Mokasin työhaastattelun tänään ja nyt nolottaa ja v******
Pakko purkaa jonnekin: hain mielenkiintoista paikkaa, hiukan ohi oman substanssiosaamiseni ja hämmästyksekseni sain kutsun haastatteluun. Olin revetä riemusta! Kyseessä vakituinen virka, mielenkiintoinen tehtävä, paljon etenemis- ja kouluttautumismahdollisuuksia.
Mitä teen minä haastattelussa? Vastailen omituisuuksia, en osaakaan yhtäkkiä kertoa osaamisestani, vaikutan liiankin itsevarmalta (vaikka siihen ei ole mitään syytä koska ei ole ihan mun substanssia), töksäyttelen kysymyksiä väliin/en ymmärrä mitä multa kysytään, hiillostan haastattelijoita vastakysymyksillä ja kummallisilla detaljeilla.
Mua nolottaa ihan saakelisti! Mä en olisi tuon esityksen perusteella palkkaamassa itseäni. En tunnista ollenkaan itseäni tuossa tilanteessa. Ei nyt ehkä kuulosta kovin dramaattisesta, mitä haastattelussa tapahtui, mutta ehkä jollekin muulle on käynyt samoin? Mennyt johonkin ihan ihme moodiin vaikka on muuten ihan normaali ihminen ja osaa käyttäytyä asiallisesti?
Lupasivat soittaa rekrytoinnin etenemisestä. En edes halua sitä puhelua - valintamme ei tällä kertaa osunut sinuun. Jooeivarmaanniin, kun käyttäydyin ku psykoosilääkityksellä oleva kärpänen, jolla on delusions of grandeur.
Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (42)
Jos ne osaa lukea rivien välistä …
Huutista. Kotiäitiys odottaa. Töitä ei kaikilöe heru.
Sattuhan sitä, jännitys tekee tepposet ja sellaista. Tsemppiä jatkoon, vaikka harmittaakin nyt. :)
Voiko olla kemiakysymys? Minulle on joskus käynyt vastaavasti, ja jälkeenpäin asiaa analysoidessa olen tajunnut, että kemiat haastateltavan/haastateltavien kanssa ei ole kohdannut.
Seurauksena "omituinen höpöttäjä"-syndrooma, jossa pälpätän menemään pitkiä monologeja vastauksena selkeisiin kysymyksiin. Olen ensiharmituksen jälkeen miettinyt, että on ollut hyvä etten ole saanut paikkaa. Tiedän, että osaan hommani hyvin, ja tiimi/ihmiset ovat tärkeä osa työtä. Jos tuntuu, ettei haastattelevan esihenkilön/tiimin kanssa klikkaa, on väärä henkilö siihen paikkaan.
Tämä on kyllä jännä ilmiö, sillä on hyvin hankala sanoa mitään yksittäistä tekijää mikä sen laukaisee - olen ollut monissa haastatteluissa, mutta vain hyvin harvoin alan pälättää puuta heinää, jännityksestä ei ole kysymys.
Mulla taas oli prosessin kolmannessa vaiheessa matemaattisia tehtäviä ja jotain kuviotehtäviä, mitä käytetään älykkyystesteissä. Oli kyllä kaikkea muuta kuin älykäs olo testin jälkeen, tuskin pääsen jatkoon. Matemaattiset taidot on ihan nolla, ollut aina ja harmittaa että niitä nyt testattiin, kun tehtävässä niitä en tarvitse. Kai tuossa jotain yleisälykkyyttä haetaan ja olo on ihan urpo :D
Mulla kävi keväällä sama. Olin ihan täpinöissäni ja höpötin haastattelussa ihan typeriä. Ei ihme etteivät palkanneet, vieläkin hävettää miten tyhmiä puhuin.
Sinussa oli paha henki, minuutesi ja sielusi oli vangittu. Kutsu apuun yksisarvinen, mikään muu ei pelasta sinua.
Hei voi että, kiitos hyvästä näkökulmasta! En osannutkaan ajatella asiaa näin. Ehkä siinä tilanteessa olikin jotain sellaista määrittelemätöntä outoutta…
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi keväällä sama. Olin ihan täpinöissäni ja höpötin haastattelussa ihan typeriä. Ei ihme etteivät palkanneet, vieläkin hävettää miten tyhmiä puhuin.
Argh! Samaistun, ja epäilen että mäkin kiemurtelen muiston kanssa vielä ensi vuonnakin… Kiitos vertaistuesta!
Ap
Tuttu tunne! Minä mokasin maanantaina. Eniten hävettää se, että tuttujen ihmisten edessä. Olo on sellainen, että annoin itsestäni varmaan aika sekopäisen kuvan😂 Tehty mikä tehty eikä muuta enää voi kuin nauraa itselleen ja ottaa opiksi.
Vierailija kirjoitti:
Hei voi että, kiitos hyvästä näkökulmasta! En osannutkaan ajatella asiaa näin. Ehkä siinä tilanteessa olikin jotain sellaista määrittelemätöntä outoutta…
Ap
Tätä yritin vastata kommentoijalle nro 6, siinä kuitenkaan onnistumatta. Ei ihme ettei mua rekrytty, kun on näin vaikeaa toimia interwebsin keskustelupalstallakin.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne! Minä mokasin maanantaina. Eniten hävettää se, että tuttujen ihmisten edessä. Olo on sellainen, että annoin itsestäni varmaan aika sekopäisen kuvan😂 Tehty mikä tehty eikä muuta enää voi kuin nauraa itselleen ja ottaa opiksi.
Voi ei! Mutta oikeassa olet, tehty mikä tehty - ei voi enää mitään 😬 Nolottaa edelleen, kun tulvii mieleen kaikkea mitä olisi voinut sanoa/jättää sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas oli prosessin kolmannessa vaiheessa matemaattisia tehtäviä ja jotain kuviotehtäviä, mitä käytetään älykkyystesteissä. Oli kyllä kaikkea muuta kuin älykäs olo testin jälkeen, tuskin pääsen jatkoon. Matemaattiset taidot on ihan nolla, ollut aina ja harmittaa että niitä nyt testattiin, kun tehtävässä niitä en tarvitse. Kai tuossa jotain yleisälykkyyttä haetaan ja olo on ihan urpo :D
Apua 😅 Luojan kiitos tähän ei sellasia kuulunut, se olisi ollut perinpohjainen nöyryytys, kun matikka ei kuulu ihan noihin vahvimpiin puoliin.
Ap
Huomion kohteeksi joutuminen voi joskus laukaista ylimielisen puheripulin.
Jos etunimesi alkaa kirjaimella A, olet oikeassa. Emme palkkaa sinua tällä kertaa.
Lohdutuksen sana: olemme nähneet paljon kummallisempaakin. Pääset kyllä uudestaankin haastatteluihin, sinulla on mielenkiintoinen tausta.
Pää pystyssä kohti uusia epäonnistumisia!
Kaikkea hyvää sinulle!
Nyt nainen! Minusta kuulostaa siltä, että se soitto saattaakin tulla. Tarkoitan sitä, että sellainen haastattelu missä et esitä nöyrästi työnhakijaa on yleensä se paras. Minusta kaikki tuo mitä kerroit kuulostaa hyvältä!
Vierailija kirjoitti:
Armahda jo itsesi!
Vierailija kirjoitti:
Jos etunimesi alkaa kirjaimella A, olet oikeassa. Emme palkkaa sinua tällä kertaa.
Lohdutuksen sana: olemme nähneet paljon kummallisempaakin. Pääset kyllä uudestaankin haastatteluihin, sinulla on mielenkiintoinen tausta.
Pää pystyssä kohti uusia epäonnistumisia!
Kaikkea hyvää sinulle!
Kiitos! Tässä seuraavaa haastattelua odottelenkin - kauhulla.
Ja ei, ei mun nimi ala A:lla. Mutta tämä tarkoittaa sitä, että tällä viikolla on ilmeisesti ollut muitakin työhaastattelusekoilijoita liikkellä. Lohdullista!
Kohti uusia pettymyksiä!
Ap
Luomua. Jos kumminkin tärppää.