Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä haluan, että lapseni puetaan oikein

Vierailija
29.11.2014 |

Myös hoidossa. Jos lapseni asukokonaisuudesta likaantuu paita onko niin vaikeaa vaihtaa koko setti housut+paita jos varavaatteissa ei kokonaisuuteen sopivaa ole. On ällöttävää kun lapsella on päällä mitä sattuu kun hänet hakee hoidosta.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
22/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se on todellinen ongelma: lapsen asukokonaisuus! Tärkeintä on, että mukulalle löytyy puhdas paita tai puhtaat pöksyt likaisen tilalle. On aivan yhdentekevää, sointuuko värit ja kuosit keskenään. Jos kaiken pitää mätsätä, niin ostakaa vain samanvärisiä kamppeita hoitoon, siis valkoisia esimerkiksi. Pukekaa mukulanne miten hienoihin vermeisiin tahansa kotioloissa tai sukulaisvierailulla, mutta älkää vaatiko sitä kiireisiltä hoitajilta. Kai se penskan vaatekerta pitää sopia myös hienon äidin vaatteiden tyyliin ja väriin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä tämän vitsiksi, mutta haluan siitä huolimatta kommentoida, että vielä lasten ollessa koulussakin ne vanhemmat itse kuvittelevat olevansa se "asiakas".

Kirjoitin tuon aikaisemman viestin ihan tosissaan, se ei ollut vitsi. En kuvittele että koulussa olisin asiakas, se on aivan eriasia. Mutta minä ostan päiväkodista hoitopalvelua lapselleni, se tekee minusta asiakkaan heille. Kyllä lapset pitää pukea vanhempien toiveiden mukaan, se on näiden päikyn tätien työtä."

Kiitos hyvistä nauruista ja vitsistä.  Päiväkodit ovat kyllä yhteiskunnan ylläpitämiä laitoksia, jossa vanhemmat tai lapset eivät voi edes uneksia yksilöllisestä palvelusta tai edes ostaa rahalla, sillä vanhemmat maksavain vain murtoosan todellisista kustannuksista ja veronmaksajien piikkiin menee n. 1200-2800 euroa/kk/lapsi ja päikyn tätien työt määräävät aivan muut (poliitikot) eikä juuri vanhempien mielipiteellä ole arvoa.

Vierailija
24/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:41"]

Kannattaa koota lapselle asukokonaisuuksia, joiden osat sopivat hyvin keskenäään. Olen paininut sama ongelman kanssa, mutta tuntuu että päikyntädit eivät vaan tajua. Mutta heidän oma tyylikin on niin homssuinen että tulin siihen tulokseen että niillä hoitotädeillä ei vaan ole tyylitajua, joten annoin olla. Olen kuitenkin niin ymmärtäväine ja empaattinen ihminen että en halunnut tehdä tästä riitää, vaikka asiakkaana minun ohjeita tulisi seurata.

[/quote]

Ymmärrän kyllä tämän vitsiksi, mutta haluan siitä huolimatta kommentoida, että vielä lasten ollessa koulussakin ne vanhemmat itse kuvittelevat olevansa se "asiakas".
[/quote]

Kyllähän vanhemmat ovat päiväkotien asiakkaita, ja lapset myös. Tällä en tarkoita puolustella ylivaativaisia vanhempia, vaan muistuttaa päivähoidon henkilöstölle, että päivähoito on olemassa siksi, että vanhemmat pääsevät töihin. Tämä on moness kunnassa unohtunut, ja tilanteeksi tullut Se, että nk häntä heiluttaa koiraa. Älytöntä.

Vierailija
25/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuresti ihmettelen, miksi et palkkaa lapsellesi omaa hoitajaa, joka pukisi lapsesi mitä haluat. Ja maksat siitä täyden hinnan. Sinulla on täysi päätösvalta, turha ruikuttaa siitä täällä, jos lapsesi on kunnallisessa päiväkodissa, jonka veronmaksat maksavat. Niin makaa kuin petaa. Itse olet ratkaisu tehnyt.

Vierailija
26/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pue perkele ap pentusi vaikka kultalankoihin ja jalokiviin, mutta älä vaadi muilta samaa hölmöilyä. 

Kyllä hyvä päivähoito on jotain ihan muuta kuin muotinäytös. V***, että jotkut on tyhmiä.

Vierailija
27/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 16:11"]Meidän tytön päiväkodissa jokaisen lapsen henkarissa on vanhempien ripustama ohjekirjanen, josta lastentarhanhoitajat voivat sitten tarkastaa millaisia erityisvaatimuksia tämän lapsen vanhemmilla on. Kirjasta löytyy niin varavaateratkaisut, laitetaanko kurahousut ja jos laitetaan niin miten päin, lahkeet saappaan varren päälle vai ei, kummalle puolelle päätä rusetti ja kummalla kädellä pyyhitään peppu. Niin ja luetaanko kirjaa oikealta vasemmalle vai päinvastoin. Ja kellonaika jolloin lapsen tulee nukahtaa ja kellonaika jolloin lapsen tulee herätä ja kellonaika jolloin lapselle laitetaan näkkärinpuolikas suuhun.
[/quote]

Eikö teidän lapsen päiväkodissa ole opettajia ollenkaan?

Vierailija
28/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myös hoidossa. Jos lapseni asukokonaisuudesta likaantuu paita onko niin vaikeaa vaihtaa koko setti housut+paita jos varavaatteissa ei kokonaisuuteen sopivaa ole. On ällöttävää kun lapsella on päällä mitä sattuu kun hänet hakee hoidosta."

Sinuna olisin kyllä enemmän huolissani, millaisia vaikutteita lapsesi päiväkodissa saa muilta lapsilta ja päikyn tädeiltä ja palkkaisin ihan itse omilla rahoillani lapselleni hoitajan, joka voisi tarjota lapsellesi yksilöllistä hoivaa ja pukeutumista.

Sen siitä saa kun laittaa oman lapsensa laitokseen, kun suurin osa suomalaisista elää köyhyydessä ja pukevat lapsensa miten sattuu, ilman tyylitajua ja päiväkotien määrärahoja ja henkilökuntaa vähennetään koko ajan, kun veronmaksajien rahat eivät riitä mihinkään ja miten mahtaa käydä lapsesi tyylitajun ja värisilmän myöhemmin, kun jo pienestä pitäen saa vääriä vaikutteita ympäristöstä ja päikyn tädeiltä.

Vierailija
29/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua mietityttää se, että päiväkodin aikuiset eivät omalta osaltaan edes yritä luoda lapsille hyvää lapsuutta leikkeineen ja tekemisineen. Ehei, tärkeämpää on säästää ja pyrkiä pilaamaan lasten päivä kuin miettiä, miten kaikilla olisi hyvä olla.

Vierailija
30/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:41"]

Kannattaa koota lapselle asukokonaisuuksia, joiden osat sopivat hyvin keskenäään. Olen paininut sama ongelman kanssa, mutta tuntuu että päikyntädit eivät vaan tajua. Mutta heidän oma tyylikin on niin homssuinen että tulin siihen tulokseen että niillä hoitotädeillä ei vaan ole tyylitajua, joten annoin olla. Olen kuitenkin niin ymmärtäväine ja empaattinen ihminen että en halunnut tehdä tästä riitää, vaikka asiakkaana minun ohjeita tulisi seurata.

[/quote]

[/quote]

Kirjoitin tuon aikaisemman viestin ihan tosissaan, se ei ollut vitsi. En kuvittele että koulussa olisin asiakas, se on aivan eriasia. Mutta minä ostan päiväkodista hoitopalvelua lapselleni, se tekee minusta asiakkaan heille. Kyllä lapset pitää pukea vanhempien toiveiden mukaan, se on näiden päikyn tätien työtä.
[/quote]

Mun työtä on huolehtia laadukkaasta varhaiskasvatuksesta, ei tosiaakaan lasten asukokonaisuuksien ylläpito.
-lto

Vierailija
31/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Vierailija
32/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsekin olen joskus miettinyt saman suuntaisesti kuin ap (oli sitten provo tai ei), mutta ei koskaan tulisi mieleen valittaa asiasta. Mutta se ärsyttää että monesti lasta hakiessa puuttuu sukat/housut/hame/pitkähihainen näin talviaikaan varsinkin, vaikka repussa on aina vara-/vaihtovaatteet. Milloin on olleet sukat/sukkikset märät, milloin lapsi ei ole halunnut laittaa housuja/pitkähihaista päikkärien jälkeen tms. Ei sen lapsen kuulu päättää noista asioista, sukat/sukkikset pitää olla jalassa, kun on kylmät lattiat, samoin pitkähihainen, housut/hame nyt kuluu olla päällä "julkisella" paikalla...

Vierailija
33/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:41"]

[/quote]

[/quote]

Kirjoitin tuon aikaisemman viestin ihan tosissaan, se ei ollut vitsi. En kuvittele että koulussa olisin asiakas, se on aivan eriasia. Mutta minä ostan päiväkodista hoitopalvelua lapselleni, se tekee minusta asiakkaan heille. Kyllä lapset pitää pukea vanhempien toiveiden mukaan, se on näiden päikyn tätien työtä.
[/quote]

Vierailija
34/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:19"]

"Myös hoidossa. Jos lapseni asukokonaisuudesta likaantuu paita onko niin vaikeaa vaihtaa koko setti housut+paita jos varavaatteissa ei kokonaisuuteen sopivaa ole. On ällöttävää kun lapsella on päällä mitä sattuu kun hänet hakee hoidosta."

Sinuna olisin kyllä enemmän huolissani, millaisia vaikutteita lapsesi päiväkodissa saa muilta lapsilta ja päikyn tädeiltä ja palkkaisin ihan itse omilla rahoillani lapselleni hoitajan, joka voisi tarjota lapsellesi yksilöllistä hoivaa ja pukeutumista.

Sen siitä saa kun laittaa oman lapsensa laitokseen, kun suurin osa suomalaisista elää köyhyydessä ja pukevat lapsensa miten sattuu, ilman tyylitajua ja päiväkotien määrärahoja ja henkilökuntaa vähennetään koko ajan, kun veronmaksajien rahat eivät riitä mihinkään ja miten mahtaa käydä lapsesi tyylitajun ja värisilmän myöhemmin, kun jo pienestä pitäen saa vääriä vaikutteita ympäristöstä ja päikyn tädeiltä.

[/quote]

Suurin osa ei elä köyhyydessä. Lahdessa katsoin viikolla melkein tunnin verran sossuun meneviä asiakkaita ja joka hemmetin ipanalla sikakallis talvihaalari. Ei kuule suurimmalla osalla ole aavistustakaan köyhyydestä, vaikka ei ole tuloja. Pitää vain mennä sossun luokse kertomaan, miten rahat on loppu ja lapselle pitää aada lahjoja ja itselle uusi kännykkä, niin nopeasti tulee päätös ja pääsee shoppailemaan.

Vierailija
35/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:18"]Pyrin aina laittamaan mukaan vaatteita jotka sopivat toisiinsa mutta joskus on mukana selkeä kokonaisuus josta tyhmemmänkin pitäisi tajuta vaihtaa koko setti mutta kun ei. Ja oikeesti viekö se paljon enemmän aikaa - ei. Miksi pph kykeni tuohon ja pk ei.
[/quote]

Kyllä mä nauraisin päin naamaa jos mulle (lastentarhanopettajalle) tultais tollasesta asiasta napisemaan :D luojan kiitos tähän asti minun asiakkaina oleville vanhemmille on ollut tärkeämpää, että olen huomioinut heidän LASTENSA tarpeet hoitopäivän aikana :P

Vierailija
36/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun priorisointia. Sulle tärkeää.

mulle on tärkeää, että mun lapsi saa leikkiä ja hyppiä ja peuhata pihalla ja kuralätäköissä, jos haluaa. Että vaatteet on sellaiset mitkä toimii leikeissä. Ei ole kylmä eikä liian kuuma ja on kiva liikkua. Mä panostan siihen käytännöllisyyteen ja toimivuuteen....sitten tulee värit ja sopiiko ne yhteen...sillä niin väliä mulle ole...eikä kauheesti mun lapselle. Kivahan se on, jos on nätit.

ja sit, jos kastuu, niin on kuivat ja puhtaat varavaatteet. Se riittää. Ja edes kuivat.  Enkä halua, että mun lapsen tarvitsisi miettiä, voiko hän vaatteidensa takia leikkiä. Kyllä niille lapsille tulee ihan omineen paineita...en halua lisää keksiä.

Vierailija
37/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:41"]

[/quote]

[/quote]

Kyllähän vanhemmat ovat päiväkotien asiakkaita, ja lapset myös. Tällä en tarkoita puolustella ylivaativaisia vanhempia, vaan muistuttaa päivähoidon henkilöstölle, että päivähoito on olemassa siksi, että vanhemmat pääsevät töihin. Tämä on moness kunnassa unohtunut, ja tilanteeksi tullut Se, että nk häntä heiluttaa koiraa. Älytöntä.
[/quote]

Eikö nää.päiväkodit oo nykyään enemmänkin varhaiskasvatusyksikköjä. Vaikka ei pakollisia, niin enemmän kouluun valmistavia, opettavia. Jos ei mitään oppimistavotteita niin mikäs siinä mätsäillssä asuja koko päivä. Eiku niin.. Vanhemmathan jättää kaiken kasvatuksen muutenkin päiväkodeille mm kuivaksi opettamisen eli on siellä päivän aikana "päikyntädeillä" muutakin puuhaa.

Vierailija
38/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuna ja vaatteista tarkkana vanhempana voinet varata päiväkotiin vaikka mustat varavaatteet niin mätsää kaiken kanssa? Tai sitten pakkaat reppuun aamuisin varavaatteet jotka sopivat sen päiväiseen asuun.

Vierailija
39/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. Ei jatkoon.

Vierailija
40/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän