Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita korkin hiljattain kiinni laittaneita? Soberistin/Ira Koivun mietteet...

Vierailija
06.10.2021 |

Luin jostain tuon Soberisti Ira Koivun haastattelusta, että juomisen lopettajilla kaikki kestää yleensä viisi päivää, sitten juominen alkaa taas. Siis vaikka kyse tavallisesta työssäkäyvästä tissuttelijasta, ei katuojassa makaavasta alkkiksesta. Allekirjoitan tämän täysin.

Olen pyristellyt eroon jokaviikkoisesta (4 - 7 päivänä) viininlipityksestä nyt viisi vuotta. Usein päätän, että nyt se loppuu. Ekat alkoholittomat päivät ovat upeita. Ajattelen, että miten ihanaa että olen nyt "vapaa viinistä". Olen vapaa! Ei tarvitse miettiä, voinko mennä aamulla jumppaan, ei tarvitse valita ruokaostoskauppaa sen mukaan, että samassa paikassa on Alko, ei tarvitse piilotella pulloja perheeltä tai juoda viiniä salaa kahvimukista. Sitten kuluu se viisi päivää ja koen oloni jostain syystä sellaiseksi, että "ansaitsen" muutaman viininlasillisen. Siitä se taas alkaa.

Nyt on tuo viides päivä menossa. Haluan todellakin eroon viinistä. Se vaikuttaa kaikkeen. Alkaa olla masentunut olo kaiken aikaa. Ja ajatuksia hallitsee tuo alkoholi. Milloin pääsen taas kaatamaan lasillisen ja panemaan aivot narikkaan?

Olisi kiva löytää vertaistukea täältä. Löytää ihmisiä, jotka ovat samassa tilanteessa. Se porukka, joka kertoo jättäneensä alkoholin 5 tai 10 vuotta sitten, se ei ole vertaistuki! He ovat jo ihan eri maailmassa kuin minä.

Olen 40-vuotias, käyn työssä ja harrastan säännöllisesti urheilua . Juon aivan liikaa viiniä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli myös säännöllisesti saatava alkoholia. Juurikin noin viisi päivää. Se on riippuvuus ja siihen auttaa ainoastaan se ettei juo ollenkaan. Jotain oireita varmaan tulee mutta kärsit ne pois, ei niihin kuole.

Vierailija
42/42 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ap:lle kuuluu? Täällä yksi joka haluaa lopettaa. 

Miten siitä ensimmäisestä viikosta lopettamisen jälkeen selviää, kun väsyttää niin ettei pysty tekemään mitään järkevää? Minua alkoholinkäyttö "piristää" - se siis tuntuu siltä, mutta oikeastihan se ei tietenkään ole niin. Se lopettamisen jälkeinen väsymys vaan on niin tyrmäävää etten tajua miten selviydyn siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla