En jaksa yhtään tavata ihmisiä saati sukulaisia
Muutamaa ystävää tapaan.
Suku on ihan hirveä. Ei mitään yhteistä kenenkään kanssa. Pahaa puhutaan. Haukutaan.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelit meidän siis tänne kirjoittavan?
Sulle kiusaajalle voisin sanoa, että voin nöyryyttää sua vaikka heti.
Hyvä avaus.
Sukulaisesi eivät ole ihmisiä?
Mikähän itse mahdat olla.
Mulla muuten sama. Muuta ei ole yhtään ystävää. Nautin yksinolosta
En mäkään jaksa nykyään tavata ihmisiä. Arkisin en todellakaan töiden jälkeen ja viikonloput nautin kotona olemisesta. Yksin. Voin vaikka maata sohvalla useamman tunnin ja lukea kirjaa.
Joinakin viikonloppuina näen jotain kaveria. Se riittää. Mutta voi olla, kun tulee taas seuraava kesä, sitä alkaa kaipaamaan sosiaalista elämää ja tuntea itsensä yksinäiseksi. Mutta se on sitten sen hetken ongelma. Nyt nautin tästä eristäytyneisyyden tuomasta rentouttavasta olotilasta.
Ei tarvitse olla ketään varten.
En muista milloin olisin puhunut toiselle ihmiselle. Kaupan kassalle tulee sanottua päivää mutta ei se ole silleen juttelemista. Aika ankeaa ja tätä se on ollut jo muutaman vuoden.
No miksi pitäisikään tavata sukulaisia jos ei pidä niistä. Ei sukulaisuus ole mikään velvoite pitää yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisesi eivät ole ihmisiä?
Mikähän itse mahdat olla.
Ei kai missään lue, että tänne eivät saisi kirjoittaa muut kuin ihmiset? Esimerkiksi kissani kirjoittaa tänne usein erityisesti kun olen poissa kotoa ja sen viestit menevät ihmisiin ihan täydestä. Kukaan ei epäile niitä muun kuin ihmisen kirjoittamaksi.
Mulla kanssa tylsät sukulaiset, puuduttavasti puhuvat arkipuuhistaan ja ventovieraista ihmisistä. Pahimmat kerskuvat ja piiloilkeilevät.
Jos ei jaksa niin toivottavasti ei ole pakko?
Iso osa ihmisistä on aika rasittavia, ja useilla on vielä ihan omat kuviot minkä mukaan pitäisi toimia kun nähdään. Jotkut ei tee muuta kun käy läpi sairauksiaan, valittaa töistään, perheestään tai ihan mistä vaan.
On ihan ok pitää taukoa muiden ihmisten näkemisestä ihan niin kauan kuin haluaa ja pitää huolta itsestään.
Nyt on vielä hyvä kun voi käyttää koronaa syynä ettei halua nähdä ketään, eikä kukaan oikein voi kyseenalaistaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
No miksi pitäisikään tavata sukulaisia jos ei pidä niistä. Ei sukulaisuus ole mikään velvoite pitää yhteyttä.
Tätä minäkin ihmettelen. Ei sukulaisia tarvitse tavata, varsinkaan, jos ei pidä heistä! Veri ei velvoita.
Kun alkaa joulu lähestyä, saamme taas lukea täällä av:lla valitusvirsiä kuinka on pakko mennä sinne ja tänne ja joutua viettämään sen ja sen sukulaisen kanssa joulua saman katon alla. No ei tarvitse! Olkaa rohkeita ja tehkää sellainen joulu millaisen oikeasti haluatte.
Ystävät voi valita, ei sukuaan. Vähän kade kun joillain suku on paras. Mulla ennemminkin rasittava... Ei kai ole pakko tavata sukuaan, kunhan läheisemmät tietävät että hengissä ollaan.
Mitä ajattelit meidän siis tänne kirjoittavan?