Minkä vaatekappaleen haluaisit tulevan muotiin?
Kommentit (78)
Siis mulla joka toivoin niitä pitkiä hameita, - takkeja, muhveja jne ei ole ongelma ettenkö kehtaisi käyttää. Voin käyttää mitä vaan jos se sattuu miellyttämään. Nuorempana käytin pari vuotta romani naisen vaatteita koska tykkäsin niistä :)
Ongelma on tosiaan se, että ok, hameen ja muhvin osaan tehdä, mutta sellasta ihanaa vanhanajan takkia en. Jos löytyisi edes jostain kaavoja nouihin niin vois yrittää soveltaa...tosin takkia ei tavallisella koneela pysty tekemään kun saumat liian paksut.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:58"]
Platform kengät, napapaidat, eläinkuosit, baby doll mekot. Kattelen tässä spice girls musiikkivideoita vuodelta 90-jotain. Hienoja on! Nyt näyttää muodikkaimalta tuo Mel C verkkareitensa kanssa, kun on verkkarit. Ja fitness on in.. Girl Power! :D
[/quote]
huoh, nuo kaikki mitä mainitsit on juuri nyt muotia. ja ollut jo jonkin aikaa. asut varmaan tynnyrissä?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:36"]
Haluaisin, että epämuodikkaat vaatteet tulisivat muotiin. Kaikki sellaiset vanhat vaatteet, joita kaappini perukoilla lojuu. Kaikkea vuodesta 84 alkaen.
[/quote]
Laatikkomalliset "khaki"liivit ja "sametti"kauluspaidat?
Itse haluaisin, että kaupoissa myytäisiin pienempien ihmisten vaatteita. Lasten farkut eivät mahdu lantiosta, mutta naisten lyhintä lahjetta joutuu lyhentämään puoli metriä, kun on 150 senttinen pätkä. Koon 35 kenkiä olisi myös kiva löytää useammin. Ei sellaisia pinkkejä tyttöjen tarralenkkareita, vaan nättejä naisellisia kenkiä.
Ja mielestäni crockseja voi käyttää kotiolosuhteissa ja vaikka työmaalla, mutta saisivat jäädä sinne.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 22:53"]
Ihanat kaulukset http://geschichte-der-mode.de/data/uploads/barock-mode-frau.jpg
[/quote]
Tuohan on kätevä vinkki vaippojen kuljetukseen. Ei muuta kuin rivi vaippoja kiinni vanteeseen ja myllynkivikaulus on valmis.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 22:12"]
Missä te oikein sitä muhvia käyttäisitte? :D Eihän sellaisen kanssa voi tehdä mitään?
[/quote]
Käyskennellessämme kaupungilla sivuillemme nyökäten.
[/quote]
Nykyaikaisessa muhvissa pitäisi varmaan olla jokin aukko, josta kävelijä voisi tuijottaa kännykkäänsä, kuten näyttää tapana olevan.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:18"]
Nuorempana käytin pari vuotta romani naisen vaatteita koska tykkäsin niistä :)
[/quote]
Tykkäskö romanit siitä, että valkolainen (?) pukeutui heidän heimovaatteisiinsa? Romaninainen taas sitoutuu
"hameet laittessaan" pitämään niitä loppuikänsä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:53"]Toi viitta on mulla myös ollut monesti mielessä, vois olla aika siistiä jos ihmiset käyttäis edelleen sellaisia.
[/quote]
Viitta on nyt tosi muodikas.
Muistaako kukaan 70-80-luvulta niitä ihania intianmekkoja? Ohutta kuviollista intianpuuvillaa, leveä pitkä helma ja rinnuksessa erilaista kangasta kirjailuin. Solmiamisnauhoissa oli pienet kulkuset. Niitä mekkoja kaipaan.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:51"]
Vyölaukku. Oli tosi kätevä
[/quote]
Sehän on jo muotia ainakinBriteissä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:51"]
Vyölaukku. Oli tosi kätevä
[/quote]
Sehän on jo muotia ainakinBriteissä.
[/quote]
Mä oon käyttäny n. puoli vuotta nyt tällä muotijaksolla. Vielä kuitenkin aika harvinainen näky.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 19:09"]
Sellaset vanhanaikaiset vaatteet joissa oli tyyliä. Pitkät hameet tiukalla vyötäröllä, pitkät takit, muhvit. Miehille sellaset löysemmät suorathousut ja -kauluspaidat.
Katoavan toivoisin nää "roikku pöksyt" eli farkut joita roikotetaan polvitaipeissa, niin ja shortsit. Noi siksi kun näyttävät niin rumilta lähes kaikilla.
[/quote]
Oi ihanaa. Pitäisi varmaan perustaa joku pukeutumissuuntaus, jos olisi sellainen kaveripiiri...
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:14"]Ne 1800-luvun hörhelömekot.
[/quote]
Miettikää liltä nää näyttäisi nykyisten siiderivalaitten päällä.. huh.. no olis ainakin korsetti, se olis hyvä..
Ponchot ja erilaiset viitat, eläinkuosit, ysäri sekä monet muut tässä ketjussa mainitut jutut ovat käsittääkseni olleet muodissa tänä syksynä.
Itse toivoisin, että kaupoissa olisi enemmän klassisia ja ajattomia vaatteita, myös edullisimmilla hinnoilla.
12
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 22:12"]
Missä te oikein sitä muhvia käyttäisitte? :D Eihän sellaisen kanssa voi tehdä mitään?
[/quote] :D Joo, tää oli hyvä!
Käyskennellessämme kaupungilla sivuillemme nyökäten.
[/quote]