Kaukokaipuu, onko kellään?
En tiedä onko tämä nyt aivan väärä palsta tälle jutulle, vai olisiko pitänyt suorilta mennä avautumaan jonnekin pallontallaajiin :D Kuitenkin.
Olen yli parikymppinen, tällä hetkellä työtön nainen. Seurustelen, mutta kavereita ei juurikaan ole.
Ongelmani on siis lähinnä se, että kaipaan muualle. Haluan nähdä maailmaa mahdollisimman paljon, esimerkiksi reissata pienellä budjetilla. Ajatus oravanpyörästä ahdistaa. Perheen perustaminen ei ole ajankohtaista. Tuntuu, että täällä suomessa on minulle hyvin vähän "mitään".
Työtön kun olen, päiväni saattavat kulua netissä surffailuun, kotihommiin ja liikkumiseen. Sosiaaliset kontaktit puuttuvat välillä täysin.
Minua ahdistaa. Ahdistaa tämä pitkä, kylmä ja pimeä talvi. Ihmiset, jotka eivät hymyile vaan ovat töykeitä. En vaan tiedä mitä tehdä, enkä ole varma miksi tänne edes kirjoitin :D Kellään samoja fiiliksiä?
Kommentit (25)
Täällä yks, jolla on kaukokaipuu! Suomi on monessa suhteessa aivan loistava maa, mutta kyllä sitä miettii olisiko jossain muualla onnellisempi. Rahastahan se lähteminen on monesti kiinni, itsellä ainakin.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:36"]
En tiedä onko tämä nyt aivan väärä palsta tälle jutulle, vai olisiko pitänyt suorilta mennä avautumaan jonnekin pallontallaajiin :D Kuitenkin. Olen yli parikymppinen, tällä hetkellä työtön nainen. Seurustelen, mutta kavereita ei juurikaan ole. Ongelmani on siis lähinnä se, että kaipaan muualle. Haluan nähdä maailmaa mahdollisimman paljon, esimerkiksi reissata pienellä budjetilla. Ajatus oravanpyörästä ahdistaa. Perheen perustaminen ei ole ajankohtaista. Tuntuu, että täällä suomessa on minulle hyvin vähän "mitään". Työtön kun olen, päiväni saattavat kulua netissä surffailuun, kotihommiin ja liikkumiseen. Sosiaaliset kontaktit puuttuvat välillä täysin. Minua ahdistaa. Ahdistaa tämä pitkä, kylmä ja pimeä talvi. Ihmiset, jotka eivät hymyile vaan ovat töykeitä. En vaan tiedä mitä tehdä, enkä ole varma miksi tänne edes kirjoitin :D Kellään samoja fiiliksiä?
[/quote]
Oli sama monta vuotta ja sitten lähdin. Jos kaukokaipuu on isompi kuin rakkaus poikaystävään niin jätä se ja lähde. Jos poikaystävä merkkaa enemmän niin jää sen luokse mutta älä itke tälläistä. Sulla on mahdollisuus lähteä jos oikeasti haluat. Mikään ei pidättele sua kuin sinä itse. Jos et lähde niin kadut sitä myöhemmin. Kaukokaipuu parantuu vain lähtemällä jonnekin. If your dreams don't scare you, they're not big enough.
Minulla oli ja lähdin. Olin poissa eri puolilla maailmaa noin kymmenen vuotta. Palasin, halusin perustaa perheen. Nyt viisi vuotta myöhemmin olen yhä yksin, sopivaa kumppania ei ole löytynyt. Vuodet olivat antoisia ja kannattaa lähteä, jos se kovasti houkuttaa. Palaa kuitenkin takaisin nuorempana kuin minä jos haaveissasi on perhe, aika kuluu kamalan nopeasti.
T:N36
Voithan etsia toita ulkomailtajolloin et lahtisi tyhjan paalle ja ainahan sita takaisin paasee jos ei viihdykaan. Itsellani oli kaukokaipuu jo hyvin nuoresta ja heti lukion jalkeen lahdin enka takaisin ole tullut. En kokenut kuuluvani suomeen ja nuoruuteni suurin tavoite oli paasta pois suomesta, enka koskaan edes suunnitellut elamaa Suomessa, vaikka kivahan siella on valilla kayda. Jos tarpeeksi haluat sita keksit kylla keinot sen toteutukseen!
Itselläni oli nuorempana ja lähdin reissuun. Enää ei ole lainkaan. Suosittelisin, että katsoisit senkin kortin, niin ei jää vaivaamaan.
Kiitos vastauksistanne! olen itsekin sitä mieltä, että kannattaa lähteä, eikä vaan suunnitella. Kerran täällä vaan eletään ja tiedän että tulen katumaan myöhemmin, jos en ikinä minnekään lähde. Poikaystäväni on minulle todella tärkeä ja olisi kiva reissata yhdessäkin, mutta hänellä on täällä suomessa paljon enemmän "kiinni" kuin minulla.
