (27)
Onko pyöräsi renkaissa tarpeeksi ilmaa?
Millaisilla vaihteilla kuljet?
Missä kunnossa pyöräsi on muuten?
Vierailija kirjoitti:
Jos onkin vasta 50v se mummo, ehkä töihin polkemassa hänkin. Kuinka vanha itse olet ap?
jospa se onkin se 55+ mies nuorekkaassa farmariasussa.......
Siis nuo wanhan ajan mummo- ja vaaripyörät on oikeasti tosi nopeita menopelejä, kunhan ne vaan saa ensin kiihdytettyä vauhtiin. Isot renkaat rullaa hyvin, eikä liike-energiaa katoa vaihderattaiden mukana mihinkään ylimääräiseen. Niillä pääsee lujempaa kuin 21-vaihteisilla maastopyörillä.
Vierailija kirjoitti:
Työnnä keppi sen pinnojen väliin
Sori krjotusvihre, piti olla heppi.
Mulla meni vähän maku koko pyöräilystä tänä kesänä. Aina siitä saamarin samoja pyöräteitä, kuka jaksaa? Ja pers kipeä. Ja nuo mummot ja papat vetelee aina ylämäissä ohi. Ja kaikki läskimooseksetkin. Lujaa vauhtia huristava ohi aina siinä ylämäessä, alamäessä ja suoralla osuudella näemmä pärjään. Sähköavusteiset pyörät ovat lisääntyneet tämän vuoden aikana paljon, vaikka niitä näkyi jo viime vuonna. Itse en viitsi, koska jokainen vaivalla poljettu kilometri pitäköön kuntoani edes vähän sen raparajan yläpuolella.
N46
Ei muutakuin lisää pyöräily ja muutakin lenkkeilyä sitten vaan. Ja pari lihaskuntoharjoitusta viikkoon. Kyykkyjä, askelkyykkyjä jne. Mutta kannattaa aloittaa kevyesti. Ja lenkkeilyssä ja pyöräilyssä 80% peruskuntoalueella ja esim. kerta viikkoon reippaampaa tahtia tai intervalleja. Esim. 5min reipastahtista menoa ja 5min kevyttä palauttavaa ja näitä 5 settiä. Muista syödä riittävästi, varsinkin hiilareita.
Kyllä se siitä. Viimeistään ensi keväänä mummo ei edes saa sinua kiinni.
Jos onkin vasta 50v se mummo, ehkä töihin polkemassa hänkin. Kuinka vanha itse olet ap?