Miten se sika jätetään?
Palstalla useammassakin ketjussa kehoitetaan jättämään se sika. Miten? Antakaapa sian jättäneen noviisille hiukan esimerkkejä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Voiko sika parantua vaivastaan vai onko tuomittu loppuiäkseen?
Niinkuin aiemminkin jo kerrottiin: sika on sika. Ei se uljaaksi oriksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa. Laitat sian säkkiin ja myyt vastaantulijalle: "Osta sika säkissä"!".
Tää on vaikeeta nykyään. Kaikkialla varoitetaan ostamasta sikaa säkissä.
Ihan varmasti saa myytyä, jos pyytää siitä kahvipaketin vaihdossa.
Ei kai kukaan hyvää sikaa tosissaan hylkää? Minkä haukkumisesta sitä sitten saisi päivänsä täyteen?
Vierailija kirjoitti:
Olimme 11 vuotta yhdessä. Mies oli täydellistä aviomiesmateriaalia: kiltti, hauska, minulle tarpeeksi hyvännäköinen, fiksu, lapsirakas, reilu, hyvin koulutettu ja hyvässä työssä.
Ulospäin näytimme täydelliseltä pariskunnalta ja kaikki vaan odottivat häitä ja lapsia. Emme kuitenkaan tehneet mitään muuta kuin kävimme töissä ja kaupassa. Elämä oli vain tylsän tappavaa arkea.
Eräänä iltana mies sanoi haluavansa mennä naimisiin ja perustaa perheen. Sillä hetkellä tajusin, että tulevaisuuteni olisi olla lasten kanssa jumissa kotona pikkupaikkakunnalla, työssä, jota tekisin vain siksi, koska valinnanvaraa ei ollut. Olin kauhuissani. Tiesin, että päätös olisi tehtävä, koska olin jo 31-vuotias ja markkina-arvoni työ- ja parisuhdemielessä laskisi roimasti muutamassa vuodessa. Lähdin ja jätin sen sian.
Tässä ei kyllä ollut sika kyseessä. Mies oli vain tylsä mielestäsi.
No vaikka siihen vakiopaikalle, eli sohvalle?
Heitetään sen tavarat pihalle sateeseen ja sarjoitetaan yhteisen kodin lukot uudestaan hänen ollessa töissä. Sitten kun hän palatessaan pillastuu soitetaan 112.
Vierailija kirjoitti:
Heitetään sen tavarat pihalle sateeseen ja sarjoitetaan yhteisen kodin lukot uudestaan hänen ollessa töissä. Sitten kun hän palatessaan pillastuu soitetaan 112.
Käykö sun sika muka töissä? Mun ei käy kun baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äijä ei käy missään, paitti paskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äijä ei käy missään, paitti paskalla.
Kuinka usein harrastaa tota liikuntaa? Pistä huusin ovi lukkoon niin saa paskantaa housuihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on baarimikko, niin...
Suljetaan se oven ulkopuolelle, eikä ruokita enää millään tavalla. Kyllä se muualle menee, loppujen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä routa porsaan kotia ajaa. Vaikka sitten jonkun toisen kotia.
Tuossa on ilmeisesti lyöntivirhe. Pitäisi olla:"Kyllä rouva porsaan kotiin ajaa!"
Meiltä lähti sika tänään ihan niska-persotteella. Yritti selittää jotain kaverinsa luona olemisesta koko yön mutta olin soitellut tälle samalle kaverille illalla eikä se tiennyt sian liikkeistä mitään. Mulle ei paskaa syötetä, joten olin pakannut kamat yhteen ikeakassiin ja kun aamulla ilmestyi ovelle, löin kassin käteen ja toivotin hyvää loppuelämää. Onnea seuraavalle, jonka oven taakse kassimies ilmaantuu.
Sika jätetään? Ei kai sitä hyvää sikaa nyt syömättä jätetä. Jouluun ei ole enää kuin kaksi kuukautta.
Taas viikonloppu edessä ja kaappi täytetty kaljalla. Ruokaa ei "muistettu" ostaa, ..kele! Onkohan tullut aika jättää tuo karju? Vaan miten sen tyylikkäästi tekisin?
Lajinomaista käyttäytymistä, näemmä:
Siat ovat sosiaalisia eläimiä, jotka luonnossa elävät muutaman toisilleen sukua olevan emakon ja näiden jälkeläisten muodostamissa ryhmissä. Ryhmät ovat sosiaalisesti vakaita. Eri toiminnot, kuten ruuanhaku ja lepo, tapahtuvat samanaikaisesti muiden ryhmän jäsenten kanssa. Perheryhmät liikkuvat päivisin laajoillakin alueilla ja nukkuvat öisin omissa yöpesissään. Luonnonoloissa emakot rakentavat porsimisen lähestyessä pesän. Pesä suojaa porsaita pedoilta, säältä ja emakon alle jäämiseltä. Emakot vieroittavat eli lakkaavat imettämästä porsaitaan pikkuhiljaa useiden kuukausien aikana. Nuoret karjut elävät omissa laumoissaan ja myöhemmin yksinään lisääntymiskautta lukuun ottamatta. Sialla on voimakas tarve tonkia ja tutkia kärsällään. Se on utelias sekasyöjä, jonka ravinto on kuitupitoista ja koostuu pääosin kasviksista.
https://www.elaintieto.fi/sika/