Mietin, että jos ensin tekisi lyhyempiä reissuja. Ainut "este" on lähinnä raha, jota on kyllä vähän säästössä, mutta ei turhan paljoa. Työllisyystilanne kun on mitä on ja olen tälläkin hetkellä työtön :/ ap
Itse lähinnä ihmettelen niitä, jolla tätä kaipuuta ei ole. Tiedän, että ihmiset ovat erilaisia ja monien haave on oma asunto, vakityöpaikka ja perhe. Minä olen kuitenkin pienen ikäni haaveillut rinkka selässä matkustamisesta ja siksi kaipuu ulkomaille on suuri.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:11"]
Itse lähinnä ihmettelen niitä, jolla tätä kaipuuta ei ole. Tiedän, että ihmiset ovat erilaisia ja monien haave on oma asunto, vakityöpaikka ja perhe. Minä olen kuitenkin pienen ikäni haaveillut rinkka selässä matkustamisesta ja siksi kaipuu ulkomaille on suuri.
[/quote]
Ei ole suuri ihmetyksen aihe. Kaipuuta ei välttämättä ole, jos se on esim. jo täytetty. Olin 10v yhtä soittoa rinkka selässä maailmalla ja usko pois kauheata paloa takaisin ei ole.
Voihan sitä vaikka vuoden matkustella, mutta ulkomaille jääminen kaduttaa usein siinä vaiheessa, kun omat vanhemmat kaipaisivat apua. No tiedän tällaisen tapauksen juuri nyt. Huoli on kova, kun läheinen on yksin, muisti Dementtinä pätkii ja ajoi kotiavun pois sekopäissään. Huutelee talonsa pihalla dementiaharhoissaan. Se läheinen siellä kaukana on paniikissa, pommittaa kaukaisempia sukulaisia, joilla.ei ole jaksamista auttaa.
Joo, toi menee ohi noin25 vuodessa. Mutta mene nyt, kun menottaa
11 jatkaa. Sillä on veli, mutta se ei auta, kun alkoholisoitui.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:11"]
[/quote]
Ei ole suuri ihmetyksen aihe. Kaipuuta ei välttämättä ole, jos se on esim. jo täytetty. Olin 10v yhtä soittoa rinkka selässä maailmalla ja usko pois kauheata paloa takaisin ei ole.
[/quote]
No tuon ymmärrän! Mutta tiedän ihmisiä, jotka eivät ole lainkaan kiinnostuneita matkailusta.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:11"]
[/quote]
[/quote]
Ja ei kaikki halua mennä tai lähteä. Jokaisella eri kiinnostuksen kohteet.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:20"]Joo, toi menee ohi noin25 vuodessa. Mutta mene nyt, kun menottaa
[/quote]
Mielestäni nuorena kannattaakin matkustaa :) ei sitä niin vaan enää lähdetä rinkka selässä maailmalle, kun on lapsia ja vakityö jne.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:19"]
Voihan sitä vaikka vuoden matkustella, mutta ulkomaille jääminen kaduttaa usein siinä vaiheessa, kun omat vanhemmat kaipaisivat apua. No tiedän tällaisen tapauksen juuri nyt. Huoli on kova, kun läheinen on yksin, muisti Dementtinä pätkii ja ajoi kotiavun pois sekopäissään. Huutelee talonsa pihalla dementiaharhoissaan. Se läheinen siellä kaukana on paniikissa, pommittaa kaukaisempia sukulaisia, joilla.ei ole jaksamista auttaa.
[/quote]
itse olen ollut nyt yli 14 vuotta maailmalla, kaukana Aasissa. Oma äitini on nyt jo yli 70v ja mummonikin yli 90v ja ehkä olen nähnyt jo riittävästi todetakseni, että riittää. Olen valmis lähtemään kotimatkalle
ap: kun olet ole enää opiskelija, en voi ehdottaa opiskeluvaihtoa, mutta jos kaukokaipuu on polttava, ole rohkea ja lähde. Muuten jäät jossittelemaan. Tsemppiä ja toivottavasti löytyy tapa mennä
minkä ikäinen olet? En pääse katsomaan sun aloitusta, jos se siinä lukee. Australiassa taitaa olla vieläkin olla mahdollista hankkia work+travel viisumi. Se on alle 30-vuotiaille, tarkkaa ikärajaa en nyt muista. Omalla lomamatkalla vuosi sitten törmäsin hotellissa kolmeen suomalaiseen, joka olivat maassa tällä viisumilla. Googleta
Itse olen 25 ja kaipuu maailmalle kova. Oman ikäiset tuttuni ovat joko vielä biletysvaiheessa tai perustamassa perhettä. Minua ei kiinnosta kumpikaan.
On ollut jo aivan lapsesta lähtien. Äitini on kertonut, miten avasin 1 vuotiaana keittiön alimman laatikon ja sanoin syyksi siihen, että menen täältä kaikkiin paikkoihin. Olen aina rakastanut lentokoneita ja junia. Lentokentät ja juna-asemat ovat aina olleet minulle kauniita paikkoja. Lähdöntunnelma. :)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:32"]On ollut jo aivan lapsesta lähtien. Äitini on kertonut, miten avasin 1 vuotiaana keittiön alimman laatikon ja sanoin syyksi siihen, että menen täältä kaikkiin paikkoihin. Olen aina rakastanut lentokoneita ja junia. Lentokentät ja juna-asemat ovat aina olleet minulle kauniita paikkoja. Lähdöntunnelma. :)
[/quote]
Jatkan vielä. Olen käynyt 15 eri maassa. :)
Mulla ei ole kaukokaipuuta, mitä nyt välillä iskee, kun tytär laittaa kuvia Japanin-vaihtovuodeltaan. Mutta jos sulla on mahdollisuus lähteä, niin lähde! Täälläkin ehdit vielä olemaan ihan riittävästi.