Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä hoidatte esim. lääkärikäynnit työn ohella?

Vierailija
07.10.2021 |

Olen kaupassa töissä joka on pakkotahtinen työ, todella kiireinen ja minuutin tarkka. Milloin hoidatte hammaslääkärikäynnit, lääkärikäynnit?

Esim. jos tulee automaattisesti aika mitä ei voi muuttaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 vuotta duunari- alalla. Meillä ei ole koskaan ikinä missään ollut edes työterveydenhuoltoa :D

Siksi terveys rapistuu monilla.

Työterveys on lakisääteinen juttu.

Työterveys on lakisääteinen, mutta ei siihen lakisääteiseen työterveyteen kuulu sairauksien hoito. 

Itse varasin hammaslääkärin ja lääkäriajat aina työajan ulkopuolelle, kun olin vielä töissä. (Nyt työttömänä, niin onnistuu sitäkin helpommin.) Toki oli jotain julkisenkin puolen juttuja, joihin ei voinut vaikuttaa, mutta meillä oli mahdollisuus esittää työvuorotoiveita ja kun oli hyvissä ajoin ilmoittanut, että tässä kohtaa on leikkaus tai lääkäriaika johon en voi itse vaikuttaa, niin kyllä nämä toiveet aina huomioitiin. Esitin noita työaikatoiveita aina harkiten enkä liian usein ja muuten olin joustava, niin työnantajakin jousti sitten noiden kohdalla ja laittoi työvuorot muille päiville. Meillä toki helpotti, kun oli kaksivuorotyö ma-su niin esimerkiksi aamupäivällä olevan lääkäriajan jälkeen pystyi hyvin tekemään iltavuoron. 

Vierailija
22/24 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen vaan, ei pidä tehdä olemattomasta ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on krooninen sairaus, jonka takia käyn usein verikokeissa ja sairaalan poliklinikalla. Joskus harvemmin siihen liittyen on lääketiputus tai kuvauksia. Olen kertonut niistä rehellisesti pomolle ja käynnit onnistuvat työajalla. Olen myös itse hyvin joustava ja arvelen, että sen takia pomokin on joustava. Yritän sopia ajat niin, että siitä on mahdollisimman vähän haittaa työnteolle.

Vierailija
24/24 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatunnilla käyn. Liukuvan työajan myötä voin pitää pitemmän lounastauon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi