Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makeasta tosi väsynyt olo normaalipainoisena - muita?

Vierailija
30.11.2014 |

Olen huomannut, että makean syömisestä tulee minulle yhä helpommin tosi väsynyt olo. Esimerkiksi jos syön kokonaisen suklaalevyn (okei, se onkin tosi paljon kerralla), minulle tulee niin väsynyt olo, että pitää mennä päiväunille. Olen normaalipainoinen.

Hieman kauhulla odotan joulua ja sitä herkuttelua ja suklaan syöntiä, jota pitää sitten jatkaa kahvilla ja Coca Colalla, että jaksaisi sukulaisten ja lasten seurassa.

Muilla tällaista, onko normaalia?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone? Mietin, onko normaalia, onko kaikilla näin vai piileekö diabetes nurkan takana. Jos esim. yhtään lihon tms.

Vierailija
2/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kyllä mullaki tulee väsyny ja hidas, sumuinen olo sokerista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo just semmoinen hidas, sumuinen kuvaa hyvin myös. Vähän kuin kännissä, mutta ei millään hyvällä tavalla. Vaan jotenkin ajatus katkeilee. ap

Vierailija
4/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan samoja tuntemuksia mulla. Huonot/nopeet hiilarit nyt väsyttää ketä tahansa.

Vierailija
5/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan nukahtaa eli ns. sammua, jos syön karkkia tai muuta hiilaripainotteisia herkkuja. Eli mun mielestä normaalia.

Vierailija
6/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä syöt liikaa makeaa ja "herkuttelet" sukulaisten kanssa jouluna liikaa, jos sulla tulee huono olo?
Mä en kestä kauheasti makeaa, en ole ikinä kestänyt. Jouluna syön yhden-kaksi konvehtia tarjottaessa, riittää hyvin ja ei tule huono tai väsynyt olo. Muutakin makeaa tulee syötyä, joulutorttu kahvin kanssa tai jälkkäriä ruoan jälkeen. Kaikkea vähän silloin tällöin, ei tule väsymys eikä huono olo. Omaa rajaansa enempää ei ole pakko syödä, eikä se enää ole nautinto eikä herkuttelua, jos kaksin käsin vetää suklaata naamaan oksennusta pidätellen tai puolinukuksissa nuokkuen.

Vierailija
7/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:29"]

Miksi sä syöt liikaa makeaa ja "herkuttelet" sukulaisten kanssa jouluna liikaa, jos sulla tulee huono olo? Mä en kestä kauheasti makeaa, en ole ikinä kestänyt. Jouluna syön yhden-kaksi konvehtia tarjottaessa, riittää hyvin ja ei tule huono tai väsynyt olo. Muutakin makeaa tulee syötyä, joulutorttu kahvin kanssa tai jälkkäriä ruoan jälkeen. Kaikkea vähän silloin tällöin, ei tule väsymys eikä huono olo. Omaa rajaansa enempää ei ole pakko syödä, eikä se enää ole nautinto eikä herkuttelua, jos kaksin käsin vetää suklaata naamaan oksennusta pidätellen tai puolinukuksissa nuokkuen.

[/quote]

En oikein tiedä. Toisaalta tuntuu että siihen jää koukkuun. Kun ottaa vähänkin, on pakko ottaa lisää siihen väsymykseen. ja sumuiseen oloon? Jotenkin näin se menee, luulen.

Vierailija
8/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ja verikokeissa paljastuikin, että elimistö ei käsittele sokeria oikein. Jonkilainen diabeteksen esiaste tämä taitaa olla. Urheilen säännöllisesti, syön terveellisesti ja olen 168/56. En tiedä miksi elimistöni on tällainen. :(

Vierailija
9/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu. Ajaessa en uskalla enää syödä edes suklaapatukkaa kun tuntuu että nukahdan rattiin.

Vierailija
10/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:01"]Olen huomannut, että makean syömisestä tulee minulle yhä helpommin tosi väsynyt olo. Esimerkiksi jos syön kokonaisen suklaalevyn (okei, se onkin tosi paljon kerralla), minulle tulee niin väsynyt olo, että pitää mennä päiväunille. Olen normaalipainoinen.

Hieman kauhulla odotan joulua ja sitä herkuttelua ja suklaan syöntiä, jota pitää sitten jatkaa kahvilla ja Coca Colalla, että jaksaisi sukulaisten ja lasten seurassa.

Muilla tällaista, onko normaalia?
[/quote]

Näinhän se menee

Vierailija
11/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:45"]

Täällä yksi ja verikokeissa paljastuikin, että elimistö ei käsittele sokeria oikein. Jonkilainen diabeteksen esiaste tämä taitaa olla. Urheilen säännöllisesti, syön terveellisesti ja olen 168/56. En tiedä miksi elimistöni on tällainen. :(

[/quote]

Nuoruustyypin diabetes (voi puhjeta nimestään huolimatta myös vanhemmalla iällä)?

Vierailija
12/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri, mutta se voi johtua vaan siitä, että verensokerisi nousevat nopeasti ylös, mutta tippuvat samaa vauhtia myös alas, mistä seuraa sitten väsymys. Itse olen lopettanut karkin syönnin ja vähentänyt muitakin herkkuja. Yksi päivä sitten söin n. 10 piparia ja aivan älyttömän huono olo tuli. Laatat oli vähällä lentää ja olo oli kuin krapulassa...

Vierailija
13/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Saitko mitään ohjeita lääkäriltä?

Toisaalta täällä on moni muu kertonut samankaltaisesta. Mietin vain, onko minulla vielä vähän pahempaa kuin muilla tämä.

Vierailija
14/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mässäilystä seuraava päivä yhtä hittoliinia (myös ilta jos valvon myöhän tai olen aloittanut ajoissa). Joskus myös sitä seuraava päivä on huono. Esim tänään on vielä vähän "oloja" kun vetäisin pe koko paketin juustoriisikakkuja, melkein 200g irttareita ja 100g täytesuklaata. Eilinen oli ihan perseestä ja kamala olo. Milloin opin?

Vierailija
15/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:59"]

[/quote]

Saitko mitään ohjeita lääkäriltä?

Toisaalta täällä on moni muu kertonut samankaltaisesta. Mietin vain, onko minulla vielä vähän pahempaa kuin muilla tämä.

[/quote]

Hoitona on diabeetikon ruokavalio. Sokerit minimiin. Kannattaa oikeasti lopettaa sen sokerin mässääminen ennen kuin sairastut. Se kun ei vaadi ylipainoa tms. Jos joskus tulen raskaaksi niin raskausdiabetes on enemmän kuin todennäköinen. :(

Vierailija
16/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tulee, välillä tosi väsynyt ja unelias, ja välillä taas sellanen tosi hyperaktiivinen ja jotenkin todella sekava ja epätodellinen olo.

Tää alkoi noin 25v:nä, ennen sitä pystyin kiskomaan makeaa kaksin käsin ilman mitään ongelmia. (nyt olen 30v, ja BMI 19)

Vierailija
17/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ihmetellyt näitä "sokerista tulee huono olo ja väsyttää" juttuja. Tai siis ymmärrän että jollekin voi tulla ja uskon sen mutta itselle ei ole ikinä tullut sokerinsyönnistä muita oireita kuin lapsena/teininä sokerihumala (levoton kikatteluolo) ja aikuisena lihoaminen (mitä ei valitettavasti heti huomaa). Ei mitään turvottelujakaan.

Vierailija
18/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:05"]

Hoitona on diabeetikon ruokavalio. Sokerit minimiin. Kannattaa oikeasti lopettaa sen sokerin mässääminen ennen kuin sairastut. Se kun ei vaadi ylipainoa tms. Jos joskus tulen raskaaksi niin raskausdiabetes on enemmän kuin todennäköinen. :(

[/quote]

Voi ei... Pitää sitten kai koettaa. Mutta kun on pienestä asti "opetettu" tykkäämään sokerista. Ja onhan se ihanaa, se ensimmäinen hetki, jos on kova nälkä ja verensokerit alhaalla

Jos sitä koettaisi vaikka aloittaa jättämällä pois ne kaikkein pahimmat...

Vierailija
19/38 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 = ap

Vierailija
20/38 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi. Sen olen myös huomannut, että liikunta pahentaa tätä eli pitkä lenkki + sokeria = koko päivä sumussa. Näin on ollut aina. Esim. koulussa ei voinut syödä mitään kun muuten olisin nukahtanut.

Onko tämä nyt joku diabeteksen esiaste vai mistä tässä on kysymys? Ketään lääkäriä paikalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi