Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pienituloinen. Tässä lasten joululahjat

Vierailija
29.11.2014 |

Ostan heille zhi zhi love koirat kantokassissa, muuta en.

Äidiltäni saavat kylpypyyhkeet ja kirjat, sen lisäksi karkkipussit. Saavat siis kolme lahjaa aattona

Siskoni antoi jo lapsille lego rakennussarjan

Isäni ja mummoni antavat rahaa yhteensä noin 100e, joka säästetään ja jolla sitten joulun jälkeen voidaan ostaa jotain alesta. Loput rahoista käytetään leffalippuihin, uimahallireissuihin yms.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjamäärä kuulostaa kyllä minusta ihan sopivalta. En ymmärrä kenenkään kohdalla tolkutonta lahjavuorta. Itse olen jo useampana vuonna hankkinut lahjoja jopa kirpputorilta, sieltä löytää uudenveroisia tavaroita, varsinkin lapsille.

Toivotan teille lämminhenkistä joulua läheisten kanssa. Se on joulussa tärkeintä ja muutenkin elämässä. Pidä mielesi iloisena ja rakastavana, se on paras lahja lapsillesi.

Vierailija
2/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa. Mukavaa joulua teille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sen pitää ollakin. Muutama lahja ja loppu rakkautta ja joulun lämpöä!

Vierailija
4/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus mitataan materiassa.

Vierailija
5/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs jos on monta lahjaa ja lisäksi vielä enemmän rakkautta, läheisyyttä ja yhdessäoloa. Ei nämä kaksi sulje toisiaan pois. Niin janpienet lapset ovat varmasti vähään tyytyväisiä, mutta kolulaiset ja isomman pk. Ikäiset aivan varmasti hoidossa jankoulussa verailevat mitä kukakin sai. Ja ne jotka saivat vähemmän ovat harmissaan.
Ja sanon tämän ihan omasta kokemuksesta, koska olin aina itse se lapsi joa sai vähiten lahjoja, kun vanhemmilla ei paljoon ollut varaa.

Vierailija
6/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:48"]

No entäs jos on monta lahjaa ja lisäksi vielä enemmän rakkautta, läheisyyttä ja yhdessäoloa. Ei nämä kaksi sulje toisiaan pois. Niin janpienet lapset ovat varmasti vähään tyytyväisiä, mutta kolulaiset ja isomman pk. Ikäiset aivan varmasti hoidossa jankoulussa verailevat mitä kukakin sai. Ja ne jotka saivat vähemmän ovat harmissaan. Ja sanon tämän ihan omasta kokemuksesta, koska olin aina itse se lapsi joa sai vähiten lahjoja, kun vanhemmilla ei paljoon ollut varaa.

[/quote]

Ja näin opetetaan lapset kuluttamaan turhaan ja haluamaan vain entistä enemmän. 

Vierailija
7/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kai oudot 6- ja 8-vuotiaat kun eivät vertaile. Eivät keskenään eikä kavereiden kanssa, lahjojen määrää tai laatua. Juttelevat kyllä lahjoista mutta eivät vertaile tai osoita kadehtivansa. . Nykyään lahjatoiveet ovat myös melko vaatimattomia ja realistisia. Tietävät kyllä ettei pukki tuo ipadia, pelikonsoleita tai muutakaan turhaa.

Vierailija
8/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa. Iloista Joulua teille!

Vierailija
9/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:28"]

Lahjamäärä kuulostaa kyllä minusta ihan sopivalta. En ymmärrä kenenkään kohdalla tolkutonta lahjavuorta. Itse olen jo useampana vuonna hankkinut lahjoja jopa kirpputorilta, sieltä löytää uudenveroisia tavaroita, varsinkin lapsille.

Toivotan teille lämminhenkistä joulua läheisten kanssa. Se on joulussa tärkeintä ja muutenkin elämässä. Pidä mielesi iloisena ja rakastavana, se on paras lahja lapsillesi.

[/quote]

Juuri näin! Lapset eivät tajua jos joku lelu on käytetty jos se on hyvässä kunnossa. Itse sain jo silloin kun lapseni syntyi niin eräältä tutulta tosi hyväkuntoisen muumitalon kalusteineen päivineen kun jäi juuri heidän lapsiltaan ylimääräiseksi. Tänä jouluna se on paketissa :) Äitini lupasi ostaa hahmoja

Vierailija
10/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs jos on monta lahjaa ja lisäksi vielä enemmän rakkautta, läheisyyttä ja yhdessäoloa. Ei nämä kaksi sulje toisiaan pois. Niin janpienet lapset ovat varmasti vähään tyytyväisiä, mutta kolulaiset ja isomman pk. Ikäiset aivan varmasti hoidossa jankoulussa verailevat mitä kukakin sai. Ja ne jotka saivat vähemmän ovat harmissaan. Ja sanon tämän ihan omasta kokemuksesta, koska olin aina itse se lapsi joa sai vähiten lahjoja, kun vanhemmilla ei paljoon ollut varaa.

[/quote]

Mä muistan taas kun ystäväni kanssa vertailtiin eskarissa ja koulussa aina lahjoja. Hänen äitinsä oli kolmen lapsen yh, isän puolelta ei ollut sukulaisia eikä isäkään ostanut koskaan mitään. Hänellä lahjoja oli aina joku pari/kolme lelua ja mummin neulomat sukat ja lapaset. Kun taas minun vanhempani olivat vähän ylilahjoja ja minä sain jopa mielestäni liikaa lahjoja. Ei hän koskaan harmistunut :) Ollaan siis puhuttu asiasta nyt myöhemminkin kun molemmilla on omia lapsia, sanoo edelleen ettei häntä haitannut.

Vierailija
11/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoon jamaan olet itsesi ajanut kun noin köyhä olet ja lapsiakin vielä... yh?

Vierailija
12/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos jossain välissä pysähdyt, huomaat että lohdutat itseäsi sen kautta että ostat lapsillesi tavaroita.

Et siis osta niitä lapsillesi (koska he eivät niitä aidosti tarvitse) vaan ostat ne oikeastaan itsellesi, hyvittääkseni sen mistä lapsena jäit paitsi.

Jos pääset vielä pidemmälle, huomaat että et sinä tavaroista ole jäänyt paitsi, vaan jostain muusta, jonka voit toki aikuisena antaa itsellesi jos osaat itsesi kanssa pysähtyä.

Loppuu ostaminen siihen, alkaa eläminen ja tulet onnelliseksi.

Vierailija
13/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen yksinelävä nainen. Eräänä jouluna ostin veljeni vaimolle joululahjaksi Seppälästä yöpaidan. Hän avasi paketin ja heitti yöpaidan lattialle. Tämän jälkeen emme ole yhteyttä pitäneet. Tästä on 10 vuotta.

Vierailija
14/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuisille ja vielä tuntemattomille sellaisille pitää ostaa lahjoj?

Mä oon pienituloinen ja yh. Lapsi saa toivomansa pelikonsolin ja siihen pelin. Ei juurikaan ostella humpuukia pitkin vuotta. Enkä nää tarvetta paketoida
peruskäyttökamaa kuten sukkia ja pikkuhousuja joululahjaksi. On tapana ollut jouluna toteuttaa yksi lapsen toive. Lapsi saa isomman lahjan, koska on ansainnut opiskelemalla hyvin ja treenaamalla ahkerasti harrastustaan.

Vierailija
15/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos haluat nostaa lahjojen määrää voi joulupukki tuoda kuoressa noita mainitsemiasi uimahalli ja elokuvalippuja. Jos lapset on vielä pieniä ja uskovat pukkiin laita mukaan kaunis kirje tontulta. Kirjeessä voi olla esim: olen huomannut kuinka hienosti osaat jo laittaa kasvot veteen...

Vierailija
16/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla mitää pienituloisia, mutta lapset saavat tänä vuonna lahjaksi (vanhemmilta + mummilta sekä taatalta eli äidiltäni sekä appiukoltani):

12v:

Luistimet, jonkun kirjan, dvd:n + lautapelin. 

