Sale-myyjä kysyi minulta henkkareita sidukoita ostaessani, vaikka olenkin 45-vuotias
Kommentit (62)
tuohan on markkinointikeino. kysyvät koska asiakkaalle tulee hyvä fiilis.
Osa myyjistä on aivan kyvyttömiä arvioimaan ihmisten ikää.
Sitten kyselyjä perustellaan että niin on ohjattu tekemään. Kuitenkin ohjeen taustalla on että papereita kysytään kaikilta jotka vaikuttavat alle 30 vuotiailta. Oleellista on siis se että myyjä saa itse arvioida kuka hänestä vaikuttaa alle 30 vuotiaalta! Ei tarvitse siis olla idiootti ja kysyä jokaiselta joka näyttää esim 29 vuotiaalta kun aina voisi perustella että kyllä minusta näytti yli kolmekymppiseltä kun se kerran on myyjän oman arvioin varassa.
Ylipäätään kun puhutaan tuotteista joita ei saa myydä alaikäiselle (alle 18v) niin tämä kolmenkympin sääntö on mielestäni typerä.
Alkossa muuten henkilön ulkonäköön myyjän mielestä vaikuttaa se onko lapset mukana vai ei. Kun asioin täsmälleen samoissa vaatteissa pienten lasteni kanssa niin papereita ei kysytä mutta jos olen yksin niin johan olen heti muuttunut nuoremman näköiseksi. Tämä on kaikkein merkillisin asia. Osalta myyjistä puuttuu siis täysin kyky arvioida ikää sen itse henkilön ulkoisen habituksen perusteella.
Itse näytän 10-15v. Nuoremmalta, joten kysytään aina. Nyt 40v.
Olen saman ikäinen ja multa kysyttiin kans kesällä lonkkua ostaessani, paikallisessa S-marketissa. Myyjä syynäsi henkkareita pitkään epäilevän näköisenä jonka jälkeen piti poistaa vielä maski, koska epäili etten ollut liikkeellä omilla papereilla. ;D Kiitin myyjää ja sanoin että päivä, ellei loppuvuosi pelastettu.
Pitäisi heittää vankilaan nuo turhia kyselevät myyjät!
Vierailija kirjoitti:
Sitten kyselyjä perustellaan että niin on ohjattu tekemään. Kuitenkin ohjeen taustalla on että papereita kysytään kaikilta jotka vaikuttavat alle 30 vuotiailta. Oleellista on siis se että myyjä saa itse arvioida kuka hänestä vaikuttaa alle 30 vuotiaalta! Ei tarvitse siis olla idiootti ja kysyä jokaiselta joka näyttää esim 29 vuotiaalta kun aina voisi perustella että kyllä minusta näytti yli kolmekymppiseltä kun se kerran on myyjän oman arvioin varassa.
Ylipäätään kun puhutaan tuotteista joita ei saa myydä alaikäiselle (alle 18v) niin tämä kolmenkympin sääntö on mielestäni typerä.
Niin on! Voit mennä naimisiin ilman mitään erityislupia 18-vuotiaana ja alkaa hankkia lapsia jo ennen tuotakin ikää, mutta vappusimankin ostamiseen kysytään tuossa iässä (ja monien kohdalla vielä vuosia eteenpäinkin) papereita.
Vierailija kirjoitti:
Kysyi, koska sinulla oli aurinkolasit, pipo ja maski.
Myyjä saattoi olla myös ostajan alkoholin käytöstä ja tämän syrjäytyneestä olemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen saman ikäinen ja multa kysyttiin kans kesällä lonkkua ostaessani, paikallisessa S-marketissa. Myyjä syynäsi henkkareita pitkään epäilevän näköisenä jonka jälkeen piti poistaa vielä maski, koska epäili etten ollut liikkeellä omilla papereilla. ;D Kiitin myyjää ja sanoin että päivä, ellei loppuvuosi pelastettu.
Ai epäili että olet liikkeellä väörennetyllä henkkareilla? Onko mukavaa?!
Mulla jäi kesällä kans bisset lidliin ku ei ollu papereita. Oon 35v enkä ees näytä 18v:ltä.
Toi on ihan idioottimainen tapa, että ei oikeesti pyritä arvioimaan, että onko oikeesti alle 18v vaan mietitään että onko alle 30v.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin kaksikymppiset ja kolmikymppiset saattavat pukeutua hyvinkin samalla tavalla ja jos asuun kuuluu pään yli vedetty huppari ja maski, niin sekin saattaa vaikeuttaa iän arviointia.
Jos myyjä on edes kerran jäänyt kiinni siitä, että on jättänyt paperit kysymättä ja myynyt alkoholia alaikäisille, voin kertoa, että kysyy sen jälkeen paperit jopa siltä ostoskärryktä, jolla niitä sidukoitasi kuljetat.
Minulta kysellään edelleen n. pari kertaa kuussa. En käytä maskia, kyse ei ole siitä. Olen 38-vuotias ja täytyy sanoa, että näillä elintavoilla ei luulisi kyseltävän ikää.
Nim. "On tällä naamalla viinaa juotu."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai epäili että olet liikkeellä väörennetyllä henkkareilla? Onko mukavaa?!
Oli mukavaa. Tuli flashback murrosikään, jolloin ostin monet kerrat onnistuneesti olutta isosiskon papereilla. Eipä mua toi epäily haitannut yhtään, myyjä teki vain työtään ja epäily oli oikea, mutta vaan 30 vuotta myöhässä.
Olin poikaystävän kanssa ostamassa viinipulloa Dinnerille niin meiltä molemmilta kysyttiin paperit. Itse olen 19v eli ok kysyä mutta poikaystäväni on 58v. Hän on erittäin nuorekas denim-outfitissä mutta kyllähän näyttää 30-kymppiseltä.
LOL!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä saattoi olla myös ostajan alkoholin käytöstä ja tämän syrjäytyneestä olemuksesta.
Huolissaanko? No ei silloin mitään papereita kysytä, silloin ollaan myymättä jos asiakas on todella humalassa.
Kuka 45-vuotias muka näyttää kolmekymppiseltä? Ei kukaan!
Vierailija kirjoitti:
No, minä tiedän moniakin tuon ikäisiä, jotka näyttävät 17-18-vuotiailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä tiedän moniakin tuon ikäisiä, jotka näyttävät 17-18-vuotiailta.
Missä ne on?