Eivätkö ihmiset käytä ollenkaan aivojaan kun tykkäilevät fbookissa?
Tuli taas tästä mieleen kun ystäväni sai ensimmäisen vakkari paikkansa töistä nyt 21-vuotiaana kovan työn tuloksesta ja hän tehnyt siitä päivityksen. Äsken katsoin niin vaivaiset 8 tykänneet.
Sitten tuttavani joka ei ole muuta kuin käynnyt peruskoulun, elänyt sossun rahoilla, käyttänyt päihteitä niin on laittanut kuvan ultraäänestä ja toisesta lapsesta jota nyt odottaa vankilassa olevalle isälle. Hänen kuvastaan on tykännyt 50 ihmistä.
Molemmat laittoivat päivitykset samoihin aikoihin. Pakko kysyä mikä menee vikaan?
Eli siis onko näin ettei työtä enää arvosteta että ennemmin päihde/tukien rahoilla elävien listääntymistä?
Kommentit (15)
Ja anteeksi kirjoitusvirheet, äkkiä näpyttelin enkä ehtinyt tarkistaa viestiä ennen lähettämistä.
Oletko kenties tuo joka ei saanut tykkäyksiä vai oletko vain kateellinen kun joillakin sentäs on niitä kavereita?!
Kannattaisikohan vaihtaa tuttavapiiriä? Jos on noin idiootteja kavereita FB:ssä niin siivoaisin puolet pois heti seuraavana pyhänä yhdellä kertaa.
Tietenkin kertomuksesi henkilöillä on erilaiset kaveripiirit, eri määrä kavereita joten eri määrä klikkauksia. Jos työn saaneen tapana ei ole ollut klikata muita, hänen viestinsä eivät lainkaan näy niille muille koska trafiikkia on liian vähän. Ja osa voi olla näinä aikoina vain liian kade.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:11"]
Oletko kenties tuo joka ei saanut tykkäyksiä vai oletko vain kateellinen kun joillakin sentäs on niitä kavereita?!
[/quote]
En ole :D ihmettelen vain maailmankulkua ja mistä tämä johtuu. Itse en päivitä juuri mitään koskaan, olen ns. sivustaseuraaja. -ap
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:12"]
Kannattaisikohan vaihtaa tuttavapiiriä? Jos on noin idiootteja kavereita FB:ssä niin siivoaisin puolet pois heti seuraavana pyhänä yhdellä kertaa.
Tietenkin kertomuksesi henkilöillä on erilaiset kaveripiirit, eri määrä kavereita joten eri määrä klikkauksia. Jos työn saaneen tapana ei ole ollut klikata muita, hänen viestinsä eivät lainkaan näy niille muille koska trafiikkia on liian vähän. Ja osa voi olla näinä aikoina vain liian kade.
[/quote]
Pakko kysyä että kumpi se idjootti näistä henkilöistä oli? Tykkäyksien määrän perusteella tämä 21-vuotias :D
Käykää tykkäämässä!
Lapsen saaminen on vaan niin ihana asia, vaikka olis amis
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:27"]
[/quote]
Ihquu...niillä on niin ihania lapsia. Eikä tarvitse töihin mennä.
Mitä älyvapaamman päivityksen fb:seen laitat, sitä enemmän tulee tykkäyksiä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:27"]
[/quote]
Amiksen vielä ymmärtää, heillä sentään töitä ja palkatkin voivat hipoa 3000 euroa! Esim. minulla että miehelläni molemmilla. Kyllä sillä yhden lapsen elättää. Mutta että EI MITÄÄN KOULUTUSTA JA ISÄ ISTUMASSA. Itse en tästä päivityksestä kyllä tykkäisi. Voihan se olla että moni joka tuosta on tykännyt elää pimennossa perheen todellisesta tilanteesta jos sitä ei fbookissa ole huudeltu. Pienellä paikkakunnalla tuo toki leviää.
Luulen myös että kateus on syönyt tuon työpaikan saajan, näinä aikoina vaikea päästä mihkään hommiin.
Vastaus otsikkoon: MITÄ VÄLIÄ?
Vastakysymys: Millaista on sellaisen ihmisen sielunelämä, joka kuluttaa aivojaan pohtien näitä asioita? Oli kyse sitten facebookin tykkäyksistä, mammapalstan ylä- tai alapeukuista tai mistä vaan sosiaalisen median kautta tapahtuvasta hiiren klikkauksesta?
Tykkäämisillä ei paljoa ole merkitystä. Aina päivitykset eivät edes näy kaikilla kun FB suodattelee niitä tekoälynsä mukaan.
Joten ei tarkoita mitään onko jostain tykätty ja jostain ei.
Näin se vaan menee, oon huommanu samaa. Jos joku tai itsekin järkeviä yrittää päivittää niin ketään ei kiinnosta mut kun "apua mulla on vesimeloni perseessä" niin kansa tykkää ja mylvii.
Ne on vaan tykkäyksiä, ei mitään vakavaa. Kahdeksanhan on sitä paitsi ihan hyvä määrä, ellei kavereita sitten ole satoja. Vauva/parisuhdejutuistahan tykkää kaikki, ihan sosiaaliseen statukseen katsomatta, ei se tykkäyksien määrä tee kenestäkään tärkeämpää.
POOOOOOP