10v

Legopaketin, jonkun lima tms. "tieteis rakentelu jutun", lautapelin + suksipaketin. 

7v

Petshop talon, Barbin, luistimet ja ison palapelin.

4v:

Petsejä, nukelle "talvivaatteet" ja petivaatteet, dvd sekä pulkka.

2v:

Plaston iso kuormuri, leikki astioita, vauva nukke + Dublo paketti.

1kk:

Saa luultavasti pari vaatetta ja jonkun pienen lelun.

Sediltä ja tädeiltä tulee jotain pientä (ollaan sovittu, että kaikkien muksujen lahjat saa tädeille ja sedille maksaa max 5-10 euroa per lapsi, jos on kummilapsi, niin sitten max 20-25 euroa). Yleensä esim. karkkia, Akkarin, hiusjuttuja, liukurin, värikynät ja värityskirjan, palapelin tms. pientä.

Vierailija
17/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy lapsiasi, että kehtaakin tulla tuollaisella leuhkimaan, "katsokaa nyt mun sädekehää, meidän lapset saa niin vähän lahjoja!" :(

Vierailija
18/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:25"]

[/quote]

Jos jossain välissä pysähdyt, huomaat että lohdutat itseäsi sen kautta että ostat lapsillesi tavaroita.

Et siis osta niitä lapsillesi (koska he eivät niitä aidosti tarvitse) vaan ostat ne oikeastaan itsellesi, hyvittääkseni sen mistä lapsena jäit paitsi.

Jos pääset vielä pidemmälle, huomaat että et sinä tavaroista ole jäänyt paitsi, vaan jostain muusta, jonka voit toki aikuisena antaa itsellesi jos osaat itsesi kanssa pysähtyä.

Loppuu ostaminen siihen, alkaa eläminen ja tulet onnelliseksi.

[/quote]

KIITOS!! (en ole se kelle vastasit)

Et olisi voinut kirjoittaa paremmin tätä asiaa.

Olen koittanut sanoa miehelleni, ettei osta lapsille jatkuvasti tavaraa, vaan olisi tärkeämpää olla lasten kanssa viettää kunnolla aikaa.

En ole osannut pukea ajatuksiani kunnolla sanoiksi, tuo sinun viestisi on hieno tiivistys asiasta, täytyy pyytää miestä lukemaan rauhassa ajatuksen kanssa.

Ihana lause tuo vika, toivottavasti mieheni pääsisi tähän...

"Loppuu ostaminen siihen, alkaa eläminen ja tulet onnelliseksi."

Vierailija
19/59 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:30"]

Meillä on kai oudot 6- ja 8-vuotiaat kun eivät vertaile. Eivät keskenään eikä kavereiden kanssa, lahjojen määrää tai laatua. Juttelevat kyllä lahjoista mutta eivät vertaile tai osoita kadehtivansa. . Nykyään lahjatoiveet ovat myös melko vaatimattomia ja realistisia. Tietävät kyllä ettei pukki tuo ipadia, pelikonsoleita tai muutakaan turhaa.

[/quote]

Voi jeesus... Millä tavalla iPad on turha? Tai pelikonsolit? Vittu miten katkera ihminen voikaan olla, kun ei pysty tarjoamaan lapsilleen edes jouluna hienouksia.

Vierailija
20/59 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ne lahjat ei merkitse niin paljoa. Lapsena sain useamman paketin, joista sitten aina se yksi oli ylitse muiden, jolla tuli aattoilta leikittyä. Saavat nyt toivomansa koirat kantokassissa, pyyhkeet, jotka tulee tarpeeseen ja kirjat, joita tykkäävät lukea. Sitten on sitä karkkia. 

Jouluna ja joulun odotuksessa tärkeintä on yhdessä olo ja yhdessä tekeminen, pipareiden ja torttujen leipominen, joulumusiikin kuuntelu ja joulusatujen lukeminen. Lapset on koululaisia.

Toivon myös kaikille hyvää joulua ja jokainen laittaa niin paljon/vähän lahjoja kuin haluaa

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi