Kirpputorien hinnoittelu
Kävin eilen Tampereella Radiokirppiksellä. Hinnat aivan järkkyjä. Kauhtuneesta neuleesta lehdataan pyytää 20€... Toppatakkia ei ollu alle 20€ oli kunto mikä tahansa. Tämän lisäksi myynnissä on myös likaisia vaatteita. YÖK!
Kuka kehtaa tuoda likaisia vaatteita myyntiin?
Mä vien tavaraa / vaatetta kirpputorille sen takia, että pääsen eroon niistä ja saan muutaman euron. En todellakaan halua tuoda niitä takasin.
onko sama ilmiö muualla? Eli ylihinnoteltua epäkelpoa tavaraa?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 10:34"]Mä myin kaiken 50snt kappale, silti viikon pöytävuokran jälkeen jäi 100€ käteen.
[/quote]
Just tätä ajoin takaa, että kun Hinnat on tarpeeksi houkuttelevia, niin varmasti saa enemmän myydyksi kun ylihintaan. Mulla menee mielenkiinto koko pöytään, jos huomaan, että pyydetään liikaa.
Ap
No pitää pitää pöytää tarpeeks kauan ja viedä paljon tavaroita ja vaatteita myytäväksi että pääsee voitolle. Vähän kalliimmat hinnat voi laittaa merkkituotteille ja takeille.
Itse vein uusia ja käyttämättömiä, kalliitakin vaatteita ja just ja just kehtasin edes sen 5e pyytää. Olin iloinen, että silti meni. Muut käytetyt ja tylsät (kaikki ehjiä, pestyjä, silitettyjä, ei nukkaisia) laitoin alle 2e. Taisin pari kympinkin paitaa laittaa 50cnt. Olen kierrellyt kirppareita pitkään, koko nuoruuteni ja harmittaa pöytien hintojen suuruus. "silloin markka aikaan..." voisin jankuttaa, mutta menkööt :)
Kirppis on bisnestä, ymmärrän kyllä, mutta jos pöytävuokrat olisivat edes pikkuisen pienemmät, olisi varmasti enemmän ihmisiä tulossa myös myymään. Suurin huolenaihe itsellänikin on ja ollut, kun pöytää vuokrannut, että ostaakohan kukaan ja saanko pöytävuokran takaisin? Jos kuvitellaan, että vuokra on viikolta 35€ ja myy hyvälaatuisia vaatteita esim. 1€, niin siinä saa myydä jo jonkun verran.. Eikä välttämättä porukka silti osta. En minä tahdo rikastua kirppiksellä, mutten tahtoisi jäädä pahasti tappiollekkaan. Koskaan en kyllä ole jäänyt, mutta tajuatte varmaan pointin.
Yhtä asiaa en ole koskaan tajunnut, miksi kirpparille viedään myyntiin niitä likaisia ja haisevia rytkyjä?! Ne pöydät kierrän kaukaa.
Valitettavasti on yleinen ilmiö. Huuto.nettikin on täynnä ylihinnoiteltuja vaatteita. Ihmisistä on tullut ahneita :(
Moni perustelee tuotteiden korkeaa hintapyyntöä kalliilla pöytävuokralla. Ehkä pitäisi sitten odotella, että saa kerättyä kotoa tarvaraa enemmän myyntiin kerrallaan, niin ei tarvis hinnoitella yläkanttiin. Kauppa ei käy.
Likaisten tuotteiden myynti on taas silkaa laiskuutta ja/tai tyhmyyttä. Itse puhdistan aina kirppisostokset, niin kuin moni muukin, ehkä myyjät kuvittelevat siis että ei kannata itse pestä, kun ostaja ne kuitenkin pesee ennen käyttöön ottoa. Ei se ihan niinkään mene! Varsinkaan kun sitä hintaakin saatetaan pyytää aika reilusti!
Mä jätän aina likaisen tuotteen ostamatta, vaikka hinta olisi halpa ja liasta huomaisikin, että pesussa lähtee puhtaaksi. Periaatteesta.
Mä jätän aina likaisen tuotteen ostamatta, vaikka hinta olisi halpa ja liasta huomaisikin, että pesussa lähtee puhtaaksi. Periaatteesta.
On. En tajua miten joku kehtaa pyytää peräti 5 e nukkaantuneesta hm pitsipaidasta, jossa se pitsikin on ihan kärsinyttä. Se pitäs myydä eurolla tai heittää roskiin
Ongelmana on se, että kirpispöydät maksaa niin paljon, että vaikka ei rikastua hakuaisi, niin olisi kiva päästä omilleen, ja saada jotain vaivanpalkaa. muuten ne voi viedä suoraan hyväntekeväisyysluukkuun.
Onhan ne pöytähinnat korkeita, mutta jos on paljonkin myytävää ja laittaa hinnat mahdollisimman edullisiksi, niin kyllähän ne paremmin menee kaupaksi.
Juu, en osta minäkään likaista.
ap
Samaisella kirppiksellä oli myytävänä vhs- videoita 2€ hintaan. Olisin ehkä lasten videot tajunnut jotenkin, mutta nää oli jotain toimintaelokuvia.
Ap
Mä myin kaiken 50snt kappale, silti viikon pöytävuokran jälkeen jäi 100€ käteen.