20-39-vuotiaissa on Sinkkumarkkinoilla 50% enemmän miehiä kuin naisia, ja tässä on selitetty se että miksi niin on
Tämä auttaa ehkä hahmottamaan miksi tuntuu että miehiä on niin paljon esim. joka deittisovelluksessa:
Siksi koska pariutumisikäisissä (20-39) on miehiä 70 000 - 100 000 miestä enemmän kuin naista.
Koko ikäryhmän koko per sukupuoli on noin 650 000
Sitten kun ajatellaan että vaikka 70% tuon ikäryhmän naisista on jo suhteessa tällä hetkellä, niin jäljelle jää
200 000 vapaana olevaa naista, ja 300 000 vapaana olevaa miestä.
Eli jos oletetaan että 70% ikäluokan 20-39 naisista on parisuhteessa, on sinkkunaisia tuossa ikäluokassa 200 000, ja miehiä 300 000%
Tuo on siis jo 50% enemmän miehiä kuin naisia sinkkumarkkinoilla.
Tämä ehkä selittää sen miksi deittimarkkonoilla on niin kova kilpailu naisista nykyään
T: Ylijäämämies
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään lohduttaa, niin suurimmalle osalle suomalaisista naisista maahan tulleet eivät ole kovin realistinen vaihtoehto. Vaikka palstaulit jankkausivat mitä. He hakevat vaimot sitten tänne kotimaistaan.
Joo ei tosiaankaan. Säälistä oisin suostunu erään algerialaisen kanssa kaveriksi, kun se itki ettei sillä oo Suomessa kavereita, mut se takertu välittömästi ku iilimato. Jouduin jopa uhkailemaan sitä poliisitoimilla kun ei meinannu jättää mua rauhaan. No, onneks jätti.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun otetaan vielä huomioon, että 20-39 naisen haluaisi suurin osa ikäluokkaan 15-65 kuuluvista miehistä / pojista, niin jokaista 20-39 naista kohti on vähintään kaksi halukasta ottajaa. Eli joka toinen mies / poika jää yksin.
Sinkkunaisia on aina ollut ja jatkossakin tulee olemaan, eivät ne kesken lopu.
Ulkomailta tulevat on melkein kaikki miehiä. Ruotsissa varsinkin näkyy selvästi ihan väestötasolla.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Helsinkiin! Varmaan 80 prossaa sinkuista on nuoria naisia. Sama tilanne varmaan muissakin etelän yliopistokaupungeissa.
Ota mukaan lähikunnat Espoo ja Vantaa ym., heti on sinkkumiehiä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Helsinkiin! Varmaan 80 prossaa sinkuista on nuoria naisia. Sama tilanne varmaan muissakin etelän yliopistokaupungeissa.
Ihan rauhassa saan olla naisilta täällä pk seudulla. Vaikka olen hyvin toimeentuleva, normipainoinen, ei kaljuuntuva, on kavereita ja mielenkiintoiset harrastukset jne.
Ulkomailla taas vientiä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Näinhän se varmaan on. Kannattaakohan siltikään itseään kutsua ylijäämämieheksi?
Osa miehistä jää väkisinkin yli jos oletetaan että kaikki pariutuisivat 1:1.
Mitä muita me olemme kuin ylijäämämiehiä?
ap
Sun laskusta uupuu saman sukupuolen sisällä seurustelevat, koskaan ei mene pariutumiset 1:1
Miten se vaikuttaa mihinkään, kun molemmat sukupuolet tekevät samaa?
ap
Juu-u. Ja silti suomimiehet tuntuu olevan kovin kranttuja. Tällaiselle vähemmän nätille, mutta ei nyt suoranaisen rumalle naiselle on suorastaan yökötelty päin naamaa. 🤷♀️
Onneksi olen yli 39, ei koske minua, vääntäkää keskenänne.