Aikuiset naiset "fanittamassa" jotakin bändiä tai esiintyjää
En ole jonkun laulajan mustis vaimo tai takarivin fani, joten siinä ei ole syy ihmettelyyni. Mutta mitä ihmettä aikuiset (aikuisella tarkoitan siis oikeasti aikuista) naiset ajattelee juostessaan jonkun esiintyjän perässä maan laidalta toiselle, änkeytymällä lavan eteen veuhtomaan ja sitten esim. somessa ihqutetaan sitä ketä fanittaa, että ooh kun katsoit ihanasti, wau sun hiuksia, nähdään taas sielläjasiellä.
Ei siinä mitään, että on suosikkiesiintyjiä ja että käy keikoilla kuuntelemassa musiikkia ja esiintyjiä. Mutta kun todennäköisesti naimisissaolevat perheelliset naisetkin hömpähtää ja käyttäytyy nolosti ja musiikki ei liene se tärkein syykään. Ajatellaanko siinä että kun tarpeeksi usein ramppaa näytillä, se muusikko kiinnostuu? Ehkä olen jotenkin mummoutunut, mutta en oikein käsitä......
Kommentit (36)
On niin absurdi aloitus, että pakko nostaa. Kerrotko ap vielä tarkemmin, mitä, mitä, mitä.....????
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:02"]
Mummoutunut olet tosiaan jos tommonen sinuu häiritsee.
[/quote]
Olen samaa mieltä Ap:n kanssa ja olen 14-vuotias. Onko koko muu maailma mummoutunut vai oletko sinä henkisesti infantiili?
Minä en ymmärrä ollenkaan sitä miksi tässä maassa ollaan niin kärkkäästi sanomassa mitä minkäkin ikäisen sopii tehdä. Minusta saa tehdä ihan mitä huvittaa, kunhan maan lakeja noudattaa.
Eikä se ole joka paikassa näin rajoittunutta. Esim. briteissä voi mummot ja papatkin fanittaa kovasti jotain jalkapallojoukkuetta, ja Espanjassa samoissa baareissa istuu niin kaksi- kuin neli- ja kuusikymppisiäkin. Suomessa on niin erikseen nuorten paikat ja keski-ikäisten paikat ja keski-ikää vanhemmille ei sitten enää mitään oikein olekaan.
Minä haluan kokea tunteita. Nuorena olin just se, joka piti kamalan nolona liikkuttumista, innostumista, halaamista, ääneen nauramista - siis ihan kaikkea. Ja olin tuollainen pitkälti yli teini-iän, kunnes kolmekymppisenä tajusin että minulla on oikeus tunteisiini.
Jos vaikkapa maksan itseni leffaan, minulla on oikeus heittäytyä tuntemuksiin - siis kauhuelokuvan jälkeen olon pitää ollakin pelokas. Stand-up koomikon showssa nauran vedet silmissä, jos siihen on aihetta.
Ja jos mä haluan kokea fanituksen hurmoksen, niin eturiviin maksoi mitä maksoi! Tämä loppuelämä on aikaa elää!
Pitää varmaan pitää väliä fanituksesta tässä aikuisiässä sitten.. Toivottavasti joskus oikeasti mummona saa sitten rauhassa fanittaa. Eräs tuntemani 84 v rouva on mitä suloisin näky Nirvana lippalakissaan. Toivottavasti minustakin tulee sellainen.
No voi kauhee ap. Apua, apua aikuiset ihmiset fanittamassa...aivan hirveää. Elämä on elämistä varten, ei siksi, että miettisi muiden mielipiteitä 24/7. Niinkö sinä ap aiot elää sitten aikuisena? Elä rennommin, niin kuin kuolisit huomenna, saat enemmän irti näistä hetkistä. Kuitenkin 50+:n tekemä provo, ja lankesin. :D
Mitä sitten, vaikket SINÄ käsitä? Mikä sinä olet kieltämään toisten fanituksen? Minä en ole kenenkään fani, muttei se ole minulta pois, jos joku toinen on. Luulisi ainakin artistin olevan mielissään, jos joku ostaa levyjä ja fanituotteita.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:16"]
En nyt ihan pelkästään naisten outoudeksi sanoisi. OLen ollut usealla Jenni Vartiaisen keikalla ja naisten lisäksi siellä änkeää eturiviin nuoria miehiä joidenkin banderollien kanssa joissa lukee "Nai mut Jenni " ym älykästä. Myös bäkkärillä jonottavat kuvaa ja yrittävät suudella kännipäissään Jenniä. Laulajan facebook-sivuilla nämä jätkät sitten omalla nimellä ja kuvalla esittää kaikenlaisia päiväkahviehdotuksia. Huvittavinta oli yhdellä keikalla kun about 25-30v 2 parrakasta miestä (kaljuja ja hevarin näköinen nahkarotsipoikia) veisasi kuorossa täysillä mukana "Tyttövuodet" biisiä. Kuvitelkaa: Tyttövuodet!
Ei siis ole vain naisten "vaiva" tuo fanitus.
[/quote]
Sama nähty tosin nuo banderollimiehet on samoja jotka heittelee paskasia kalsareitaan lavalle eikä tosiaankaan mitään aikuisia vaan jotain 22-25v.
Ihan normaali ilmiö kaikkialla maailmassa. Fanitan omia suosikkejani, koska heidän musiikkinsa saa minussa aikaan ainutlaatuisia tunteita, jonkinlaista korkealentoista inspiraatiota. Livenä näkeminen on tunnehuippu, tosin ei ole tarvetta olla tunkeileva heitä kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:16"]
En nyt ihan pelkästään naisten outoudeksi sanoisi. OLen ollut usealla Jenni Vartiaisen keikalla ja naisten lisäksi siellä änkeää eturiviin nuoria miehiä joidenkin banderollien kanssa joissa lukee "Nai mut Jenni " ym älykästä. Myös bäkkärillä jonottavat kuvaa ja yrittävät suudella kännipäissään Jenniä. Laulajan facebook-sivuilla nämä jätkät sitten omalla nimellä ja kuvalla esittää kaikenlaisia päiväkahviehdotuksia. Huvittavinta oli yhdellä keikalla kun about 25-30v 2 parrakasta miestä (kaljuja ja hevarin näköinen nahkarotsipoikia) veisasi kuorossa täysillä mukana "Tyttövuodet" biisiä. Kuvitelkaa: Tyttövuodet!
[/quote]
Sama nähty tosin nuo banderollimiehet on samoja jotka heittelee paskasia kalsareitaan lavalle eikä tosiaankaan mitään aikuisia vaan jotain 22-25v.
[/quote]
Kyllä 25-vuotias on aikuinen, oli mies tai nainen. Käytös sen sijaan voi olla lapsellista vaikka 50-vuotiaana.
Jos nyt miettii millainen olin joskus 17v tai nyt 42v, niin tykkään edelleen samanlaisista asioista. Eli jos olisin ollut lavan edessä kirkuva fani, tuksin se muuksi olisi muuttunut. Mutta kun olin itsekseni viihtyvä viilipytty jo nuorena niin nyt keski-ikäisenäkin katselen vähän syrjempääenkä hypi naapurin varpailla.
Niin, että kun naisesta tulee aikuinen, on paras mökkiytyä kotiin neljän seinän sisälle kuuntelemaan radio Puhetta?
Ei kiitos. Mieluummin hillun festareilla ja keikoilla siellä eturivissä..=)
Neljänsuoran keski-ikäiset fanit ovat ihan pahimmasta päästä. Tänä kesänä yksi humalainen Antti Ketosen fanittaja repi mua vaatteista kun olin muka hänen paikalla yleisössä....
Siellä keikan aikana syntyy hetkeksi esiintyjän ja yleisön välille intensiivinen yhteyden tunne, johon ihmisolennoilla on tavalla tai toisella tarve. Se on positiivista energiaa ja jokainen nauttii siitä omalla tavallaan. Vaikea sitä kai on selittää jollekulle joka on jumittunut noin syvälle ikäkysymyksiin. Ei bändeillä ja artisteilla nykyään ole varaa valikoida fanejaan tietystä ikäryhmästä, lisäksi keski-ikäisillä on kuitenkin eniten ostovoimaa.
Hevifani pysyy hevifanina kuolemaan asti oli mies tai nainen! Kyllä minä 21-vuotiaana hevimiehenä mielihyvin moshaan neliymppisten kanssa keikalla jos eturivin pittiin änkeävät, hevipiireissä ollaan kyllä suvaitsevaisia ja lojaaleja.