On se nyt kumma, että ei voida palata rekrytoinnissa siihen aikaan, kun töitä sai melkeinpä sisään firmaan kävelemällä!
Ja kuitenkin vaatimukset työttömiä kohtaan ovat sitä luokkaa, että se työpaikka on nyt vaan löydyttävä vaikka mistä. Onko meillä siis tällä hetkellä yli 500 000 avointa työpaikkaa liksoilla, joilla ihminen tulee oikeasti myös toimeen?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Töitä löytyy heti kun rahan vastikkeeton lappaminen loppuu. Ihme.
Samoin ilmaistyön teettämiseen stoppi ja työstä palkka .
Vierailija kirjoitti:
Päättäjät on todellisuudesta vieraantuneita tyhjäpäitä.
Päättäjät ovat, useissa tapauksissa, todellisuudesta vieraantuneita sadistisia psykopaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa työttömistä on vailla koulutusta. Kuitenkin lähes jokaiseen avoimeen työpaikkaan vaaditaan koulutus, jopa korkeakoulututkinto vaikka työn osaisi tehdä ilman minkäänlaista koulutusta. Lyhyellä kurssilla, tai työnopastuksella. Esim. Siivous, lastenhoito, avustavat työt etc.
Kiinnostaisi kyllä lähde tälle, että iso osa on vailla koulutusta. Tuli taannoin oltua työllistettynä paikassa, jossa oli nuoria työttömiä ja useammaltakin kuulin että pari tutkintoa löytyy, mutta töitä ei vaan saa.
Minäkin hain vielä opiskelemaan, kolmas tutkinto oli tähtäimessä, mutten päässyt.
Töiden hakemista jatketaan. 😎👍
Jonne ei muista. Työpaikkoja on vähemmän. 2000 - luvun alun rakennemuutoksessa puolet paperikoneista ja sellutehtaista suljettiin, konepajat siirrettiin Kiinaan ja Nokian romahdus hävitti koko elektroniikka-alan Suomesta. 200 000 - 300 000 teollisuuden työpaikkaa hävisi. Mitään ei ole tullut tilalle. Suomeen ei investoida. Työpaikkoja ei ole eikä niitä synny.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa muuan "pikku" probleema: Kokoomus ei saa koskaan omasta mielestään käärittyä tarpeeksi rahaa liiveihinsä. Työntekijöiden on siis joustettava - mieluiten palkatta.
Poliitikot ja puoleet ja niiden taustavaikuttakat hyötyvät työttömyydestä enemmän kuin työllisyydestä. Siksi poliitikot vastustava työllisyyden poistamistoimia. Koskee sekä KOK että SDP että VAS puolueita.
Vierailija kirjoitti:
Joillekuille päättäjillekin tekisi ihan hyvää hakea tuhatta työpaikkaa eikä siltikään päästä niistä yhtään mihinkään.
Päättäjät olisi jo poistaneet työttömyyden jos siitä ei olisi heille enemmän hyötyä.
Alentamalla työaikaa päästäisiin täystyöllisyyteen. Sitä ei ideologisista syistä ja voiton maksimoinnin takia haluta.
Vierailija kirjoitti:
Alentamalla työaikaa päästäisiin täystyöllisyyteen. Sitä ei ideologisista syistä ja voiton maksimoinnin takia haluta.
Lyhentämällä työaikaa ulkomaiset firmat lähtisi Suomesta Viroon tai Ruotsiin. Kukaan ei maksa 6 tunnin työstä 8 tunnin palkkaa.
90 - luvulla Suomessa oli hyvä pöhinä ja työtä tarjolla. 2000 - luvulla talouskasvu loppui.
Työnhausta on kyllä tehty sellainen show, että alta pois. Itse olen juuri yhdessä prosessissa ja ihanko oikeasti tarvitaan 4-5 vaiheinen prosessi kun suosittelijatkin löytyy ja työkokemusta 15v ajalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhentämällä työaikaa ulkomaiset firmat lähtisi Suomesta Viroon tai Ruotsiin. Kukaan ei maksa 6 tunnin työstä 8 tunnin palkkaa.
Minun puolestani voitaisiin lyhentää työaikaa mutta säilyttää tuntipalkka samana.
Joo. Strippikerholle ja puhelinmyyntiin pääsee aina. Onpa jännä miten noihin ei ole tunkua? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Työnhausta on kyllä tehty sellainen show, että alta pois. Itse olen juuri yhdessä prosessissa ja ihanko oikeasti tarvitaan 4-5 vaiheinen prosessi kun suosittelijatkin löytyy ja työkokemusta 15v ajalta?
Just ton takia aloin freelanceriksi. Totta kai asiakkaat vaatii,mutta jos onnistut saamaan hyvän maineen tili on taattu.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Strippikerholle ja puhelinmyyntiin pääsee aina. Onpa jännä miten noihin ei ole tunkua? 🤔
Yhden strippikerhon sivuilla lukee:"Ei ulkonäköpaineita"
Hienoa! Tuonne voi siis hakeutua pubiruusut, naiseksi itsensä tuntevat miehet, 50+ kerholaiset. Onko miehet valmiita maksamaan äitinsä ikäisten tarjoamista sylitansseista?
Enemmän paikallista sopimista työpaikoille. Olen äärimmäisen hyvä ja lojaali työntekijä, joten haluan myös osaamiseni mukaisen liksan.
Joillekuille päättäjillekin tekisi ihan hyvää hakea tuhatta työpaikkaa eikä siltikään päästä niistä yhtään mihinkään.