Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mun pitäisi tehdä tämän puhelinlasku asian kanssa?

Vierailija
01.12.2014 |

Mulla on rahatilanne ollu viime aikoina vähän tiukilla. En kyenny maksaa yhtä puhelinlaskua. Syyskuun lasku siirettiin lokakuun alkuun. Lokakuussa mulla olisi varaa ollut maksaa sitten koko lasku, mutta sitä ei yksinkertasesti ilmestynyt kotiin! Mulla laskuissa on toimitustapa postina kotiin. Ei oo tullu lokakuun puolelta nyt myöskään laskua, eikä marraskuun... Saa nähdä tuleeko joulukuussa mitään, toivon mukaan ei, koska joulukuu on nyt mulla menoja täynnä ja pitää jouluksi ostaa kaikkea/uudeksi vuodeksi, mikä nyt syö sen pienen raha summan minkä saan kuukaudessa. Eli toimeentulotuen. Ja joudun maksamaan ehkä vielä toisen pakollisen laskun, viimeisen kerran onneksi siitä syystä, joka syö multa myös rahaa.

Niin onko minun tehtävä, soitella jatkuvasti puhelinliikkeeseen kun ei näytä homma toimivan niinkun pitäisi ja kysellä että millonkahan mahtaa netti ja kännykkä laskut tulla?????

Vai pitäisikö heidän itse automaattisesti lähettää laskut mun kotiosoitteeseen?

Nyt mulla on laskut kertyny sit syyskuulta, lokakuulta ja marraskuulta ilmeisesti. Koska puhelinliittymää ei ole suljettu! Onneks mulla pitäisi kuitenkin olla semmonen suht halpa liittymä, mut joihinkin laskuihin on kertyny vähän lisämaksua vahingossa ylimääräsistä palveluista. :) en tienny, ettei ne kuulu siihen liittymään kans... Mut nyt jälkikäteen tiedän.

Niin pitäiskö mun nyt tässä kuussa olla sinne puhelinliikkeeseen yhteydessä vai ei? koska sit toisaalta ois hyvä, jos ne ei tässäkään kuussa älyäis mulle lähettää puhelinlaskuja, sillä mulla on muuta menoa niin paljon ja saisin ne ensiksi pois alta..... koska en usko, että laskujen siirto enää välttämättä onnistuu.

Ja voiko ne rangaista minua mitenkään tästä asiasta? koska niiden omaa tyhmyyttähän se on, jos, eivät muista laskuja lähettää!! ja mitään ei oo myöskään menny esim. perintään, siitäkin ois varmasti tullu mulla kirje kotiin asti!!

Ja tähän asti on kyllä esim. perintäkirjeetkin tulleet perille saakka ja hoidettu alta pois. :) niin ettei oo menny luottikset.

Mulla on kyllä turvakielto, että en tiedä miten se vaikuttaa laskujen perille tulemiseen. Mutta ainakin tähän asti, ne on muuten ihan hyvin, perille tulleet.

Liittymänä mulla saunalahti.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy katsomassa oma saunalahti tms. sivulta, paljonko laskua on auki, ja maksele sitä se mitä pystyt. Kannattaa olla oma-aloitteinen, koska joudut joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin maksamaan kaikki erääntyneet maksut, todennäköisesti myös karhulaskut ja pahimmillaan perintäkulut. 

Vierailija
2/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on vain ihan villi veikkaus, mutta kokeile kysyä sieltä Saunalahdelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:52"]

Käy katsomassa oma saunalahti tms. sivulta, paljonko laskua on auki, ja maksele sitä se mitä pystyt. Kannattaa olla oma-aloitteinen, koska joudut joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin maksamaan kaikki erääntyneet maksut, todennäköisesti myös karhulaskut ja pahimmillaan perintäkulut. 

[/quote] Mä en ymmärrä että miksi. Jos he itse tunaroivat, eikä lähetä joka kuukausi laskuja tai pistä mitään perintään?????

Vierailija
4/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:52"]

[/quote] Mä en ymmärrä että miksi. Jos he itse tunaroivat, eikä lähetä joka kuukausi laskuja tai pistä mitään perintään?????
[/quote]

Koska sitten sieltä lähetetään yhdellä kertaa monen kuun lasku jota et pysty maksamaan, menee perintään ja näkemiin luottotiedot. Nyt olemalla itse aktiivinen voit vaikuttaa miten ne tullaan laskuttamaan.

Vierailija
5/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh. My. God. Kaikenlaisia tyyppejä sitä maa päällään kantaakin!

Vierailija
6/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olisi pitänyt maksaa se syyskuun lasku silloin lokakuussa sovittuna päivämääränä, laskussa olleilla viitteillä. Ei sieltä välttämättä mitään uutta laskua tulekaan.

Vierailija
7/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:52"]

[/quote]

On aika epätodennäköistä, että laskuja ei ole lähetetty, ja vaikka niin olisikin, olet tilausehdoissa sitoutunut maksamaan tietyn hinnan palveluista.  Eli jos jostain syystä laskua ei olisi lähtenytkään, joudut joka tapauksessa maksamaan vähintään kk-maksut ja käyttämäsi palvelut. Usko hyvällä, pääset vähemmällä kun hoidat asian proaktiivisesti. t. #2

Vierailija
8/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä oot siirtänyt syyskuun maksun lokakuulle, niin yleensä sillä syyskuun laskullahan se maksetaan!? Eli kannattaisko ihan ottaa yhteys sinne palveluntarjoajaan, ei puhelinliikkeeseen.

Vierailija
9/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä samalla laskulla olisi pitänyt maksaa... nyt yhteys palveluntarjoajaan ja uutta maksusopimusta kehiin.

Vierailija
10/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se lokakuulle siirretty lasku on juurikin se syyskuussa saamasi lasku, ei sieltä uutta lähetetä. Hopihopi soittelemaan sinne niin kenties on vielä jotain pelastettavissa.

Vierailija
11/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:52"] Käy katsomassa oma saunalahti tms. sivulta, paljonko laskua on auki, ja maksele sitä se mitä pystyt. Kannattaa olla oma-aloitteinen, koska joudut joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin maksamaan kaikki erääntyneet maksut, todennäköisesti myös karhulaskut ja pahimmillaan perintäkulut.  [/quote] Mä en ymmärrä että miksi. Jos he itse tunaroivat, eikä lähetä joka kuukausi laskuja tai pistä mitään perintään????? [/quote] Koska sitten sieltä lähetetään yhdellä kertaa monen kuun lasku jota et pysty maksamaan, menee perintään ja näkemiin luottotiedot. Nyt olemalla itse aktiivinen voit vaikuttaa miten ne tullaan laskuttamaan.

[/quote]

Voi herranjumala...

Vierailija
12/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:59"]

Sun olisi pitänyt maksaa se syyskuun lasku silloin lokakuussa sovittuna päivämääränä, laskussa olleilla viitteillä. Ei sieltä välttämättä mitään uutta laskua tulekaan.

[/quote] No sanovat kyllä, että lähettävät lokakuun puolelle sitten vielä uuden laskun..

Ja vaikka näin ei ois ollu, niin jos en oo kyseistä asiaa hoitanu, olisihan sen pitänyt mennä jo perintään...? Mutta kun ei oo sieltäkään tullu mitään! :(

Vierailija
13/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:59"]

[/quote] No sanovat kyllä, että lähettävät lokakuun puolelle sitten vielä uuden laskun..

Ja vaikka näin ei ois ollu, niin jos en oo kyseistä asiaa hoitanu, olisihan sen pitänyt mennä jo perintään...? Mutta kun ei oo sieltäkään tullu mitään! :(
[/quote]

Vieläkö täällä ihmettelet. SOITA SAUNALAHDELLE.

Vierailija
14/14 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:59"] Sun olisi pitänyt maksaa se syyskuun lasku silloin lokakuussa sovittuna päivämääränä, laskussa olleilla viitteillä. Ei sieltä välttämättä mitään uutta laskua tulekaan. [/quote] No sanovat kyllä, että lähettävät lokakuun puolelle sitten vielä uuden laskun.. Ja vaikka näin ei ois ollu, niin jos en oo kyseistä asiaa hoitanu, olisihan sen pitänyt mennä jo perintään...? Mutta kun ei oo sieltäkään tullu mitään! :( [/quote] Vieläkö täällä ihmettelet. SOITA SAUNALAHDELLE.

[/quote] Joo, joo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi