Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäkohteliaat kutsuvieraat

Vierailija
02.12.2014 |

Nykyään se on aivan randomia, että kuinka paljon kutsuvieraita on tulossa juhliin. Facebookissa jätetään vastaamatta tai vastataan "maybe". Tullaan jos tullaan. Yleensä aivan suoraan päin naamaakin sanotaan, että "En tiedä vielä onko mulla silloi jotain muuta.."

Tai mulla ainakin on läheisinäkin kavereina tuommoisia jotka ei välitä ollenkaan mun järjestämistä juhlista. Tulee jos huvittaa eikä välitetä ilmoittaa jos jäädään pois. Ei tajuta, että kutsun jokaisen ajatuksella ja jokainen vieras on toivottu!! Et voi jäädä pois ilman että se huomataan.

Eikä juhliin ole mikään pakko tulla, ei tosiaankaan, mutta VOISI EDES ILMOITTAA.

Tämä on aivan törkeää. Usein tarjottavien ja tilan suhteen olisi hyvä tietää vierasmäärä mutta ei! :(

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta: omat vanhempani eivät tulleet edes mieheni ja siis myös lastemme isän - hautajaisiin!

Eivät ilmoittaneet, pahoitelleet, ei siis mitään! (jäin leskeksi neljän alle kouluikäisen äitinä).

Puhumme usein puhelimitse, silloinkin sisarteni ja heidän lapsiensa asioista.

Nyt menevät saman ikäisen serkun rippijuhliin, ei meille.

Minun ripillepääsijäni kommentoi asiaa: "..eihän ne välittäny edes isästä, miksi nyt välittäisivät minusta..".

Karmea paikka yrittää edes päästä tästä jotenkin haavoittumatta.

Vierailija
2/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakannut kutsumasta sellaisia ihmisiä, joilla rutiinit on kaikki kaikessa, just tässä ketjussa mainitut kauppareissut ja lauantaisaunat. Ja vielä lapsettomilla ihmisillä, joiden kanssa vaikka tiistai-iltana kahvitellaan surutta kun on sille järjestetty hetki, mutta lauantaina ei voida, kun täytyy mennä kaupungille päivällä, eikä ehdi valmistautua iltaan mennessä.

Vierailija
4/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä tästä lähtien oikeasti alkaa kiinnittämään omaan ja muiden käytökseen huomiota.

Vierailija
5/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q

Vierailija
6/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavamaiset juhlat on tylsiä. Meillä kutsutaan aina periaatteella saa tulla ketä kiinnostaa. Aina on kämppä täynnä porukkaa.

Vierailija
7/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut kortilla ja mainitse että vastausta odotetaan tähän ja tähän mennessä ja mikäli ei vastausta tule niin katsomme ettette ole tulossa joten emme varaa ruokaa tai paikkaa

Vierailija
8/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos kotiin kutsuu, niin silloinhan ilmoittamatta jättäminenkin onkin ok, mutta jos jonnekin muualle missä maksetaan jokaisesta kutsutusta, niin onhan se todella ikävää olla vastaamatta tuleeko tai ei.

Vierailija
9/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:53"]

Kaavamaiset juhlat on tylsiä. Meillä kutsutaan aina periaatteella saa tulla ketä kiinnostaa. Aina on kämppä täynnä porukkaa.

[/quote]

Eli jos haluan tietää että ostanko vieraille 5 vai 10 kuohuviinipulloa niin olen ansainnut huonon kohtelun? Ovathan juhlani niin tylsiä? Kyllä minua harmittaa jos lähimmätkään ystävät eivät noteeraa kutsua mitenkään tai eivät välitä ilmoittaa aikeistaan. Minusta se on epäkohteliasta.

Vierailija
10/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini kyllä säilyy, loput voit juoda itse tai seuraavissa juhlissa.

Vierailija
11/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ne ystävät ole mukana suunnittelemassa ja järkkäämässä niitä juhlia niin ei ne kovin läheisiä ole!

Vierailija
12/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko kutsutte juhliinne Facebookin kautta? Jotkut illanistujaiset ok, mutta muut... Itselläni jäisi huomaamatta, että on tullut kutsu. Sähköpostikin on paljon parempi, jos paperikutsua ei lähetä.

Vierailija
13/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kertoo ainoastaan kunnioituksen puutteesta. Antaisin moisen "ystävyyssuhteen" olla.

Vierailija
14/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:55"]

Niin, jos kotiin kutsuu, niin silloinhan ilmoittamatta jättäminenkin onkin ok, mutta jos jonnekin muualle missä maksetaan jokaisesta kutsutusta, niin onhan se todella ikävää olla vastaamatta tuleeko tai ei.

[/quote]

Itse yleensä pyydän vastaamaan tiettyyn päivämäärään mennessä mutta ei sitä oikein kukaan kunnioita. Kotiinsa ei tarvitse varata istumapaikkoja, mutta ruokaa ja juomaa kyllä. En halua ostaa ylimääräistä ruokaa ja juomaa koska sille rahalle on sitten parempaakin käyttöä.

Vierailija
15/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole kyse myyntikekkereistä. Minulle sataa sellaisia tupperi, kippori, partylite, meandi, dildo, daldo etc. kutsuja vähän väliä puolituntemattomilta, toisella puolella Suomea asuvilta VAIKKA olen useaan otteeseen maininnut ja ilmoittanut, etten käy ollenkaan myyntikutsuilla. Muihin kyläilykutsuihin kyllä vastaan ja yleensä myöntävästi.

Vierailija
16/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:00"]

Oikeastiko kutsutte juhliinne Facebookin kautta? Jotkut illanistujaiset ok, mutta muut... Itselläni jäisi huomaamatta, että on tullut kutsu. Sähköpostikin on paljon parempi, jos paperikutsua ei lähetä.

[/quote]

Kaikki jotka ovat Facebookissa niin kyllä. Ne ketkä eivät ole, henk koht. Me ollaan nuoria, kolmen kympin hujakoilla ja sen ali.

Vierailija
17/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:02"]

Toivottavasti ei ole kyse myyntikekkereistä. Minulle sataa sellaisia tupperi, kippori, partylite, meandi, dildo, daldo etc. kutsuja vähän väliä puolituntemattomilta, toisella puolella Suomea asuvilta VAIKKA olen useaan otteeseen maininnut ja ilmoittanut, etten käy ollenkaan myyntikutsuilla. Muihin kyläilykutsuihin kyllä vastaan ja yleensä myöntävästi.

[/quote]

Ei ole myyntikekkerit. Ovat "tulkaa juomaan laskuumme kuohuviiniä. Kuunnellaan hyvää musiikkia, pelallaan seurapelejä, jutellaan mukavia ja vietetään kiva ilta" -kutsut. Ei tämänkän tyyppisestä ole pakko pitää mutta se ettei vaivaudu reagoimaan, on todella ikävää.

Vierailija
18/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut karsia tuttavapiiristä pois nuo tökerösti käyttäytyjät. Nuo "ei tiedetä vielä tullaanko, jos tuleekin jotain parempaa tekemistä" -tyyppiset vastaukset on sellaisia, että toiste en enää kutsu. Ja samoin todella läpinäkyvät tekosyyt, kuten "me ei ehditä ruokakauppaan milloinkaan muulloin kun just silloin niin ei päästä tulemaan". Ehkä nuo onkin sellaisia vihjeitä, mistä pitäisi tajuta, ettei me nyt ihan niin hyviä ystäviä ollakaan.

Vierailija
19/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaisesti koettu nyrkkisääntö on, että 1/3 kutsutuista tulee paikalle. Hämmentävää, mutta totta. Vastaa myös lähipiirini kokemuksia. Juhlien formaatilla ei tunnu olevan mitään väliä. Yhtä lailla ihmiset jättävät tulematta (ja usein ilmoittamatta) oli sitten kyseessä tuparit, häät, kotibileet tai väitöskaronkka. Jälkimmäisiin juhliin kutsutut soittivat väittelijälle samana iltapäivänä ja valittelivat, että olivatkin liian väsyneitä tullakseen illan juhliin, sori. Ihan käsittämätöntä. Eivät vissiin tajunneet, että kyseessä oli yksi juhlakalun hienoimmista päivistä ja että ravintolaillallinen per naama oli monta kymppiä.

Vierailija
20/33 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:01"]

Tuo kertoo ainoastaan kunnioituksen puutteesta. Antaisin moisen "ystävyyssuhteen" olla.

[/quote]

Niinhän tuo taitaa kertoa. Nyt kun äkkiä lasken niin näitä ystävyyssuhteita taitaa olla 99-100% mun kaikista ystävyyssuhteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän