Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyspino aiheesta; Harry Potter

Vierailija
01.12.2014 |

Miksi Harryllä ei ole lainkaan sukulaisia isänsä puolelta?

Miksi Petunia täti ei ole lainkaan kiinnostunut Harrystä, vaikka halusi lapsena itse Tylypahkaan?

Kuinka Harryn vanhemmat olivat tienanneet 'omaisuutensa', jonka Harry myöhemmin peri?

Miksi Harry, Ron ja Hermione eivät ota Frediä ja Georgea mukaan seikkailuihinsa?

Onko Dumbledore homo, ja mitä hän tekee kesäisin?

Miksi Snape ei saa opettaa pimeyden voimilta suojautumista, vaikka kovasti haluaa?

Kysykää & vastatkaa!

Kommentit (380)

Vierailija
161/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 01:13"]Miksi se myrtsi tyttöhaamu hengailee aina vessanpöntössä?
[/quote] Se kuoli aikanaan vessassa eikä ole halunnut poistua sieltä enää sen jälkeen. Vähän marttyyri tyyppi, rypee kurjuudessaan :D

Vierailija
162/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tytöt saavat siteet ja tamponit? Vai onko noidilla kuukautisia? Olen ihmetellyt tätä monta vuotta. Ja missä velhot käyvät ruokaostoksilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, että kirjoissa ei kerrota kaikkea. Lukija saa täyttää puuttuvia tietoja päättelyn ja mielikuvituksensa avulla. Mielestäni kirjojen maailma on myös uskottavampi, kun kaikkea ei selitetä (kuten sitä, kuinka monta oppiainetta, opettajaa ja oppilasta koulussa on).

Vaikka Potterit lasketaan lastenkirjoiksi, on Rowling halunnut kirjoittaa kirjat niin, että myös aikuinen nauttii niistä. Siksi kirjat ovatkin niin hyviä: vetoavat monenlaisiin ja eri ikäisiin lukijoihin. Teokset kuvaavat kuitenkin lasten maailmaa, joten sen vuoksi kirjoissa keskitytään ystävyyteen toisin kuin romanttisiin ihmissuhteisiin saati teiniseksiin.

Keskustelussa on noussut esiin paljon sellaisia kysymyksiä, joiden vastaukset löytyvät kyllä kirjoja lukemalla. Eli kaikki vain Pottereita uudelleen lukemaan! Rowling on muö

Vierailija
164/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 20:14"]Kuka muuten maksoi Harryn ensimmäisen luudan kun se aloitti huispauksen? [/quote] Eikö se ollut professori McGarmiva? [/quote] Mä ajattelin että se vain järjesti asian, mutta koulu maksoi.

[/quote]

Ekavuotisilla ei saanut olla omaa luutaa, se tuli ilmi jostain Dracon? kommentista eka kirjassa, koska muutenhan hänelle olisi se ostettu. Ekavuotiset harjoittelee lentämistä koulun luudilla matami Huiskin opetuksessa, ja sen ekan tunnin aikana kun Neville satuttaa itsensä, niin Harry nappaa sen Dracon heittämän Nevillen muistipallon. McGarmiva näkee ja vie Harryn Rohkelikon huispauskapteenin puheille. Harry pelaa joukkueessa heti. Muistelen myös, että leffassa McG olisi vinkannut että olisi antanut luudan salaa Harrylle.

Vierailija
165/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ö[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:34"]On hienoa, että kirjoissa ei kerrota kaikkea. Lukija saa täyttää puuttuvia tietoja päättelyn ja mielikuvituksensa avulla. Mielestäni kirjojen maailma on myös uskottavampi, kun kaikkea ei selitetä (kuten sitä, kuinka monta oppiainetta, opettajaa ja oppilasta koulussa on).

Vaikka Potterit lasketaan lastenkirjoiksi, on Rowling halunnut kirjoittaa kirjat niin, että myös aikuinen nauttii niistä. Siksi kirjat ovatkin niin hyviä: vetoavat monenlaisiin ja eri ikäisiin lukijoihin. Teokset kuvaavat kuitenkin lasten maailmaa, joten sen vuoksi kirjoissa keskitytään ystävyyteen toisin kuin romanttisiin ihmissuhteisiin saati teiniseksiin.

Keskustelussa on noussut esiin paljon sellaisia kysymyksiä, joiden vastaukset löytyvät kyllä kirjoja lukemalla. Eli kaikki vain Pottereita uudelleen lukemaan! Rowling on muö
[/quote] Äsh, lähetin kesken virkkeen! Piti vielä kertoa kiinnostuneille, että Rowling on myös sekä edellisillä että nykyisillä kotisivuillaan vastannut lukijoiden kysymyksiin ja kertonut lisää taustoja esimerkiksi kirjasarjan hahmoille. Myös fanihaastatteluissa on kertonut paljon mielenkiintoista, kannattaa googlailla!

Vierailija
166/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
167/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 20:00"]

Taikajuomien opettaja Ennustuksen opettaja Taikaolentojen opettaja Riimujen opettaja Pimeyden voimilta suojautumisen opettaja Muodonmuutoksen opettaja Taikakasvien opettaja Jästitedon opettaja Onko muita?

[/quote]

Huispaus

[/quote]

Ainiin ja oliko se menninkäinen joka opetti lennättämään tavaroita jonkin oman aineensa opettaja?
[/quote] tarkoitatko loitsujen opettajaa professori lipetitiä? (:D) lisäksi leffoissa näkyi toinenkin kääpiö joka ainakin ohjasi kuoroa.
[/quote] Mun mielestä se oli kyllä just Lipetit joka ohjasi kuoroa.
[/quote] siinä tapauksessa professori on kokenut aikamoisen makeoverin elokuvien välillä. :) en pysty kännykällä linkittämään mutta googlen kuvahausta löytyy professor flitwickillä.

Vierailija
168/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffat harmittaa mua. Monilla, jotka ovat vain leffaversiot katsoneet, on aivan väärä käsitys kirjojen tasosta.

Ps. Oon myös huomannut että en osaa arvostaa sellaisia ihmisiä jotka eivät ole "päässeet sisälle" Pottereihin, eli ovat vain lukeneet muutaman luvun ja sitten lopettaneet. Potterit kun tarjoaa niin kovasti sekä paljon lukeneelle että sellaiselle, joka ei kirjoja juuri lue. Lisäksi Pottereita on jotenkin niin helppo lukea, vievät mukanaan... Ei vaadi välttämättä kauheasti älykkyyttä siis niiden lukeminen, mut fiksumpikin löytää hienoja viittauksia esimerkiksi muuhun kirjallisuuteen.

Vierailija
169/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa Ginny pääsi "yli" Harrystä ja alkoi käyttäytyä niinkuin täyspäinen ihminen?

Vierailija
170/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:55"]Missä vaiheessa Ginny pääsi "yli" Harrystä ja alkoi käyttäytyä niinkuin täyspäinen ihminen?
[/quote] Tuokin tulee esiin kirjoissa... Onko ihmiset katsoneet vain leffat?

Vierailija
171/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ginnyhän ei varsinaisesti ikinä päässyt Harrystä ylitse, vaikka näennäisesti luovuttikin ja alkoi seurustella muiden kanssa. Liekö se sitten "kostoa", yritystä tehdä mustasukkaiseksi, jonka huomasikin sitten lähinnä isoveli Ron. Harry ei alussa noteerannut Ginnyä, kunhan piti kaveriperheen pikkulikkana.

Kunnes tuli kuudes kirja, ja "roaring beast in his chest" vai miten se meni... Itsehän olisin parittanut Ginnyn Nevillen kanssa, olivat söpö pari joulutansseissa.

Vierailija
172/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:55"]Missä vaiheessa Ginny pääsi "yli" Harrystä ja alkoi käyttäytyä niinkuin täyspäinen ihminen?
[/quote]
Tikku pois perseestä! Mitä teet ketjussa, joka ärsyttää?

Vierailija
173/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, että Petunia on ulkoistanut Harryn asioista päättämisen Vernonille. Miksi se ei huolehdi itse oman siskonsa pojasta..

Vierailija
174/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:49"]

Mua ärsyttää se, että Petunia on ulkoistanut Harryn asioista päättämisen Vernonille. Miksi se ei huolehdi itse oman siskonsa pojasta..

[/quote]

Koska se on joka asiassa nössykkä. 

Vierailija
175/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:49"]Mua ärsyttää se, että Petunia on ulkoistanut Harryn asioista päättämisen Vernonille. Miksi se ei huolehdi itse oman siskonsa pojasta..
[/quote]
Koska Vernon on perheen pää, isäntä talossa ja sitä rataa. Toivottavasti Petunia sai kirjojen loputtua feministikärpäsen puraisun!

Vierailija
176/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:55"]Missä vaiheessa Ginny pääsi "yli" Harrystä ja alkoi käyttäytyä niinkuin täyspäinen ihminen?
[/quote]
Kuinka moni jaksaa oikeasti muistaa joka ikisen yksityiskohdan 7 kirjasta?

Vierailija
177/380 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää keskustelua! Joku kysyi että missä vaiheessa Fleur ja Bill rakastuivat, niin Fleurhan oli myös viidennen kirjan aikaan harjoittelussa Irvetassa. Mä oon kans muuten usein miettinyt, että miten vanhemmat päästää muksunsa muuten vaan johonkin mysteeriseen kouluun mistä ei oo mitään tietoa...:)

ps. Äänikirjat on oikeesti huippuja! Tällä hetkellä kuuntelen kolmatta kirjaa. Se on meidän perheen yhteinen vitsi, kun olen about 10-vuotiaasta asti joka yö kuunnellut harry potter-äänikirjoja. Ne ihmettelee miten en kyllästy. Ja se on ollut parille poikaystävällekin vähän kyseenalainen juttu :D
t. 19v

Vierailija
178/380 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi luottaa siihen, että ihmiset on oikeasti niitä joilta ne näyttää, jos kuka vaan voi keitellä muodonmuutoslitkuja?

Vierailija
179/380 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:20"]

Miten kukaan voi luottaa siihen, että ihmiset on oikeasti niitä joilta ne näyttää, jos kuka vaan voi keitellä muodonmuutoslitkuja?

[/quote] Siksi, että monijuomaliemen keittäminen on hyvin vaikeaa ja työlästä eikä niitä aineksiakaan kaikkialta saa. 

Vierailija
180/380 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kirjoista on teidän lemppari, ja miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän