Kuka erosi kirkosta
Luin just että 4000 raja on mennyt rikki. Itse erosin myös tänä iltana, en voi sietää sitä että kirkko vihkisi homoja EI VITTU OIKEESTI !!!
Kommentit (35)
Nyt on eronnut jo 10757 ihmistä. Isot otsikot iltasanomilla.
Nyt on eronnut jo yli 13000 jee! (Aloittaja)
Minä en tarvitse kirkon avustuksia mihinkään, voivat tunkea ne rahat sinne minne aurinko ei paista!!! Myöskään lapsiani en minnekkään kirkkokerhoon laita. Rippikouluun ei kukaan lapsistani mene! Parisuhde terapiaa saa muualtakin kuin kirkon avustuksia! Ja olen eronnut kirkosta, vaihdan ortodoksiksi se ei ole mikään homo kirkko!!!
Ylempi korkeakoulututkinto, matemaattislooginen ÄÖ noin 130, ikä 25, evankelisluterilainen (toistaiseksi) homoavioliiton vastustaja.
Mä en tarvii kirkon avustuksia mihinkään, voivat tunkea ne rahat sinne minne aurinko ei paista!!!
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 14:37"]
Minä en tarvitse kirkon avustuksia mihinkään, voivat tunkea ne rahat sinne minne aurinko ei paista!!! Myöskään lapsiani en minnekkään kirkkokerhoon laita. Rippikouluun ei kukaan lapsistani mene! Parisuhde terapiaa saa muualtakin kuin kirkon avustuksia! Ja olen eronnut kirkosta, vaihdan ortodoksiksi se ei ole mikään homo kirkko!!!
[/quote
Pahvi(t). Uusi laki sitoo ortodoksikirkkoa ihan yhtä paljon tai vähän kuin ev.lut kirkkoa.
Tämän lain linjasi eduskunta, ei mikään kirkko. Kirkot tekee omat linjavetonsa tästä aikanaan, haluavatko vihkiä homoja myös vai ei. Tämä eduskunnan päätös tekee vain juridisesti sen , että homoliitot ovat samalla viivalla kuin heteroliitot, riippumatta siitä, missä pari vihitään. Saman saa maistraatissakin, joten jos homoliitot on noin kova pala, suosittelen eroamaan koko valtiosta ja hakemaan kansalaisuutta muualle. Ei tämä päätös ole kirkon "vika" millään muotoa.
Samaa mieltä! Raivostuttavaa oikeesti!
Nyt ei ole kyse kirkkovihkimisistä vaan lakimuutoksesta. Daijut!
Mä olen eronnut sen takia, että en halua maksaa mitään ylimääräisiä veroja..
Mäkään en halunnut maksaa mitään homo kirkolle!!!
Kirkolla ei ole Suomen lakien kanssa (luojan kiitos!) mitään tekemistä. Avioliiton siunaamisesta ei ole tehty lakimuutosta.
yli 5100 eronnut tänään.
Minä en ole eronnut kirkosta enkä aio eroa koskaan. Syy on tosin siinä että minua ei ole kirkkoon koskaan liitettykään. :D yli 44 vuoden kirkkoon kuulumattomuus kokemuksella voin sanoa että ilman kirkkoa pärjää erittäin hyvin jos ei paremminkin.
Tämä kirkostaeroamisbuumi kertoo vain tämän päivän lammasmaisesta joukkoilmiöstä, jossa tehdään asioita siksi kun muutkin, se on muotia. Ilman sosiaalista mediaa ja internettiä tällaista ei olisi, ihmiset ei tee näitä ratkaisuja itse omassa päässään harkiten, vaan he menevät siihen hypetykseen ja rummutukseen mukaan, se on ihan selvä ja aika noloa. Nämä päätökset on tehty usein täysin hetken mielijohteesta.
Minun mieheni erosi eilen, kertoi siitä minulle tänään. Olen kyllä tiennyt, että suunnittelee asiaa. En tiedä muuta syytä kuin raha.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:54"]
Tämä kirkostaeroamisbuumi kertoo vain tämän päivän lammasmaisesta joukkoilmiöstä, jossa tehdään asioita siksi kun muutkin, se on muotia. Ilman sosiaalista mediaa ja internettiä tällaista ei olisi, ihmiset ei tee näitä ratkaisuja itse omassa päässään harkiten, vaan he menevät siihen hypetykseen ja rummutukseen mukaan, se on ihan selvä ja aika noloa. Nämä päätökset on tehty usein täysin hetken mielijohteesta.
[/quote]
No mä olen onneksi aika poikkeava yksilö kun minua ei ole 1970 vuoinna kastettu. Ei ole kovin montaa vastaan tullut saman ikäistä.
t 7
Minä erosin koska en halua maksaa homoveroa. Olen hetero eikä homoveron maksaminen ole heterolle tervettä.
Tämä todistaa vain, kuinka vähä-älyisiä ja tietämättömiä homoliittoja vastustavat ovat. Jos haluat todistaa olevasi älykäs kristitty homojen avioliittoa vastustava, kerro tähän koulutustasosi tai älykkyysosamääräsi.
Minusta tuo eroakirkosta sivusto on jotenkin pahantahtoinen juttu, koska miksi he haluavat tuhota vuosituhansia vanhan instituution, joka kuitenkin tuo paljon hyvää ja lohtua jäsenilleen? Siis mikä se heidän motiivinsa on? Miksei tämän asian ole voinut antaa olla jokaisen itse päätettävissä, vaan on pitänyt alkaa ihan järjestelmällisesti kampanjoimaan sen puolesta, ihan "aivopesemään" ihmisiä helpoilla argumenteilla eroamaan kirkosta, "säästät rahaa, eroa NYT". Ja ihmiset sen enempää ajattelematta eroavat. Miksi tämä on ateisteille kuin voitto aina kun porukkaa eroaa, sitä en ymmärrä. Ei ole kovin suvaitsevaista. He ajavat asiaansa paljon rumemmin kuin mistä kirkkoa kritisoivat. Minusta olisi sääli nähdä koko kirkon luhistuvan, seurakuntien alasajon ja kirkkojen purkamisen tarpeettomina kun ei rahaa ole ylläpitää eikä kävijöitä. Kirkkoa saa toki kritisoida, mutta minusta kirkolla on suuressa mittakaavassa paljon enemmän positiivisia kuin negatiivisia vaikutuksia. Siihen kysymykseen, onko jumalaa oikeasti olemassa, emme koskaan tule saamaan elämämme aikana vastausta, se on uskon asia, eikä siitä kannata kiistellä, tai muita mustamaalata. Taas on lähtemässä yksi heikkojen puolustaja tästä yhteiskunnasta. Onnittelut kaikille siihen osallistuneille.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:36"]Nyt ei ole kyse kirkkovihkimisistä vaan lakimuutoksesta. Daijut!
[/quote]
Et tainnut kuulla piispan hehkutusta! Ei taida kuulua kirkon miehen tapoihin puhua vasten raamattua.
Laillinen oikeus niin kirkon vähän hankala laittaa homojen vihkimistä pois. Siinä vaiheessa lähtee muutama ihminen kirkosta.