Kaukokaipuu, onko kellään?
En tiedä onko tämä nyt aivan väärä palsta tälle jutulle, vai olisiko pitänyt suorilta mennä avautumaan jonnekin pallontallaajiin :D Kuitenkin.
Olen yli parikymppinen, tällä hetkellä työtön nainen. Seurustelen, mutta kavereita ei juurikaan ole.
Ongelmani on siis lähinnä se, että kaipaan muualle. Haluan nähdä maailmaa mahdollisimman paljon, esimerkiksi reissata pienellä budjetilla. Ajatus oravanpyörästä ahdistaa. Perheen perustaminen ei ole ajankohtaista. Tuntuu, että täällä suomessa on minulle hyvin vähän "mitään".
Työtön kun olen, päiväni saattavat kulua netissä surffailuun, kotihommiin ja liikkumiseen. Sosiaaliset kontaktit puuttuvat välillä täysin.
Minua ahdistaa. Ahdistaa tämä pitkä, kylmä ja pimeä talvi. Ihmiset, jotka eivät hymyile vaan ovat töykeitä. En vaan tiedä mitä tehdä, enkä ole varma miksi tänne edes kirjoitin :D Kellään samoja fiiliksiä?
Kommentit (25)
Lähdetään kauas pois, sinne missä on lämmin ja niin paljon elävämmin loistaa tähdet ja kuu
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:28"]
Lähdetään kauas pois, sinne missä on lämmin ja niin paljon elävämmin loistaa tähdet ja kuu
[/quote]
Mullekin tuli tuo Raappanan biisi mieleen!
Mieluummin passi täynnä leimoja, kun koti täynnä tavaraa. Kyllä nostaa kaukokaipuu päätään mitä pidemmälle syksyä mennään, talvi on vielä pahempi. Yksi kuukauden reissu Aasiassa takana, toivottavasti monta edessä. Tuosta reissusta jäi kyllä sellainen kipinä ja halu maailmalle. Harmi, että seuraava reissu on mahdollista vuoden päästä aikaisintaan... Välillä miettii noita working holiday-juttujakin, että pitäisikö kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:19"]
Voihan sitä vaikka vuoden matkustella, mutta ulkomaille jääminen kaduttaa usein siinä vaiheessa, kun omat vanhemmat kaipaisivat apua. No tiedän tällaisen tapauksen juuri nyt. Huoli on kova, kun läheinen on yksin, muisti Dementtinä pätkii ja ajoi kotiavun pois sekopäissään. Huutelee talonsa pihalla dementiaharhoissaan. Se läheinen siellä kaukana on paniikissa, pommittaa kaukaisempia sukulaisia, joilla.ei ole jaksamista auttaa.
[/quote]
itse olen ollut nyt yli 14 vuotta maailmalla, kaukana Aasissa. Oma äitini on nyt jo yli 70v ja mummonikin yli 90v ja ehkä olen nähnyt jo riittävästi todetakseni, että riittää. Olen valmis lähtemään kotimatkalle
ap: kun olet ole enää opiskelija, en voi ehdottaa opiskeluvaihtoa, mutta jos kaukokaipuu on polttava, ole rohkea ja lähde. Muuten jäät jossittelemaan. Tsemppiä ja toivottavasti löytyy tapa mennä
minkä ikäinen olet? En pääse katsomaan sun aloitusta, jos se siinä lukee. Australiassa taitaa olla vieläkin olla mahdollista hankkia work+travel viisumi. Se on alle 30-vuotiaille, tarkkaa ikärajaa en nyt muista. Omalla lomamatkalla vuosi sitten törmäsin hotellissa kolmeen suomalaiseen, joka olivat maassa tällä viisumilla. Googleta
[/quote]
Olen 25 :) tuota australiaa olen miettinytkin! Kielutaitoni ei ole parhaimmasta päästä, mutta eiköhän se parantuisi. Kiitos vastauksista!