Voiko alle 30v mies saada toisen annoksen Modernaa?
Sain ekan annoksen Modernan rokotetta reilusti yli kuukaus sitte. Maanantaina ois toine annos mutta nyt on selvinny että tanska ja ruotsi on lopettanut Modernan käytön nuorille. Toivottavasti suomessa voi huomisen linjauksen jälkeen edelleen alle 30v miehet saada modernaa. Muuten se sekoittaa mun rokotetodistusta ja moderna antaa parhaimman suojan.
Kommentit (8)
Sain ensimmäisen rokotteen modernaa. Haluan tietää syyn sydänlihastulehduksiin ennen toista rokotetta. Naisilla on parempi vastustuskyky kuin miehillä, niin luultavasti se on syynä ettei alle 30v naisilla ole rokotteesta sydänlihastulehduksia, mutta onko alle 30v miehien sydänlihastulehdusten taustalla joku fysiologinen tekijä. Yleensä ihmisen syke on 220 miinus ikä, niin onko nuorten miesten korkea syke osa syy sydänlihastulehduksiin modernan rokotuksen jälkeen vai katsooko rokote vain ikää ja taustalla ei ole mitään fysiologista tekijää?
En ole alle 30v, mutta minulla on leposyke alle 40 ja rasitussyke yli 200, niin haluan varman tiedon ettei korkea syke aiheuta toisen moderna rokotteen jälkeen sydänlihastulehdusta. Minulla on ollut ainakin yhden kerran sydänlihastulehdus, niin en haluaisi leikkiä uudella sydänlihastulehduksen riskillä. Minulla on harrastuksia 7 kertaa viikossa joissa kaikissa syke nousee useita kertoja yli tuon 200 lyöntiä minuutissa. Moderna on kyllä minun tapauksessani turvassa syytteiltä, koska rokotekuolema menisi varmasti perussairauden piikkiin.
Luulin vielä viime viikkoon asti, että kaikille pistetää pfiseriä, koska kaikki tutut, jotka tiedän ovat saaneet pfiserin rokotteen. Oli melkoinen yllätys, kun rokotteen antaja kertoi annettavan rokotteen nimen juuri ennen pistosta. Annoin pistää, koska luin, että vasta toisen rokotteen jälkeen on 95% sydänlihastulehduksista todettu, mutta tänään kun Suomi kieltää alle 30v rokotukset modernalla, niin itse perun toisen rokotuksen ajan ja mietin miten on turvallisinta edetä. En ainakaa modermaa ota ja mitään toista kahta rokotetta en varmasti ota.
Vierailija kirjoitti:
Luulin vielä viime viikkoon asti, että kaikille pistetää pfiseriä, koska kaikki tutut, jotka tiedän ovat saaneet pfiserin rokotteen. Oli melkoinen yllätys, kun rokotteen antaja kertoi annettavan rokotteen nimen juuri ennen pistosta. Annoin pistää, koska luin, että vasta toisen rokotteen jälkeen on 95% sydänlihastulehduksista todettu, mutta tänään kun Suomi kieltää alle 30v rokotukset modernalla, niin itse perun toisen rokotuksen ajan ja mietin miten on turvallisinta edetä. En ainakaa modermaa ota ja mitään toista kahta rokotetta en varmasti ota.
Onnea, sinusta tuli juuri "kulkutautimyönteinen". Tervetuloa kerhoon.
Se, mikä on muissa pohjoismaissa tulkinta että ei anneta nuorile kahta annosta Modernaa
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5acce76a-bf5a-4348-826b-af78062c99ba
saa Suomessa linjavedon että emme anna kahta annosta Modernaa nuorille MIEHILLE.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/cc681110-3fa6-400a-b191-a31f89fa…
Mietin STM:n arvomaailmaa päätöksen takana?
Poika sai modernan rokotteen ekalla kerralla. Toisella kerralla ei varmasti laiteta eri merkkiä! Siihen cocktailiin en suostu. Eli moderanalla toinenkin kierros tai ei ollenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Poika sai modernan rokotteen ekalla kerralla. Toisella kerralla ei varmasti laiteta eri merkkiä! Siihen cocktailiin en suostu. Eli moderanalla toinenkin kierros tai ei ollenkaan!
Jep mulla ihan sama homma. Ap. Mä haluun sen saman rokotteen eikä ne vissiin voi juridisesti estää sukupuolen perusteella vaan se on suositus.
Miten sait Modernaa? Meillä oletuksena annetaan Pfizer kaikille.