Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri polttaa parvekkeellaan kynttilöitä eikä sammuta niitä yöksi!

Vierailija
01.12.2014 |

Mua hiukan häiritsee kun kolmoskerroksessa asuvalla naapurilla on jatkuvasti kynttilät/ulkotulet parvekkeellaan myös yöaikaan. Viimeksi kun su aamuna tulin 4 aikaan kotiin niin naapurilla taas kerran tulet partsilla. Meillä on talossamme kaikilla lasitettu parveke mutta silti tuli lepattaa jonkin verran parvekkeella. Parvekkeen lattia on betonia, kaiteet lasia ja seinässä puuverhoilu. Aika epätodennäköistä että tuli mihkään leviäisi mutta mun mielestä ei voi olla liian varovainen kynttilöiden kanssa. Ja juuri nyt on iltasanomien etusivulla otsikko " Tulipaloissa kuollut jo 78 ihmistä tänä vuonna", mikä on enemmän kuin pitkään aikaan moniin vuosiin... En tunne tätä asukasta kuka on enkä tiedä varmaksi minkä oven takana asuu, joten en tiedä miten tästä asiasta sanoisi. Vai nipotanko turhasta..? Mun mielestä vaan on hyvien tapojen mukaista sammuttaa kynttilät jos niitä ei kukaam ole vahtimassa. Jos ei oma turvallisuus kiinnosta niim ottaisi edes naapurit huomioon.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:24"]

Olen nyt pari kertaa laittanut rivitalon parvekkeelle roikkumaaan koukusta lyhdyn, jossa ollut yleensä pikkutuikkuja. Kerran joku yli 10 h palava, kun en tiennyt sen palavan niin kauan. Molemmat tosi pieniä. Näin ei saisi siis tehdä? Saako jättää oven eteen maahan? Naapureilla kyllä on lyhtyjä palamassa ainakin myöhään illalla.

[/quote]

Onhan se jo moneen kertaan sanottu, että lyhdyssä voi kynttilää poltaa. Ei se tuli sieltä mihinkään karkaa.

Vierailija
42/49 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tulet eivät ole lyhdyn sisällä? Mulla palaa lyhtykynttilät aamuun asti lyhdyssä..ei kai ne sieltä voi karata, voiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/49 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/49 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:30"]

Niin siis tulet eivät ole lyhdyn sisällä? Mulla palaa lyhtykynttilät aamuun asti lyhdyssä..ei kai ne sieltä voi karata, voiko?

[/quote]

Eivät karkaa lyhdystä. Kysy noista ulkotulien polttamisesta isännöitsijältä. 

Vierailija
46/49 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:40"]

Kysy noista ulkotulien polttamisesta isännöitsijältä. 

[/quote]

Turha niitä on kysyä. Niiden polttamisen on paloviranomainen kieltänyt ja siihen ei isännöitsijän sana paina mitään, sanoi joo tai ei.

Vierailija
47/49 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita palotarkastajalle tai palopäällikölle ja pyydä audienssi. Tekevät kyllä.

Vierailija
48/49 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloviranomainen sanoo...

- Ulkotulia saa polttaa nimensä mukaisesti vain ulkona ja valvotusti.
-  Ulkotulia ei saa polttaa parvekkeella tai terassilla.
-  Parvekkeella tai terassilla voi polttaa varovaisuutta noudattaen ainoastaan kynttilöitä ripustettavissa kynttilälyhdyissä.

Vierailija
49/49 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:30"]

[/quote]

Eivät karkaa lyhdystä. Kysy noista ulkotulien polttamisesta isännöitsijältä. 

[/quote]

Entä jos lyhty tippuu jostain syystä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän