Ehkäisypillerit/-rengas/-kapseli vai kierukka?
Mitä ehkäisyvalmistetta itse käytät?
Miksi?
Oletko tyytyväinen?
Paljonko on maksaa?
Itsellä alkaisi olla uusi ehkäisyvalmiste pian ajankohtainen, joten haluaisin kuulla kaikenlaisia kokemuksia ja mielipiteitä aiheesta. Mitä suosittelet tai et suosittele?
Kommentit (56)
Kuparikierukka ollut nyt muutoman kuukauden. En halunnut kortsun kanssa enää touhuta ja hormoneja en kroppaani halua/voikaan yhdistelmäpillereitä. Hyvin toiminut ainakin vielä jos ei oteta huomioon järettömiä kuukautisia. Kaks ekaa päivää vuotaa niin paljon että oltava inkontinenssi suojat mutta sitten rauhoittuu normaaliksi paksummilla siteillä pärjääväksi. Tiputtelua 9pv. Mies välillä valittaa että narut tuntuvat mutta muuten tyytyväinen.
Minulla on kapseli :) patukka maksoi 125 euroa ja kestää 3 vuotta hyvänä. Valitsin tämän menetelmän, kun ei tarvitse muistaa yhtikäs mitään, kunhan käy kolmen vuoden välein huoltamolla! Myös 99,8% varmuus oli todella houkutteleva. Olen ollut tyytyväinen, laiton jälkeen käsi oli vain viikon kipeänä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:51"]Minulla on kapseli :) patukka maksoi 125 euroa ja kestää 3 vuotta hyvänä. Valitsin tämän menetelmän, kun ei tarvitse muistaa yhtikäs mitään, kunhan käy kolmen vuoden välein huoltamolla! Myös 99,8% varmuus oli todella houkutteleva. Olen ollut tyytyväinen, laiton jälkeen käsi oli vain viikon kipeänä.
[/quote]
Onko ollut mitään sivuvaikutuksia? Millaiset kuukautisesi ovat nyt?
Hormoneissa ei ole mitään järkeä. Ne ovat myrkkyä
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:51"]Minulla on kapseli :) patukka maksoi 125 euroa ja kestää 3 vuotta hyvänä. Valitsin tämän menetelmän, kun ei tarvitse muistaa yhtikäs mitään, kunhan käy kolmen vuoden välein huoltamolla! Myös 99,8% varmuus oli todella houkutteleva. Olen ollut tyytyväinen, laiton jälkeen käsi oli vain viikon kipeänä.
[/quote]
Mulla on jo kaksi kapselia käyttänyttä ystävää tullut raskaaksi, joten en ihan sinisilmäisesti luottaisi noihin prosentteihin :S
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:51"]Minulla on kapseli :) patukka maksoi 125 euroa ja kestää 3 vuotta hyvänä. Valitsin tämän menetelmän, kun ei tarvitse muistaa yhtikäs mitään, kunhan käy kolmen vuoden välein huoltamolla! Myös 99,8% varmuus oli todella houkutteleva. Olen ollut tyytyväinen, laiton jälkeen käsi oli vain viikon kipeänä. [/quote] Mulla on jo kaksi kapselia käyttänyttä ystävää tullut raskaaksi, joten en ihan sinisilmäisesti luottaisi noihin prosentteihin :S
[/quote]
Tuleeko kapselista yhtä paljon hormoneja kroppaan kun pillereistä? Kuparikierukka kiinnostaa muuten mutta olen kuullut että siitö seuraa runsaat kuukautiset. Pillereitä en kroppaani laita. Vahinkoraskaus ei olisi totaalinen maailmanloppu joten siksi kapseli kiinnostaa. Voisin elää noilla prosenteilla.
Kondomi käytössä. Hormoneja en halua, sillä kiertoni on säännöllinen ja kivuton. Kävimme mieheni kanssa yhdessä keskustelun, jonka tuloksena lopetin ehkäisyrenkaan käytön ns ylimääräisenä ehkäisynä kondomin lisäksi. Hormoneja en suosittele kenellekään jos kierrossa ei ole mitään vikaa (kipuja, epäsäännöllisyyttä) ja jos kondomilla pärjää. Vaikka monet miehet haluavat naisten popsivan pillereitä, on muistettava että nainen itse päättää mitä kehoonsa laittaa.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 16:30"]
Tästä aloituksesta saa sellaisen kuvan kuin olisi pakko käyttää jotakin noista.
Käytän kondomeja siksi että minulla on säännöllinen kierto, ei kuukautiskipuja jne. Joten jos tai todennäköisesti kun muista ehkäisymenetelmistä tulisi vaikutuksia, ne olisivat vain negatiivisia.
[/quote]
Ei tietenkään ole pakko, mutta itselleni sopii paremmin hormonaalinen ehkäisy (helpottaa mm. kuukautiskipuja), joten siksi kyselen näistä valmisteista. Mutta niin, olisiko sekin negatiivinen vaikutus, jos kuukautiset olisivat niukemmat tai tulisivat harvemmin esim. minipillereiden/ehkäisyrenkaan avulla, vai nautitko suunnattomasti menkoistasi?
AP
[/quote]
Minulle ei kuukautisista ole vaivaa, en näe mitään syytä muuttaa niitä hormonaalisesti. Jos näkisin, olisin jo tehnyt niin.
Mirena vie halut ja paino nousee. Mitkään ei ome hyviä sen puoleen. Olis kai helpompi elää nunnaluostarissa tai ruveta lesboksi.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:21"]
Kondomi käytössä. Hormoneja en halua, sillä kiertoni on säännöllinen ja kivuton. Kävimme mieheni kanssa yhdessä keskustelun, jonka tuloksena lopetin ehkäisyrenkaan käytön ns ylimääräisenä ehkäisynä kondomin lisäksi. Hormoneja en suosittele kenellekään jos kierrossa ei ole mitään vikaa (kipuja, epäsäännöllisyyttä) ja jos kondomilla pärjää. Vaikka monet miehet haluavat naisten popsivan pillereitä, on muistettava että nainen itse päättää mitä kehoonsa laittaa.
[/quote]
Onhan se kondomi vaikeampi kuin hormonaalinen ehkäisy. Mitä käytätte jos Esim harrastatte seksiä suihkussa tai uima-altaassa?
E-pillereitä syön. Monien eri vaihtoehtojen kokeilun ja ongelmien jälkeen päädyttiin gynen kanssa Zoelyyn. Toiminut hyvin ilman sen suurempia ongelmia ja pystyy vetämään jopa 2 laattaa putkeen. Ehkäisyyn ja epäsäännöllisiin menkkoihin syön. Hyvin toimineet, helppo ottaa ja vaikka siirtää menkkoja. Ei edes välivuotoja tullut. Kolmen kuukauden annos on 38 e.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:36"]
[/quote]
Onhan se kondomi vaikeampi kuin hormonaalinen ehkäisy. Mitä käytätte jos Esim harrastatte seksiä suihkussa tai uima-altaassa?
[/quote]
Kuka harrastaa uima-altaassa seksiä? Ei varmaan kovin moni, jolla ei ole omaa sellaista. Suihkussa yleensä muuta kuin yhdyntää, on tarpeeksi hankalaa muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:41"]
[/quote]
[/quote]
Kuka harrastaa uima-altaassa seksiä? Ei varmaan kovin moni, jolla ei ole omaa sellaista. Suihkussa yleensä muuta kuin yhdyntää, on tarpeeksi hankalaa muutenkin.
[/quote]
Onhan niitä uima-altaita vaikka missä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onhan niitä uima-altaita vaikka missä.
[/quote]
Ihan normaalia panna Helsingin uimahallissa keskellä päivää? Tai turistirysässä auringonottajien keskellä?
Vaihdoin juuri pillereistä renkaaseen eikä ole vielä mitään huonoa sanomista! Sain ehkäisyneuvolasta 3 kk paketin ilmaiseksi. Mieliala on ollut tosi hyvä! Seksihalujakin on ja iho on pysynyt hyvänä :)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:36"]
Aloitin ehkäisyrenkaan käytön parin vuoden tauon jälkeen. Valitsin renkaan siksi, että ei tarvitse muistaa joka päivä ja olisi mahdollisimman matalat hormonipitoisuudet. Kolmen kuukauden aikana ei ole tullut sivuvaikutuksia, joten olen ihan tyytyväinen. Ainut miinus on että välillä rengas hankaa miestä. 3kk paketti maksoi 46,60€. Laastari vois olla toinen vaihtoehto mutta itselläni on semmoiset muistot että se tuntuu olevan aina väärässä paikassa, joko ottaa kiinni vaatteeseen tai kiristää ihoa.
[/quote]
Renkaanhan saa ottaa seksin ajaksi pois, kunhan muistaa 3 tunnin kuluessa laittaa takaisin ni eipä hankaa sitten :)