Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mulla olisi rahaa, perustaisin tällaisen:

Vierailija
29.11.2014 |

Tänään aamulenkillä visioin, että jos mulla olisi rahaa niin prustaisin sellaisen matalan kynnyksen "hengähdyskeitaan" äideille ja lapsille. Siis sellaisen, mihin väsyneet ja rasittuneet äidit voi lapsineen tulla. Paikkoja olisi ainakin suurimmissa kaupungeissa ja ne sijaitsisivat keskustassa hyvien kulkyhteyksien päässä. Paikat olisivat auki ainakin päivällä, mutta myös ehkä illalla ja viikonloppuisinkin. Toimintaperiaate olisi se, että KUKA TAHANSA äiti saisi lapsineen tulla koska vain, oli ongelmia tai ei. Olisi sellainen huone, jossa olisi lapsille paljon virikkeitä ja tekemistä. Olisi kahvia, leipiä, pullaa, ehkä joku keittolounaskin ettei tarvitse ruoan takia lähteä kotiin. Tämä lounas ei ehkä voisi olla ihan ilmainen, mutta maksaisi vaikka 50cent ja tarvittaessa voisi ostaa velaksi. Äidit voisi syödä, jutella keskenään, ja lapsille olisi seuraa ja virikkeitä. Paikalla olisi myös lastenhoitajia, jotka katsoisi lasten perään niin että väsynyt äiti voisi tarvittaessa mennä toiseen huoneeseen, jossa äideille olisi mahdollisuus esim. päiväuniin, ihan vaan hiljaiseen rentoutumiseen, musiikin kuunteluun, lehden lukemiseen kahvikupin äärellä, tai ammattimaiseen juttuseuraan. Lisäksi esim. hierojat tms. voisi joskus tarjota palvlelujaan hyväntekeväisyytenä niin, että äideille olisi esim. 10min ilmainen jalkahieronta. Tällainen paikka olisi ihana.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:29"]

Heh, kiitos vaan kun veitte keskustelun ihan väärille urille. Mähän en puhunut työttömistä mitään, ihan ammattitaitoista henkilökuntaa ajattelin. Ja juuri siksi otsikkokin oli JOS olisi rahaa. Tiedän kyllä että sitä pitäisi olla paljon, mutta tämä siis edelleenkin oli lähinnä ajatuksen tasolla oleva juttu. Täällä on nyt 2 sivua jauhettu työttömistä. Hienoa.

[/quote]Jos sulla olisi esim. 2 miljoonaa niin hassaisit siis hyvää hyvyyttäsi koko potin tähän toimintaan, josta et saa itse takaisin kuin hyvää mieltä? Ja muutaman vuoden päästä olisit taas rahaton? 
[/quote]

Jos mä olisin joku rikas ihminen jolla on jo kaikkea mitä tarvitsen ja vähän ylikin, mutta silti rahaa pukkaisi kokoajan lisää jostain sijoituksista. Esimerkiksi.

Vierailija
42/45 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:29"] Heh, kiitos vaan kun veitte keskustelun ihan väärille urille. Mähän en puhunut työttömistä mitään, ihan ammattitaitoista henkilökuntaa ajattelin. Ja juuri siksi otsikkokin oli JOS olisi rahaa. Tiedän kyllä että sitä pitäisi olla paljon, mutta tämä siis edelleenkin oli lähinnä ajatuksen tasolla oleva juttu. Täällä on nyt 2 sivua jauhettu työttömistä. Hienoa. [/quote]Jos sulla olisi esim. 2 miljoonaa niin hassaisit siis hyvää hyvyyttäsi koko potin tähän toimintaan, josta et saa itse takaisin kuin hyvää mieltä? Ja muutaman vuoden päästä olisit taas rahaton?  [/quote] Kun et tajua niin et tajua.

[/quote]En usko että tätä ymmärsi kukaan muukaan. Eikö esittämäni ollut totta? Eli sittenkin vinkuisit rahoitusta julkiselta sektorilta? Vai mistä ne tulot ajattelit hankkia? Sijoituksistako? Ellei mitään tulovirtaa ole niin näinhän se muuten menee. Rahat on loppu ajassa x.

Vierailija
44/45 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:29"] Heh, kiitos vaan kun veitte keskustelun ihan väärille urille. Mähän en puhunut työttömistä mitään, ihan ammattitaitoista henkilökuntaa ajattelin. Ja juuri siksi otsikkokin oli JOS olisi rahaa. Tiedän kyllä että sitä pitäisi olla paljon, mutta tämä siis edelleenkin oli lähinnä ajatuksen tasolla oleva juttu. Täällä on nyt 2 sivua jauhettu työttömistä. Hienoa. [/quote]Jos sulla olisi esim. 2 miljoonaa niin hassaisit siis hyvää hyvyyttäsi koko potin tähän toimintaan, josta et saa itse takaisin kuin hyvää mieltä? Ja muutaman vuoden päästä olisit taas rahaton?  [/quote] Jos mä olisin joku rikas ihminen jolla on jo kaikkea mitä tarvitsen ja vähän ylikin, mutta silti rahaa pukkaisi kokoajan lisää jostain sijoituksista. Esimerkiksi.

[/quote]"Jostain sijoituksista"? Eli jos sulla olisi rahaa, et suinkaan perustaisi "tällaista" vaan leikkisit kunnon kapitalistia ja sitten joskus vuonna xyz siirtyisit näihin harrastelubisneksiin.

Vierailija
45/45 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme