Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa olevat, missä vietätte joulun? Yhdessä vai erikseen?

Vierailija
30.11.2014 |

Tämä koskee ehkä enemmän pareja, joilla ei ole vielä lapsia. Esim, minä ja mieheni olemme reilu parikymppisiä ja oltu yhdessä vuosi. Viime joulu oli suhteemme alkuaikaa, joten vietimme joulun erillään, minun tahdosta. Olemme siis eri paikkakunnilta kotoisin, joten joulunaika oltiin molemmat omilla synnyinpaikkakunnillamme.

Tänä jouluna haluaisin viettää joulun yhdessä, mutta en haluaisi mennä miehen luo ja mieskään ei enää haluaisi tulla meille, toisin kun viime vuonna. Taisi silloin olla vaan niin rakastunut. No, kuitenkin, tilanne se, että olemme kai joulunajan taas erillään. Milloin tämän pitäisi muuttua? Minä haluan olla aaton perheeni kanssa ja joulupäivän kavereiden kanssa, mies on tervetullut myös. Mies haluaa olla aaton perheensä kanssa, eikä kuulemma edes harkitse tulevansa meille. Joulupäivän hän haluaisi myös viettää lapsuudenystävien kanssa.

Kai tämä sitten muuttuu, jos olisi vaikka lapsia. Loma vain on aika pitkä, pari viikkoa. Sen ajan olemme molemmat kai sitten vanhempiemme luona emmekä näe. Mietin vain, mahtaako tämä olla normaalia vai olemmeko molemmat liian itsepäisiä vai emmekö vain ole rakastava pari, joka on valmis tekemään kompromissejä nähdäkseen toisen ja viettääkseen joulun yhdessä.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:14"]

Kummastuttaa tämmöiset parit, jotka ei halua viettää joulua yhdessä. Me ollaan oltu alle puoli vuotta kimpassa, mutta ei tulisi mielenkään viettää sitä erillään.

[/quote]

Kyllähän kaikki varmaan haluaisi viettää joulua yhdessä, mutta kaikille se ei ole mahdollista. Esimerkiksi minun äitini on yksinhuoltaja pikkusiskolleni, ja molemmat odottavat kovasti että tuun jouluna kotiin. Ja siellä haluankin olla. Miehen perhe taas odottaa miestä kotiin yhtä lailla, hänelläkin vanhemmat yksinäisiä ja mies ainut lapsi. Välimatkaa meidän lapsuudenkodeilla niin paljon, ettei joulunvietto molemmissa paikoissa onnistu. Eli vaihtoehtoina on joko viettää joulu yhdessä vain jommankumman perheen luona (=toisen perhe pettyy kovasti), viettää joulu kaksin kotona (=melko tylsää perhejouluun verrattuna) tai molemmat vietämme joulun omien perheidemme luona, jolloin kaikilla on kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme