Joku nainen kirjoittaa Tuntemattoman sotilaan "jatko-osan"
Kommentit (45)
Eri aikakausi kirjoitti:
Kyllä kai Somaliassakin sotia on ollut ja Venäjällä heillä on myös traumat . Stalin heitti ihmisiä vankiloihin ja kidutti . Ukrainassa on ollut monta vuotta sotaa itä rajalla nytkin. Tuntematon on muistoksi tehty elokuva keksitty tarina mutta kuvaa sen ajan olosuhteita . Rokka on ihan keksitty roolihahmo . Ettei taas tule taikausko väärin käsityksiä . Jatko osa on elokuva Rukajärven tie missä on enemmän naisnäkökulmaa siihen aikakauteen . 1930- luvulla siis oli .
Tuntematon on alunperin kirja eikä elokuva, eikä Rukajärventie ole Tuntemattoman jatko-osa vaan ihan oma elokuvansa.
Miltä tuntuu vihata kaikkia kirjoitti:
Mitä te luulette että Ukrainan sodan uhrit tänään voi . Traumoja ehkä ??? Oletteko käynyt katsomassa heitä Ukrainan sairaaloissa ???
Miksi pitäisi kiinnostaa Ukrainan uhrit? Tämä on Suomi. Ei kiinnosta yhtään. Minä kantasuomalaisena olen kai nykyään hylkiö monien silmissä, koska olen eronnut ja yksinelävä päähän potkittu mies. Ja sitten tänne maahani tulee ihmisiä jotka höpäjävät heidän traumoistaan, heidän oikeuksistaan saada sitä ja tätä. Painukoot helvettiin.
Kertomus erään jälkavälirykmentin vaiheista.
https://thumb-p5.xhcdn.com/a/1gOT7juE1ahlsI7sA7zVjg/000/093/247/375_450…
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Hahaha! Ensimmäinen joka osasi kysyä! Viddu tänne kirjoittaa pahvia porukkaa. Keksin kaikki päästäni itse :D
Mukavaa iltaa, toivottaa trolli. Nyt teitä kairattiin hanuriin, koska ette aitoina persuina hallitse pienintäkään lähdekritiikkiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Menee pinoon "onneksi ei ole pakko lukea". Siinä on ennestään mm. Sofi Oksasen kirjat, joista yhtä aloitin enkä päässyt edes puoleen väliin.
Mielenkiintoisempi olisi kirja Tuntemattoman naisista. Mitä tapahtui sille maalaistytölle, jolta Rahikainen osteli munkkeja, Veeruskalle, lotalle joka talutti polkupyörää perääntymisvaiheessa ja muutamille muille harvoille kirjassa mainituille?
Veeruska levytti myöhemmin biisin "olen köyhä kolhoosinainen, ei oo mulla yhtään hammasta. Ei oo mulla lehmää eikä lammasta, eikä suussa yhtään hammasta. Hei..."
Hollywoodissa on pitkään ollut trendi, jossa pointtina ei enää ole tehdä elokuvataidetta vaan bisnestä franchise-toiminnalla, jossa vanhoja marvel-hahmoja, tähtien sotaa ym. myydään eteenpäin franchise-tekniikalla eli liisataan idea ja maksaja saa sitten tehdä jatko-osaa ja muokata hahmoja sopimuksen sallimin osin eteenpäin. Tähtien sota pilattiin tällä, samoin terminatorin jatko-osat ja lukemattomat muut. Tästä tuntemattoman r a iskauksesta tulee ihan tää franchise-konsepti mieleen. Se ei siis ole taiteen tekoa ,vaan pelkkää härskiä rahastamista vanhojen starbojen kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Hahaha! Ensimmäinen joka osasi kysyä! Viddu tänne kirjoittaa pahvia porukkaa. Keksin kaikki päästäni itse :D
Mukavaa iltaa, toivottaa trolli. Nyt teitä kairattiin hanuriin, koska ette aitoina persuina hallitse pienintäkään lähdekritiikkiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hollywoodissa on pitkään ollut trendi, jossa pointtina ei enää ole tehdä elokuvataidetta vaan bisnestä franchise-toiminnalla, jossa vanhoja marvel-hahmoja, tähtien sotaa ym. myydään eteenpäin franchise-tekniikalla eli liisataan idea ja maksaja saa sitten tehdä jatko-osaa ja muokata hahmoja sopimuksen sallimin osin eteenpäin. Tähtien sota pilattiin tällä, samoin terminatorin jatko-osat ja lukemattomat muut. Tästä tuntemattoman r a iskauksesta tulee ihan tää franchise-konsepti mieleen. Se ei siis ole taiteen tekoa ,vaan pelkkää härskiä rahastamista vanhojen starbojen kustannuksella.
Ei se ole pelkkää rahastusta, vaan homotusta.
Nyt oli hyvä rölli, joka osasi kirjoittaa ihan hyvin. Hetken aikaa halusin jo uskoa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
ap
Sääli, ettei tämäkään olisi enää edes isommin ihmetyttänyt. Niin päin persesuolta on kaikki nykyiset jatko-osat, uusia elokuviahan ei enää tehdäkään.
Olisi ihan ok kirjoittaa oma tarina sotaveteraanien jälkipolvista, sinänsä kiinnostava aihe. Ärsyttää kuitenkin, että joku ihan tosissaan omii Tuntemattoman sotilaan kaltaisen klassikon ja alkaa siitä vääntää "ajankohtaista" romaania. Suosittelen tälle kirjoittajalle fanfiction.net-sivustoa. Sinne vaan kirjoittelemaan fanfictionia Lehdon homojälkeläisistä.
Sori kun olin vähän ilkeä. Kännipäissään on aikaa hassutella ja samalla tavalla tekin trollaatte. Pari asiallista viestiä oli välissä, heiltä pyydän erityisesti anteeksi. Aihehan olisi sinänsä mielenkiintoinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan ok kirjoittaa oma tarina sotaveteraanien jälkipolvista, sinänsä kiinnostava aihe. Ärsyttää kuitenkin, että joku ihan tosissaan omii Tuntemattoman sotilaan kaltaisen klassikon ja alkaa siitä vääntää "ajankohtaista" romaania. Suosittelen tälle kirjoittajalle fanfiction.net-sivustoa. Sinne vaan kirjoittelemaan fanfictionia Lehdon homojälkeläisistä.
Alkaa ikä painaa heillä, joilla olisi sodanjälkeisistä ajoista kokemusta. 1950 syntyneet ovat jo 71.
Vierailija kirjoitti:
Sori kun olin vähän ilkeä. Kännipäissään on aikaa hassutella ja samalla tavalla tekin trollaatte. Pari asiallista viestiä oli välissä, heiltä pyydän erityisesti anteeksi. Aihehan olisi sinänsä mielenkiintoinen.
ap
No saat anteeksi. Vedä lärvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No saat anteeksi. Vedä lärvit.
Kiitti, näin teen!
ap
Kuulostaa kommunismilta ja kulttuurimarxismilta, jos tämä on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa ikä painaa heillä, joilla olisi sodanjälkeisistä ajoista kokemusta. 1950 syntyneet ovat jo 71.
Totta, mutta mikä on pointtisi? Monet vanhat ihmiset ovat erinomaisia kirjoittajia. Samoin nuorista löytyy taitavia kirjoittajia, jotka osaavat kuvata mennyttä aikaa, vaikka eivät sitä itse eläneet. En siis todellakaan halua mitään Tuntemattoman jatko-osaa enkä fanfictionia Lehdosta, mutta pointtisi ei nyt tullut ihan selväksi.
Vierailija kirjoitti:
"Rahikaisen, Lehdon ja Rokan jälkikasvu muodostavat kirjan keskeiset hahmot. Heidän elämänsä nivoutuu toisiinsa ja pakottaa toiset tarkastelemaan valintojaan.
- En sano, että kirjan teemana on anteeksianto, mutta jonkinlainen rippi se on. Rasismiin taipuvainen ja kovia rangaistuksia vaativa Rahikainen kohtaa mustan Rokan ja huumeita käyttävän homoseksuaali-Lehdon ennen vankilaan joutumistaan. Uusiutuuko edellisten sukupolvien trauma ja tuho, vai voisiko heillä olla kaikesta huolimatta se ylisukupolvinen yhteys, joka esi-isillään oli romaanissa? Se jää nähtäväksi, kirjailija naurahtaa"
Tällainen kirja voisi aivan hyvin ilmestyä oikeasti, en ihmettelisi yhtään. Tuo pätkä on sellaista stereotyypittelyn ja ennalta-arvattavuuden riemumarssia, että se voisi aivan hyvin suoltua kansien väliin suomalaisessa nykykirjallisuudessa. Ei pistäisi silmään ollenkaan.
Kai mukana on myös Lahtisen veljenpoika joka on äärioikeistolainen joka käy pätkimässä ihmisten omaisuutta tuhoavia antifaterroristeja lättyyn? Miksei ole?
Itse olen joskus mietiskellyt mitä Täällä pohjantähden alla - henkilöille tapahtui myöhemmin. Kehitellyt seuraavien sukupolvien vaiheita elinolojen ja yhteiskunnan muuttuessa, en kyllä kirjoittanut ylös.