Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelenko minä vai ajatteleeko joku minussa?

Vierailija
01.12.2014 |

Oletteko koskaan ajatelleet: Ajattelenko minä vai ajatteleeko joku minussa? Ja mihin lopputulokseen päädyitte? Mistä ajatukset tulevat? Ja miksi päädyin kysymään sitä täällä? (Olisi kyllä muutakin tekemistä...)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä niin päin, että onko mitään, mikä ajattelee. Ruumis tietysti on, mutta sekin näyttää usein vieraalta.

Vierailija
2/12 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että mä ajattelen. Mitä sitten on ajattelu? Ehkä vaan jotain aivotoimintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh periaatteessahan joku sinussa voi ajatella, jos olet vaikka kovin vaikutuksille altis ja ihailet muitten ihmisten mielipiteitä ja alat ajattelemaan siten miten he haluaisivat sinun ajattelevan... Vaikka lapsuuden auktoriteetti/autoritaarinen hahmo lapsuudesta jne. Normaali ihminen ei ehkä huomaa että ilman sellaista hahmoa ajattelisi ihan muita ajatuksia. Psyykkisesti sairaalla se hahmo voi ottaa äänien muodossa käytännössäkin kolmannen persoonan pään sisäisiin ajatuksiin... Aika paljon kyllä yhteiskunta ohjaa ajatuksia. Hirveetähän se on kun jopa tunteet on opittu tuntemaan muiden ihmisten avulla, tavallaan... 

mutta ajatuksista voi onneksi päästä eroon/vaihtaa ne kun vähän treenailee :) tuntemuksistakin jonkun terapian kaltasen hökötyksen avulla pääsee tarkastelemaan niitä objektiivisesti.

Vierailija
4/12 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohdin aina näitä samoja asoita lsd tripilläni

Vierailija
5/12 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan kyllä ajatuksiin(i) vaikuttamisen. Mutta mistä tulevat ne ajatukset, jotka ovat omiani?

Keskustelen paljon itseni kanssa, ajatuksissani, ajatuksistani. (En ole yksinäinen, että siksi.)

Vierailija
6/12 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 19:50"]

[/quote]

Minä pidän aivoni puhtaana huumeista, mukaan lukien kahvi. Minusta elämää on tarpeeksi haastavaa, mielenkiintoista jne. ilman huumeitakin. Ja miksi antaisin jonkun tai vielä vähemmän jonkin muun määrätä aivoistani ja elämästäni!

Vierailija
7/12 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukset syntyy reaktioina ympäristön ärsykkeisiin ja omista aiemmin ajatelluista ajatuksista. Mieti mitä ajattelisit jos et muistaisi edellistä päivää/aiempaa elämääsi etkä voisi suunnitella tulevaisuutta. Dementiakotiin reissu ja saat lisää pohdittavaa asiaan :D

Vierailija
8/12 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 19:58"]

[/quote]

Minä pidän aivoni puhtaana huumeista, mukaan lukien kahvi. Minusta elämää on tarpeeksi haastavaa, mielenkiintoista jne. ilman huumeitakin. Ja miksi antaisin jonkun tai vielä vähemmän jonkin muun määrätä aivoistani ja elämästäni!

[/quote]

Minusta elämä on liian jännittävää ja pelottavaa selvinpäin, kaikkea pitää jännittää. En tosin huumeita käytä, mutta kuitenkin.

Vierailija
9/12 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 19:59"]

Ajatukset syntyy reaktioina ympäristön ärsykkeisiin ja omista aiemmin ajatelluista ajatuksista. Mieti mitä ajattelisit jos et muistaisi edellistä päivää/aiempaa elämääsi etkä voisi suunnitella tulevaisuutta. Dementiakotiin reissu ja saat lisää pohdittavaa asiaan :D

[/quote]

Dementia on kyllä valitettavan tuttu henkilökohtaisestikin. Dementikotkin ajattelevat tiettyyn pisteeseen asti - ja sitähän se heillä varsinkin taitaa olla - reaktioita, ärsykkeitä ja vanhoja tapahtumia.

Vierailija
10/12 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 19:58"]

[/quote]

[/quote]

Minusta elämä on liian jännittävää ja pelottavaa selvinpäin, kaikkea pitää jännittää. En tosin huumeita käytä, mutta kuitenkin.

[/quote]

Tsemppiä sulle! Yritä vapautua liiasta jännityksestä! Jos jännität muita ihmisiä - niin muista, että kukaan ei ole täydellinen. Ja varmaan kaikki jännittää jotain.

Vierailija
11/12 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinä sinussa, joka ajattelee!

Vierailija
12/12 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se joka ajattelee kaikkien teidän puolesta. Nyt ajattelen kaikkien aivoissa isoa kullia joka illalla penetroituu teidän sisäänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi