Muita, joiden lapsi on menossa hunningolle, kun ei usko mitään puhetta, kieltoja eikä käskyjä ja kun kurittaakaan ei saa?
Tekisi niin mieli antaa parit luunapit ja tukkapöllyt. Itsekin sain aikoinaan niitä ja ne olivat minulle suureksi opiksi.
Kommentit (23)
Fakta on, että pelkkä lässytys ei toimi. Vanha kunnon luunappi tai tukkapölly toimisi. Koulujärjestelmäkin toimi paremmin, kun opettajalla oli oikeus taluttaa irvaileva teini käytävään.
Sanotaan, että on huono vanhempi ja epäonnistunut kasvattaja, jos ei saa lasta pelkällä puheella uskomaan. Onko näin? Lapset ja nuoret ovat pahempia, ilkeämpiä ja väkivaltaisempia kuin koskaan sekä hyvin tietoisia oikeuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä opit niistä luunapeista ja tukkapöllyistä?
Minä ainakin opin, etten saa parasta kaveria yökylään kippaamalla kiukuspäissä kaakaolasillista äidin käsilaukkuun, vaan luunapin ja kotiarestia. Taisin olla 8 tai 9. Ja 80-luvulla syntynyt olen.
Meillä ei pikkupalkinnot auta.Auttoi matkapalkinnot. Käytiin sitten pahimmassa vaiheessa joka viikonloppu jossain kun yritti viikon käyttäytyä. Ihan mummolassa vaan jne.
Lapsi 5v. ja omaa tahtoa löytyy edelleen.