Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko vielä ulkoa jonkun lukion oppiaineesi kurssiarvosanariviä?

Vierailija
07.10.2021 |

Minulta tulee kuin apteekin hyllyltä jokaisen oppiaineen kurssiarvosanat, mutta laitetaan nyt tähän pitkän matematiikan rivi: 10, 10, 10, 9, 10, 9, 10, 10, 8, 10 ja 9 = 10 (päättöarviointi). (Sen sijaan todistusten tämänhetkisestä sijainnista en ole ihan varma: jossain kansiossa ne ovat.)

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Äidinkielen rivin muistan: 9, 8, 9, 7, 8, 7, 7 ja 7. Ja vieläkin jurppii että sain äidinkielestä loppuarvosanaksi vain 7 vaikka kurssiarvosanojen keskiarvo oli lähempänä kasia kuin seiskaa. Se ämmä oli oikea pihtari!

Ite sain yhdestä aineesta 6 vaikka kurssien keskiarvo oli yli 7. Se se vasta epäreilua oli. Opettaja vain selitti ettei voi antaa 7, kun viimeisistä kursseista oon saanut 6. Ujona ja kilttinä vain alistuin enkä sanonut mitään. 

Vierailija
22/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muistelisin jotain merkityksettömiä arvosanoja vuosien takaa? Ikinä niitä ei missään ole tarvinut. 

Nämä arvosanojen muistelijat on varman niitä mammoja, joilla ei ole lukion jälkeistä koulutusta tai se meni huonosti. Elämän suurin saavutus on sitten hienot lukio- ja yo-arvosanat, joilla voi kehuskella vielä eläkepäivinäkin. Ite en myöskään muista enää lukioarvosanoja. Mulla on maisterin paperit, joten lukion todistuksella ei ole enää mitään merkitystä, sillä voi pyyhkiä vaikka p*rseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista edes keskiarvoa. 

Vierailija
24/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän liikunnan ja terveystiedon opettajamme ei ilmeisesti hallinnut keskiarvon laskemista. Sain seuraavat numerot: 8, 8, 8, 8 ja 7, vaan miekkonenpa antoi minulle päättöarvosanaksi 7. Kuulemma viimeistä arvosanaa painotettiin, kun kävin kysymässä, miksi näin?

Nämä on olleet varmaan niitä vanhan kansan opettajia. Siis sellaisia, jotka on aloittaneet työt jo kauan aikaa ennen kuin lukiosta on tullut kurssimuotoinen. Ovat luultavasti olleet koko kurssimuotoista lukiota vastaan ja päättäneet vaan itsepintaisesti, että hehän arvostelee kuten ennenkin tehtiin eikä laske mitään keskiarvoja.

Vierailija
25/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-arvosanat muistan just ja just. En edes päättötodistuksen keskiarvoa.  Uskomaton muisti sulla ap, kun muistat tuollaisetkin!

Vierailija
26/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän ruotsin muistan.

Sju

Sex

Sju

Sex

Åtta

Sju

Åtta

Sju

Sitä ilon ja onnen lottoriviä olen elämässäni noudattanut, JA PALJON!

Vierailija
27/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuonna ap pääsit ylioppilaaksi? Vissiin ei oo kovin montaa vuotta siitä? Itellä on jo 19 vuotta aikaa, joten en luonnollisestikaan muista tuollaisia.

Vierailija
28/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä matematiikka kaksitoista kurssia rivi oli muistaakseni seuraava. 5,4,5,5,5,5,5,5,5,5,4,5, Kirjoitin tästä huolimatta  L:n täysillä pisteillä ja lähdin opiskelemaan matematiikkaa yliopistoon, jossa tuli edettyä tohtoritasolle saakka.  Kirjoitustulos taisi aiheuttaa silloiselle matematiikan opettajalle aikoinaan slaagin.  Muistan edelleen kuinka epäilevästi hän katsoi silmiin, kun menin kyselemään alustavia tuloksia.  Poissaoloja oli sen jälkeen kun 18-tuli mittariin näin jälkikäteen ajteltuna hieman liikaa, kun kaikki muu kuin koulu kiinnosti enemmän :D

Vierailija
29/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Pitkän ruotsin muistan.

Sju

Sex

Sju

Sex

Åtta

Sju

Åtta

Sju

Sitä ilon ja onnen lottoriviä olen elämässäni noudattanut, JA PALJON!

:D

Vierailija
30/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikin numerot muistan 10, 10, 9 ja 9. Eli just pyöristyi kymppiin.

Kemia oli 6

Fysiikka oli 6 ja ne oli ainoat kurssit, jotka niitä suoritin, luojan kiitos!

Vierailija
31/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi v.1993 5,4,5,4,6,4,4-> vika nelonen piti uusia, kun kahta nelosta ei saanut olla peräkkäin. Sain uusinnan kautta siitä 7.

Vierailija
32/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä matematiikka kaksitoista kurssia rivi oli muistaakseni seuraava. 5,4,5,5,5,5,5,5,5,5,4,5, Kirjoitin tästä huolimatta  L:n täysillä pisteillä ja lähdin opiskelemaan matematiikkaa yliopistoon, jossa tuli edettyä tohtoritasolle saakka.  Kirjoitustulos taisi aiheuttaa silloiselle matematiikan opettajalle aikoinaan slaagin.  Muistan edelleen kuinka epäilevästi hän katsoi silmiin, kun menin kyselemään alustavia tuloksia.  Poissaoloja oli sen jälkeen kun 18-tuli mittariin näin jälkikäteen ajteltuna hieman liikaa, kun kaikki muu kuin koulu kiinnosti enemmän :D

No ohhoh. Melkoinen yllätys L on kyllä ollut. Opettelitko kaiken uusiksi kirjoituksiin?

Vierailija
33/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vuonna ap pääsit ylioppilaaksi? Vissiin ei oo kovin montaa vuotta siitä? Itellä on jo 19 vuotta aikaa, joten en luonnollisestikaan muista tuollaisia.

Miten aika liittyy tuohon muutaman arvosanan muistamiseen?

Mä muistan meidän puhelinnumeron 33 vuoden takaa, jopa siinä on enemmän numeroita muistettavana...

Vierailija
34/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemia kaikista kursseista 10

Vierailija
35/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten joku vai saada jostain pitkästä matikasta kymppi tai melkein kymppi rivin??? Mulla teki tiukkaa jo lyhytkin josta sain 7. En tajua. Menittekö te niitten matikan kirjojenne kanssa sänkyynkin?

Vierailija
36/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aika liittyy tuohon muutaman arvosanan muistamiseen?

Mä muistan meidän puhelinnumeron 33 vuoden takaa, jopa siinä on enemmän numeroita muistettavana...

No kurssiarvosanoja ei ole tarvinut muistaa. Kyllähän nyt lapsuuden lankapuhelinnumeron muistaa, kun lapsena se piti pitää mielessä aina että osasi soittaa kotiin. Mutta osaatko sinäkään nyt ulkoa äitisi, isäsi ja sisaruksesi ja kavereidesi nykyisiä puhelinnumeroita vaikka ne ois olleet niillä samat 20 vuotta?

Vierailija
37/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja olen polttanut kaikki lukioon liittyvät paperit, koska tuo vajaa kolmisen vuotta oli elämäni surkeimmat mitä ajankäytön hyödyllisyyteen tulee. joojoo, pitkä mafyke, 8.5/2xL (ny tosin olisi E), 3xM. Mutta saipahan makoisat päivätorkut joka päivä...

Vierailija
38/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Sen muistan, että mun erotodistuksessa päivälukiossa oli jokaista numeroa nelosesta kymppiin. Opiskelin loput lukiosta aikuislukiossa. Ihan hyvin mä kuitenkin kirjoitin, E:tä ja yhden L:n.

Vierailija
39/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitin viimeisen saksan tunnin jälkeen kurssikirjani luokan roskikseen. Opettaja sai kohtauksen: "Menit hyvän kirjan heittämään roskakoriin Ettäs kehtaat!"

Vierailija
40/50 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan toki, koska kaikki muut oli kymppejä paitsi fysiikan kursseista sain yhden 9 enemmän kuin kympin, siksi päättötodistuksen keskiarvo oli 9,98. Kyllä vit*tti silloin 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi