Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sale-myyjä kysyi minulta henkkareita sidukoita ostaessani, vaikka olenkin 45-vuotias

Vierailija
06.10.2021 |

En tiedä, itkeäkö vai nauraa.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkossa muuten henkilön ulkonäköön myyjän mielestä vaikuttaa se onko lapset mukana vai ei. Kun asioin täsmälleen samoissa vaatteissa pienten lasteni kanssa niin papereita ei kysytä mutta jos olen yksin niin johan olen heti muuttunut nuoremman näköiseksi. Tämä on kaikkein merkillisin asia. Osalta myyjistä puuttuu siis täysin kyky arvioida ikää sen itse henkilön ulkoisen habituksen perusteella.

Siis myydäänkö sinulle alkosta alkoholituotteita, vaikka olet siellä alaikäisten lasten kanssa?

Jos on lapsia mukana, heiltä kysytään myös henkkarit, ja jos eivät ole vähintään 18 vuotiaita, oletus on että aikuinen diilaa viinat heille, eikä aikuisellekaan myydä. Sama myös kaupoissa. Eihän lasten kanssa pysty ostamaan mitään alkoholijuomia.

Vierailija
62/62 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkossa muuten henkilön ulkonäköön myyjän mielestä vaikuttaa se onko lapset mukana vai ei. Kun asioin täsmälleen samoissa vaatteissa pienten lasteni kanssa niin papereita ei kysytä mutta jos olen yksin niin johan olen heti muuttunut nuoremman näköiseksi. Tämä on kaikkein merkillisin asia. Osalta myyjistä puuttuu siis täysin kyky arvioida ikää sen itse henkilön ulkoisen habituksen perusteella.

Siis myydäänkö sinulle alkosta alkoholituotteita, vaikka olet siellä alaikäisten lasten kanssa?

Jos on lapsia mukana, heiltä kysytään myös henkkarit, ja jos eivät ole vähintään 18 vuotiaita, oletus on että aikuinen diilaa viinat heille, eikä aikuisellekaan myydä. Sama myös kaupoissa. Eihän lasten kanssa pysty ostamaan mitään alkoholijuomia.

Viinan ostoikäraja on 20 vuotta, joten myös 18-vuotiaalle diilaaminen on kielletty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla