10 päivän mehupaasto
Eilen aloitin paaston ilman mitään aiempaa ruokavalion kevennystä. Olen ahmimishäiriöinen ja painoa tullut yli 20kg puolessa vuodessa. Sunnuntaina ahmin puoleenyöhön asti. Lähtömitat ovat 160cm 91.9kg vyötärö: 101cm
Lisäksi seuraan edistymistäni kehonkoostumus vaa'alla.
Tänä aamuna painoin 89.9kg, vyötärö 99cm
rasva- ja lihasprosentti alussa: 48.8% ja 23,7%
nyt 48.1% ja 24%
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 07:45"]
Kaikkii hulluja niitä onkin :)
[/quote]
av palstalla varsinkin
Oletjo ap koskaan kokeillut että sinulle olisi luotu täydellinen ruokaohjelma välipaloineen ja kellon aikoineen? Minulla ainakin auttoi kun joku oli paperille laittanut tasan merkkejä myöten mitä jogurttia ja mitä levitteitä jne. ostan ja gramma määrät mitä niitä syödään. Sitten vaan noudattaa sitä päiväohjelmaa. Minulla aluksi oli 1200kalorin ohjelma ja siihen saikin syödä jo paljon!
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 08:40"]
Paasto on hyvä tapa aloittaa terveelliset ruokatottumukset mutta laihduttamiseen siitä ei ole ja lisättyä sokeria paastomehuissa ei saa olla vaan niiden pitää olla 100% hedelmien tai vihannesten mehuja ja mieluummin vihannesten ja kasvisten joissa on vähemmän sokeria kuin hedelmien.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa ettei saa olla lisättyä sokeria. Ainoa tärkeä on, että päivän kalorisaanti on niin alhainen, että keho menee ketoosiin ja pysyy siellä. Se voi onnistua kyllä silti vaikka käyttäisi sokerimehujakin välillä.
On muuten jopa aikalailla makeaan perustuva paastotapa, eli vaahterasiirappi-sitruunamehupaasto. Siinä syödään pääravintona litkua jossa on siirappia, sitruunaa ja vettä, mutta niin vaan menee ketoosiin ja paasto toimii kuten muutkin paastot, vaikka makeaa juodaan. Itselleni tuo oli paljon helpompaa kuin juoda jotain Vogelin karmaisevan makuisia juuresmehuja.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:42"]
Myös ahmimishäiriöisenä olen vähän huolissani puolestasi... Ahmimishäiriöön kun aika tyypillisesti kuuluu erilaisten paastoamisten tai kovien dieettien ja ahmimisten vuorottelu. Itse elin lähes 10 vuotta sellaisessa kierteessä. Nyt jälkeenpäin, psykologin ja ravitsemusterapeutin avulla toipumassa olevana, ymmärrän, että ne paastot ja kuurit oli olennainen osa joka piti yllä sairauden tilaa, ja olen alkanut toipua vasta kun olen lopettanut etsimästä pikaratkaisuja paino-ongelmaan.
[/quote]
Minulta kiellettiin 10kk sitten kaikki dieetit ja neuvottiin yrittämään syödä vain lautasmallin mukaisesti ja tarpeeksi. Sillon ja myös nyt on elämässä asiat niin hyvin niin suostuin tähän. Paino lähti heti nousuun, mutta en stressaantunut. Normaalit syömis yritykset kaatuivat aina parin päivän jälkeen ja aloin ahmia. Aina kuitenkin jatkoin yrittämistä.
En ymmärrä miten annoinkin tilanteen mennä näin pitkälle. Kun lopetin dieettit niin painoin 62kg, nyt 10kk jälkeen 91kg, Enää ei kyllä ole varaa yrittää olla ilman dieettiä. Minulle on tullut venymä arpia älytön määrä, ennen niitä oli vaan reisissä, nyt myös käsivarsissa, pohkeissa, mahassa, rinnoissa ja selässä. En jaksa enää oikein mitään normaaleja asioita, siivousta tehdä kun joka paikkaan koskee, huimaa ja hiki on jatkuvasti.
Psykologilla ja ravitsemusterapeutilla käynyt jo pari v, ja myös tuon +30kg/10kk -kuurin aikana kävin viikottain. En vain saanut niistä mitään apua. Olen koko ikäni ylläpitänyt normaalia painoa rajuilla dieeteillä. Ilman dieettiä paino lähtee heti nousuun, koska en osaa syödä normaalisti. Tai en pysty, tiedän kyllä miten pitäisi syödä.
AP
Kaikkii hulluja niitä onkin :)