Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää, kun synnytystä kauhistellaan!

Vierailija
30.11.2014 |

Mua rassaa, kun synnytyksiä pidetään niin kamalina ja kivuliaina. Toinen toistaan kamalampia tarinoita kerrotaan. En halua väheksyä kenenkään kokemaa kipua ja epämukavuutta. Mutta kun se synnytys voi olla tosi ihana ja helppo kokemuskin. Itsellä takana kolme ihanaa synnytystä, joissa kivunlievitys osunut kohdilleen ja kahdessa viimeisessä avaavat supistukset olivat täysin kivuttomia. Voisin synnyttää uudestaan ja uudestaan. Se fiilis minkä siitä saa, wau!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, synnytykset on erilaisia, mikä yllätys!

Vierailija
2/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:15"]Ooh, synnytykset on erilaisia, mikä yllätys!
[/quote]

No ei se yllätys olekaan. Sulla on asennevamma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:15"]Ooh, synnytykset on erilaisia, mikä yllätys!
[/quote]

[/quote]Jos pitäisi sanoa, kummalla se asennevamma on, kallistuisin kyllä ennemmin kolmosen puolelle.

Vierailija
4/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sori ap, mutta en usko että synnytysvoi kenestäkään olla mukava asia, kuten annat aloituksessa ymmärtää. Mutta joo, ei se niin kamalaa (ainakaan aina) ole kun usein sanotaan. Turhaan vaan pelotellaan ensisynnyttäjiä. Parasta synnytyksessä (tietysti lapsen jälkeen) on se että kivut unohtuu lähes saman tien kun lapsi on sylissä. Omasta mielestäni synnytys ei todellakaan ollut kovin paha rasti mutta silti jostain syystä päästin suustani lauseita kuten: "mä en vittu ikinä enään synnytä!", "mä en enää jaksa" ja "seuraavasta supparista lähtee taju!". Toki näiden kaikkien kohdalla pitää muistaa että synnytys oli kestänyt jo kauan ja luulen noiden tunteiden liittyvän ennemminkin kivun ja väsymyksen yhdistelmään kuin itse kipuun. Ja minä en ottanut muuta kivun lievitystä kuin ilokaasun. Epiduraalilla ja muilla lääkkeillä varmasti sata kertaa helpompaa :D

Vierailija
5/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:15"]Ooh, synnytykset on erilaisia, mikä yllätys!
[/quote]

[/quote]Jos pitäisi sanoa, kummalla se asennevamma on, kallistuisin kyllä ennemmin kolmosen puolelle.
[/quote]

No kyllä asennevamma on sillä, joka vetää herneen nekkuun siitä, että jonkun synnytyskokemukset on hyviä. :-D

Vierailija
6/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmat synnytykset ovat olleet karseita. Ensimmäinen syntyi 72h tunnin päätteeksi ja kakkosen synnytys kesti 5 päivää!

Sun synnytykset ovat olleet ihania, mutta kun jokainen synnytys on erilainen niin ei ihan kauheasti kannata ärsyyntyä toisten kokemuksista.

Vierailija
7/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:15"]Ooh, synnytykset on erilaisia, mikä yllätys!
[/quote]

[/quote]

No kyllä asennevamma on sillä, joka vetää herneen nekkuun siitä, että jonkun synnytyskokemukset on hyviä. :-D
[/quote]Eihän toi kakkonen hernettä nenään vetänyt, ihme herkkis olet. Asennevamma on sillä, joka alkaa toista nimittelemään.

Vierailija
8/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:22"]No sori ap, mutta en usko että synnytysvoi kenestäkään olla mukava asia, kuten annat aloituksessa ymmärtää. Mutta joo, ei se niin kamalaa (ainakaan aina) ole kun usein sanotaan. Turhaan vaan pelotellaan ensisynnyttäjiä. Parasta synnytyksessä (tietysti lapsen jälkeen) on se että kivut unohtuu lähes saman tien kun lapsi on sylissä. Omasta mielestäni synnytys ei todellakaan ollut kovin paha rasti mutta silti jostain syystä päästin suustani lauseita kuten: "mä en vittu ikinä enään synnytä!", "mä en enää jaksa" ja "seuraavasta supparista lähtee taju!". Toki näiden kaikkien kohdalla pitää muistaa että synnytys oli kestänyt jo kauan ja luulen noiden tunteiden liittyvän ennemminkin kivun ja väsymyksen yhdistelmään kuin itse kipuun. Ja minä en ottanut muuta kivun lievitystä kuin ilokaasun. Epiduraalilla ja muilla lääkkeillä varmasti sata kertaa helpompaa :D
[/quote]

Musta oli kyllä mukavaa. Hyvä fiilis koko ajan. Kaikkien jälkeen oon sanonut heti, että vois ottaa vaikka huomenna uusiks. :-)

Vierailija
9/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:23"]Mun molemmat synnytykset ovat olleet karseita. Ensimmäinen syntyi 72h tunnin päätteeksi ja kakkosen synnytys kesti 5 päivää!

Sun synnytykset ovat olleet ihania, mutta kun jokainen synnytys on erilainen niin ei ihan kauheasti kannata ärsyyntyä toisten fkokemuksista.
[/quote]

En mä kokemuksista äärsyynnykään vaan siitä, miten asioilla repostellaan ja päivitellään miten kauheeta on. Porukka luulee, että kaikilla on ihan karseeta. Oon itse saanut lapsettomilta kommentteja tyyliin, jos miehetnsynnyttäis tehtäis aina sektio. No ei oo läheskään aina niin kamalaa. Mä en ikinä ottais sektiota vaan synnytäm tosi mielelläni alateitse. Ymmärrän kyllä, jos sinä et niin halua tehdä. Monta vuorokautta kipuja on karseeta.x

Vierailija
10/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtauduin synnytykseen jo lähtökohtaisesti positiivisena haasteena. Synnytin TENS-laite kivunlievityksenä ja sattuihan se, mutta ei mitenkään sietämättömällä tavalla. Vuorokauden kesti supistelua ennen kun synnytys käynnistyi ja siitä muutaman tunnin päästä oli vauva sylissä. Ikimuistoinen hyvä kokemus, luulen että asenne ratkaisee aika paljon!

Vierailija
11/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kovin mukavalta kuulostanut usemmankaan mamman synnytykset edellisen vuorokauden aikana. Vittuja ja perkeleitä lensi ja usempikin ois tahtonu sektion siinä vaiheessa kun piti jo ponnistaa...

Vierailija
12/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:36"]Suhtauduin synnytykseen jo lähtökohtaisesti positiivisena haasteena. Synnytin TENS-laite kivunlievityksenä ja sattuihan se, mutta ei mitenkään sietämättömällä tavalla. Vuorokauden kesti supistelua ennen kun synnytys käynnistyi ja siitä muutaman tunnin päästä oli vauva sylissä. Ikimuistoinen hyvä kokemus, luulen että asenne ratkaisee aika paljon!
[/quote]

Just näin. Ja siksi mua just ärsyttää, että media ja muut äidit saa aikaan sen, että kaikki luulee synnyttämisen olevan kolme vuoroautta hirveissä tuskissa huutamista henkitoreissa revenneenä vaginasta olkaään kautta peräsuoleen. Jollekin se voi olla ihan kamalaa ja täydet sympatiat heille, mutta isolla osalla synnytykset kestää kohtuullisen ajan ja kivutkin ovat hallittavia.

Vierailija
13/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun kiva...aivan ihquu siis.

Täällä tapaus, jolla kivunlievitykset eivät ole osuneet kohdille, josko niitä ees saanutkaan, ja luomuna pukannut 4kg vauvoja maailmaan. Aivan sairasta hommaa. Jo tv:stä synnytyksen näkeminen voi laukausta paniikkikohtauksen...se on semmosta, kun kivun vuoksi roikkuu tajunnan rajamailla. Ja minulla on vielä korkea kipukynnys. Kolme kertaa olen tuon traumatisoivan tuskan kokenut.

Vierailija
14/19 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:38"]Eipä kovin mukavalta kuulostanut usemmankaan mamman synnytykset edellisen vuorokauden aikana. Vittuja ja perkeleitä lensi ja usempikin ois tahtonu sektion siinä vaiheessa kun piti jo ponnistaa...

[/quote]

Missä tällaista?

Vierailija
15/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:38"]Eipä kovin mukavalta kuulostanut usemmankaan mamman synnytykset edellisen vuorokauden aikana. Vittuja ja perkeleitä lensi ja usempikin ois tahtonu sektion siinä vaiheessa kun piti jo ponnistaa...

[/quote]

Missä tällaista?
[/quote]

Eikö ollutkaan varaa vastata? Jotain synnytysvideoita oot tiettt kattonu. :-D :-D :-D

Vierailija
16/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:41"]Voi, kun kiva...aivan ihquu siis.

Täällä tapaus, jolla kivunlievitykset eivät ole osuneet kohdille, josko niitä ees saanutkaan, ja luomuna pukannut 4kg vauvoja maailmaan. Aivan sairasta hommaa. Jo tv:stä synnytyksen näkeminen voi laukausta paniikkikohtauksen...se on semmosta, kun kivun vuoksi roikkuu tajunnan rajamailla. Ja minulla on vielä korkea kipukynnys. Kolme kertaa olen tuon traumatisoivan tuskan kokenut.
[/quote]
Jos eka jo niin kamalaa niin miksi sinne tilanteeseen pitää pyrkiä uusiksi? Ei voi käsittää.

Vierailija
17/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:15"]Ooh, synnytykset on erilaisia, mikä yllätys!
[/quote]

[/quote]

[/quote]Eihän toi kakkonen hernettä nenään vetänyt, ihme herkkis olet. Asennevamma on sillä, joka alkaa toista nimittelemään.
[/quote]

Kukaan täällä oo ketään nimitellyt. :O

Vierailija
18/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:15"]Ooh, synnytykset on erilaisia, mikä yllätys!
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kukaan täällä oo ketään nimitellyt. :O
[/quote]Ai ei esimerkiksi asennevammaiseksi?

Vierailija
19/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 06:54"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:41"]Voi, kun kiva...aivan ihquu siis.

[/quote]
Jos eka jo niin kamalaa niin miksi sinne tilanteeseen pitää pyrkiä uusiksi? Ei voi käsittää.
[/quote]

Kysymyshän ei ollut mulle osoitettu, mutta pakko lähteä veikkaamaan, että "tilanteeseen pyritään" että saataisiin vauva. Monet tykkää lisääntyä... Minäkin synnytyspelkoisena olen hankkiutunut sellaiseen tilanteeseen kahdesti ja saanut kaksi ihanaa lasta palkaksi. Eka tosin tuli hätäsektiolla lopulta, että minähän pääsin siinä helpolla. Paitsi että se se vasta oli kamalaa. Toipuminen ja kivut kesti viikkoja, olisinkin päässyt alatiesynnytyksellä!