En jaksa enää selkärangatonta kaveriani!
Mä oon nyt kaksi vuotta kuunnellut jatkuvaa ruikutusta hänen narsistimiehestään kun hän hakkaa ja manipuloi ja pettää ja tekee sitä ja tätä. Mä olen ollut lukemattomia kertoja tekemässä "hätämuuttoa" kun kaveri on hetkellisesti sisuuntunut ja hälyttänyt mut paikalle hakeen hänen tavaroitaan, että hän muuttaisi pois. Yhtä monta kertaa oon sit pari päivää myöhemmin saanut kuulla sen saman "mä oon menossa nyt sen luo kun pitää puhua asiat läpi..." ja sitten ne on taas palanneet yhteen. Mä oon ollut se olkapää, mulle on koko ajan ammennettu pahaa oloa. Kun mun elämässä tapahtui mullistuksia niin tälle kaverille ei tullut kertaakaan mieleen kysyä, että miten mä voin ja mitä mulle kuuluu. Koska hänen oma kurjuutensa on niin ainutlaatuista ja tärkeää, että mitä sitä nyt muiden jaksamista miettimään.
Nyt viikko sitten tuli viimeisin ero ja kaveri vakuutti, että nyt tää on tässä. Ja mä uskoin, koska oon naiivi/optimisti. Tänään meillä oli suunnitelmissa lähteä juhlistamaan eroa. Äsken tuli tekstiviesti, että hän ei ehdikkään nähdä kun pitää mennä "puhumaan asiat selviksi" exän kanssa. Saatana. Tää oli viimenen niitti, mä en jaksa enää. Laitoin viestin, että muhun ei tarvitse enää ottaa yhteyttä. Kaikki muut hänen kaverinsa ovat tajunneet sentään laittaa välit poikki jo vuosi sitten.
Älkää narsistien uhrit ihmetelkö miksi jäätte yksinjos pidätte tollaista.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:53"]
Good for you. Itsellä on kans yksi tuttu joka palaa ja katoaa kartalle omien halujensa mukaan ja aina palatessaan itkee ne laulut kuinka oli pahoinpitelyä, masennusta sun muuta ja nyt tarvitaan ystävää. Ja silti aina palataan saman miehen luo.
En ole katkaissut välejä, mutta yhteydenpitoni on niin satunnaista ja innotonta, että siitä suivaantuneena neiti pitää mykkäkoulua. Eikä mua haittaa yhtään :D
[/quote]
Haha joo just toi, miten me nähään tasan kun hänelle sopii :D Jos mä tarvitsisin ystävää niin hän ei välttämättä edes vastaa viesteihin. Mutta sitten jos hänelle tulee jotain niin mulle soitetaan kesken työpäivän, vaikka hän tietääkin oikein hyvin, etten mä ehdi töissä puhumaan.
Tosi kohtuullista alkaa mököttämään sulle, huhuhh, mistä tollasia ihmisiä oikeesti sikiää?
Ne on niitä epätoivoisia naisia jotka eivät pärjää yksin.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:57"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:57"]
[/quote]
Se on kyllä jännä kun tonkin huolenaihe tuntuu aina olevan just se "yhyy mistä mä nyt löydän miehen?". MIKSI pitäis löytää joku? Miksei voi edes hetken aikaa elää itselleen?
Hänellä on persoonallisuushäiriö. Ikävä paljastaa tämä asia sinulle, mutta hän ei_Koskaan muutu. Ei koskaan. Ymmärrätkö? Ei koskaan.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:17"]
Hänellä on persoonallisuushäiriö. Ikävä paljastaa tämä asia sinulle, mutta hän ei_Koskaan muutu. Ei koskaan. Ymmärrätkö? Ei koskaan.
[/quote]
Siis puhutko sä nyt tosta miehestä vai kaverista?
Kaveriasi tarkoitan. Olen asiasta kuvauksesi perusteella täysin varma.
Suosittelitko hänelle terapiaa tms. ammattiapua?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:26"]
Kaveriasi tarkoitan. Olen asiasta kuvauksesi perusteella täysin varma.
[/quote]
Aaa okei! Mä en oikeastaan paljoa tiedä persoonallisuushäiriöistä, mutta ennen tätä narsistimiestä hän oli ihan hyväkin ystävä.
Hän ei hyödy terapiasta mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
Lopeta hänen paapomisensa ja mukaan meneminen ja elä omaa elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:30"]
Hän ei hyödy terapiasta mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
Lopeta hänen paapomisensa ja mukaan meneminen ja elä omaa elämääsi.
[/quote]
Näin kyllä aion vastedes tehdäkkin!
Hän on kyllä käynyt jollain psykologilla juttelemassa, mutta alkaa vähän vaikuttamaan menetetyltä tapaukselta...
Mistä tuo käytös johtuu? Miksi ihmiselle tulee persoonallisuushäiriö? Eli hän keksii kaiken vai onko miehessä vikaa? Miksi ei hyödy terapiasta? Mietin oonko itse samanlainen..
Pershäiriöiden juuret ovat niin syvällä lapsuudessa, että niiden korjaaminen on todella työlästä, vaikeaa ja pitkäkestoista. Jos ymmärrät sanan persoonallisuus, ymmärrät, että hänen koko olemisensa ja olemuksensa on kyseessä. Ja häiriintynyt persoonallisuus on jotain erittäin kokonaisvaltaista. Empatiakyky hänellä on vähintäänkin rajoittunut. Jos hän pääsee tästä ihmisestä eroon, tilalle tulee uusi samanlainen suhde. Ymmärrätkö, hänen korjaamisensa on lähes mahdotonta!
Eka ajatus, kun luin tekstisi ap: oletko varma, että kaverisi ei ole tässä kuviossa se narsisti?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:38"]
Pershäiriöiden juuret ovat niin syvällä lapsuudessa, että niiden korjaaminen on todella työlästä, vaikeaa ja pitkäkestoista. Jos ymmärrät sanan persoonallisuus, ymmärrät, että hänen koko olemisensa ja olemuksensa on kyseessä. Ja häiriintynyt persoonallisuus on jotain erittäin kokonaisvaltaista. Empatiakyky hänellä on vähintäänkin rajoittunut. Jos hän pääsee tästä ihmisestä eroon, tilalle tulee uusi samanlainen suhde. Ymmärrätkö, hänen korjaamisensa on lähes mahdotonta!
[/quote]
Eli hankalan lapsuuden omaavat voi vaan hylätä jos vaikka vanhemmatkaan ei ole osanneet rakastaa? Niinkö? Tätäkö psykologit opettaa?
Ei, kuinka voit olla noin ulalla 18? Se vaan on niin pitkäkestoisen terapian vaativaa ja siihen monella persohäiriköllä ei ole edellytyksiä, rahkeita, rahaa, aikaa, kykyä, mahdollisuutta.
Ap, teet ihan oikein, kun rupeat välillä ajattelemaan myös omaa jaksamistasi. Sinä et pysty auttamaan ystävääsi, koska hän ei oikeasti ymmärrä, että hän tarvitsee apua. Hän tuntuu olevan vielä hyvin sidoksissa mieheensä ja siksi palaa takaisin miehen luo joka kerta, kun mies vain viheltää.
Ysätäväsi pitää ihan oikeasti haluta irti miehestä. Hänen pitää riuhtaista itsensä tuosta ikävästä parisuhteestaan. Ei varmaankaan kukaan osaa sanoa, kuinka kauan menee, ennen kuin ystäväsi tulee oikeasti järkiinsä. Jos hyvin käy, se tapahtuu piankin. Jos todella huonosti, mies ehtii hakata ystäväsi hengiltä ennen ystäväsi järkiintymistä.
Ystäväsi on täysi lapanen eikä tunnu välittävän hengestään eikä terveydestään. Parisuhdeväkivaltatapuksissa myös sivulliset voivat tehdä rikosilmoituksen. Miksi kukaan ystäväsi tutuista - sinä mukaan luettuna - ei koskaan soittanut poliisia paikalle?
Taitaa olla todella yleinen tilanne. Ymmärrän hyvin sen, että tilanne turhauttaa sivusta katsovaa. Valitettavasti on juuri niin, kuin tässä ketjussa on jo todettu: kaverilla on jonkinlainen ongelma (minkä laatuinen, sitä ei voida ihan tämän kuvauksen perusteella määrittää), joka ei poistu sillä, että puhuu järkeä tai sillä, että tulee 100 kertaa hakatuksi. Kyse ei myöskään ole kaverisi tyhmyydestä, mikä on kyllä ihan hyvä ymmärtää. Ketjun aloittaja ei voi yksin pelastaa ystäväänsä vaan todellakin tarvitaan ulkopuolista ammattiapua. Hyvä ystävä selvittäisi, kuinka sitä voi saada.
Good for you. Itsellä on kans yksi tuttu joka palaa ja katoaa kartalle omien halujensa mukaan ja aina palatessaan itkee ne laulut kuinka oli pahoinpitelyä, masennusta sun muuta ja nyt tarvitaan ystävää. Ja silti aina palataan saman miehen luo.
En ole katkaissut välejä, mutta yhteydenpitoni on niin satunnaista ja innotonta, että siitä suivaantuneena neiti pitää mykkäkoulua. Eikä mua haittaa yhtään :D